pakoputket katsastuksessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Duster_71, 23.4.2007.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kattoo se katsuri ne kuitenkin jos sille päälle sattuu, ei vaan laskuta siitä. Eli ei auta asiassa.

    Ja juu, pakoputki saa osoittaa oikealle nykyään, myös kuorma-autoissa.
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Sallii jos on e- hyväksytyt siihen autoon, ilman e- hyväksyntää ei saa vaihtaa edes tarvike vaimenninta. :rotfl:
    Ja pakoputki ei saa loppua oven kohdalle, eli neliovisessa oven alle, takapyörän eteen. :odroll:
     
  3. chevrod

    chevrod 1st gear

    ja perhana saa loppua neliovisessa vaikka etuoven eteen ja molemminpuolin ja jos sojottaa enempi kuin 45 astetta sivulle niin putkenpää pitää kääntää 45 astetta alas, käyttäkää sitä hakua tästä on väitelty tällä palstalla miljoona kertaa ja aina samaa mutupaskaa. :mad:
     
  4. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Ennemminkin laittaa välillä hymyilemään, kun ei porukka vaivaudu ottamaan selvää harrastukseensa liittyvästä lainsäädännöstä, tai edes sen vertaa katsomaan aikaisempia keskusteluja, että näkisivät kyseessä olevan jo enemmänkin kuin puhkipuhutun aiheen... :poff:
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Vaikka ei asiasta mitään tiedäkään, se ei tarkoita että saisi tehdä ihan mitä vaan.
    Ja vaikka pakoputken SUUNTAUSTA koskevat pykälät on kumottu, se ei tarkoita etteikö pakoputken SIJOITUSTA koskevat pykälät olisi vielä voimassa.
     
  6. 340cid

    340cid Gearhead

  7. Achti

    Achti Gearhead

    Kyllä saa sivuputkilla katsastaa jos ne tulee renkaat eteen ja putki tekee 90asteen mutkan kohti maata, niin että kaasut menee maata päin. Just pari päivää sit kysytty.
     
  8. Mosse

    Mosse Gearhead

    Juu, läpi menee, jos alla, ja taittuu alas. Rengasta kohti? Miksi?

    Sivuputki siis alaviistoon niin ei pitäisi olla ongelmia.

    Puhkipuhuttu.
     
  9. 340cid

    340cid Gearhead

    "Burnisefekti" jos kovasti työntää sinistä :rotfl:
     
  10. chevrod

    chevrod 1st gear

    Nämäkin ovat lailliset nykyisin

    [​IMG]
     
  11. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    joo niin on, ja mekaaniset jarrut, ja ei tarvi lokareitakaan, eikä pyyhkijöitä, eikä lämppäriä, ei ole paljon vaatimuksia kolkytluvun autossa.
     
  12. chevrod

    chevrod 1st gear

    Jep ja 61 Impala 4d putket molemminpuolin 45 astetta taakse eikä astettakaan alas, katsastettu ja lailliset 8)
     
  13. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Siisti impala, ja mukava nähdä ettei kaikissa autoissa ole letukan pikkulohko. Ja ihan siistit sivuputketkin, loppuukin takapyörän aukkoon, eikä oven alle,ihan niinkuin pykälien mukaan pitääkin.
    Ja jos joku haluaa nu...a sitä pilkkua siitä vaan.
     
  14. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    sivuputket.

    mulla on farmarissa molemmilla puolilla putket, päät suorat ei taitettu alas eikä taakse ja on katsastettu noin. ulos tulee aivan renkaan edestä mutta jää korilinjan sisälle.tuolta löytyy kuvakin putkesta jossa on vain 1kpl vaimentajia per puoli ja RIITTÄVÄSTI ääntäkin.
    http://caprice-86.vuodatus.net/
     
  15. vanha topic mutta käytin hakua kun uuttakaan en viitsinyt alotella....
    käyttelin capricea tänään leimalla ja rupesi putkista jurputtamaan, eli putket nyt vedetty taakse asti ja äänet maltilliset, takasillan ylitykset eivät kuulema olleet tarpeeksi korkea, putket menevät liian liki tankkia ja vaimentimet liian liki kardaania. no apuksukin puoli on orkkisen mukaan taivuteltu 2" hormista ja vasen taas suurinpiirtein peili kuvana..

    eivät ole hakaneet kertaakaan ja muutenkin kyllä mahtuvat, no tokaisin inssille että vedetään sitten kylkiputket. tästähän hirveä äpinä alkoi jotta ei semmosia saa tehrä. no soitto akelle jossa alettiin lässyttämään että pelkästään vasemmalle puolelle saa moisen tehdä ja siinäkin pitää olla tarpeeksi kaukana ovesta ja 5cm vapaata tilaa joka puolle. no pyysin hieman asian tuntevampaan henkilöä puhelimeen joka kyllä sanoi että nykyisin saa molemmin puolin olla mutta ei haitata matkustamoon mennoa ja tilaa pitää olla putken ympärillä
    loppu tuloksen tulimme siihen tulokseen että katkaiseen ennen taka akselia ja taittaa alas päin, inssi alkoi inttämään että eihän sinne saa päästö mittari putken päähän niin akelta kuului vastaus "eiköhän noilla palkoilla voi vähän kontatakkin"

    ei kiinostaisi putken teko ja vaimentimetkin joutuu lyhempiin vaihtamaan mutta kuulepahan naapurit millon lähtee töihin :rotfl: tiedä sitten miten matka ajossa alkaa vituttamaan pikkulohkon mekkala mutta onpahan inssi tyytyväinen

    katsastus meni muutenkin tappeluksi mutta tehdään nyt sitten inssin mieliksi... viimoinen kerta kun vien keitaan lähelle
     
  16. torvi

    torvi 3rd gear

    Laitetaan nyt tähän samaan soppaan, että mitä nää katsurit on sanonut desibeleistä? mulla kun on tuplat putket 3" molemmat katkaistu ennen taka akselia molemmissa putkissa on kahdet vamentimet, hienosti kuuluu äänet omasta mielestä :D mutta keväällä pitäis hankkia autolle kilvet niin aattelin vaan kysäistä että onko ollut ongelmia muilla "äänentoiston" kanssa! 87db on kai suurin sallittu vai??
     
  17. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Niin ja eikös tuo 87db ollut tyyliin puolentoista metrin päästä mitattava kun auto menee ohi 60kmh tms.
    Kyllä noita on leimattu ihan ilman äänenvaimentimiakin(tosin yhdellä putkella) joten ei kai se tuosta äänistä kiinni jää.
     
  18. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    No huhhuh. Ittellä loppuu putket 45 asteen mutkiin ennen taka-akselia. Ite ehkä just kerkesin huikata inssille että röörit loppuu akselille, niin jo se oli nostamassa autoa nosturilla jotta sai anturit putkeen. Ihme kuspäitä sieltäkin löytyy.
     
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Se on kyllä totta että katsureiden palkat on niin pienet, että yleensäkin niin pientä palkkaa saavat joutuvat olemaan rähmällään millon minkäkin asian takia. :mad:
     
  20. kieltämättä törkeä kommentti mutta eipä ollut katsurinkaan käytös tavoissa kehumista..
     

Kerro tästä muillekin!