Pakoputkien teettäminen PK-seutu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Stetson, 27.5.2021.

  1. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Missähän nykyään kannattaisi tuplaputket teettää '81 Deltaan? Onnistuuko missään samalla pukinsarvien asennus orkkis pakosarjojen tilalle?
     
  2. AMi

    AMi Gearhead

  3. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Aiheeseen liittyen; millasia hintoja nuo putkipajat yleensä pyytelee jos teetättää tuplaputket autoon?
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Virkistävää 2021 jos yrittäjä Tiittasella ei ole sähköpostia. Loppuu se turha loputon ja päättymätön vatkaaminen ihmisten kanssa jotka eivät osaa päättää mitä haluavat vai haluavatko sittenkään. Puhelimeenkin vastataan jos ja kun töiltä ehditään. Vain kylmä käteinen kelpaa maksuvälineenä.
     
    juko7 ja Zejk1 tykkäävät tästä.
  5. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Parempihan se näin on kuin laittaa nettisivuille sähköpostiosoite tai yhteydenottolomake mihin ei sitten kuitenkaan vastata kuten suomalaiset yrittäjät usein tekee. Joku (minä) saattaa lähettää sähköpostia ja kysyä jotain ja sitten lapsellisesti kuvitella, että tuota yrittäjää kiinnostaa vastata ja ottaa raha pois maksavalta asiakkaalta. Itselläni kun ei ole mielenkiintoa työaikana ajaa paikan päälle keskustelemaan mahdollisesti turhaan. Tiittanen on ilmeisesti keskittynyt tekemään pakoputkia ja ottamaan rahan pois maksavalta asiakkaalta eli ymmärtää kuka palkan maksaa. En ole tuossa paikassa asioinut mutta on todellakin piristävää vaihtelua, töiden tilaaminenkin on väännetty selkeästi rautalangasta kuinka heillä toimitaan.
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Tällaiseen kysymykseen nyt ei ole mitään yksiselitteistä vastausta koska muuttujia on aivan liikaa...

    Alkuperäiseen kysymykseen: Ellei mäntsälä ole turhan kaukana niin lakesteel saa ison suosituksen
     
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Minkä tyyppinen auto on kyseessä? Tiittasen tyyli ja materiaalit sopii käyttöautoihin. Tiittaselle pitää sanoa erikseen, jos haluaa että putkisto on purettavissa, muuten tulee yksi hitsattu pötkö pakosarjalta lähtien. Ääni Tiittaselle selkeästä bisnesmallista, joka on toiminut jo yli kolmekymmentä vuotta: Auto pihaan, ilmoittautuminen jonoon, ja kun vuoro tulee, niin kauaa ei auto viivy nosturilla. Yksi mies häärää auton alla ja toinen tekee sille osia.

    Jos hienompi harrasteauto kyseessä, niin esim. mainittu lake tekee hyvää jälkeä.
     
    Muokattu: 28.5.2021
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ainakin 40 vuotta. Mä oon teettänyt Darttiin putken Kannelmäessä jo 80-luvun alussa. Ja nykyisessä on myös "Tiittasen ränni". Paikanpäällä voi esittää toiveita ja ne usein toteutuu.
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. plagu

    plagu Gearhead

    Tota korttimaksuttomuutta vuonna 2021 on kyllä hyvin vaikea käsittää, luulis sen nyt yrittäjääkin helpottavan kun ei tartte käteisen kanssa puljata.
     
    Lowry tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oma tyylinsä siellä. Ei makseta Tiittasen tietotekniikan ylläpitokuluja myöskään. Ja toisin päinkin tuo käteinen siellä liikkuu. Minulta hajosi joskus kauan sitten Tiittasen rakentaman pakoputken vaimennin. Repesi "Made in U.S.A." tekstin reunaa pitkin. Kun Tiittanen oli kesätauolla, niin korjautin ongelman toisaalla. Ja kun Tiittanen oli paikalla, menin kertomaan, mitä on käynyt. Risto kysyi "paljonko?" ja latoi setelit käteeni.
     
    juko7 ja Concarne tykkäävät tästä.
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tiittanen on legendaarinen ja arvostan että pitävät linjansa ja tyylinsä.

    Varmasti löytyy myös pajoja jotka arvostavat sähköpostikirjekavereita ja bitcoineilla maksamista.
     
    juko7, Inlinee, viikinki75 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. laakkius

    laakkius Gearhead

    Lakesteelin tuotantoa, sarjojen vaihto onnistuu myös.



    [​IMG] [​IMG]
     
    weewee, juko7, Isamu ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Mullon electrassa jollakin pajalla teetetty tuplaputkisto joka on ihan perseestä ! ottaa kiinni sitte iha joka paikkaan esim kardaaniin, jousiin, pohjaan ja ihmeääneet on sen mukaiset :odcry:

    Tehdes ei oo pahemmi mittailtu vaan sinne roiskaistu ja sillä hyvä. Oon kans miettiny missä teettäis uusiks nuo.
     
  14. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ihanko oikeesti tuommoinen Tiittanen on ja siis Suomessa eikä omaa sähköpostia eikä passaa kuin käteinen ja saa kuitinkin?
    Wau! Kunnioitettavaa!
    Luulin että tuommoisia löytyy enää kaukomailta eikä ellei itänaapurista nyt tokikin lähimmiten.
    Ikään kuullutkaan että joku palauttaisi käteiskassastaan omaan huonoon onnistumiseensa liittyen rahaa ilman itkuvirsiä ja luikertelua ,korkeintaan jonkinmoinen takuukorjaus pitkin hampain.
    Kaupassa tuntuu että karkkipussikin maksetaan kortilla ,miten jollain kantasuomalaisella voi olla pakoputkiremppaan käteistä muutamakin satsku tai edes osaisi tehdä käteiskauppaa?
     
    Muokattu: 30.5.2021
    juko7 tykkää tästä.
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuullostaa ihan Tiittasen tekemältä putkistolta, nimimerkillä 2 putkistoa siellä teettäneenä ja seuraavan teen vaikka mieluummin itse jostan Motonetin pätkistä...
     
    kaierkki tykkää tästä.
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Itte en ole koskaan asennuttanut enkä teetättänyt pakoputkistoa paitti silloin kun toinen käsi oli paketissa niin naapurin mies vaihto käyttöauton takapöntön asevelihintaan. Muutaman putkiston oon tehny erilaisiin ajoneuvoihin kokonaan ja vielä enemmän korvaamalla osan niistä paikallaan olevista putkistoista. Aina on käyny hyvin paikalleen, on kestäny, ei ole kolissu ja takuu on pelannu. Tietysti jos ei ole tiloja ( ite osan niistä tehny pihallakin), hitsuukonetta ( kaikkiin ei ole käyny valmiit osat suoraan), aikaa, taitoa tai halua niin se on sitten eri juttu. Jos tekee itte ni oon kuunnellu ku starttaa ja sammuttaa, ajanu ”nimismiehen” kiharaa, isommissa pompuissa että koliseeko vai ei. Jotkut ”valmiina” myydyt putkistot on tehty niin että kun on paikallaan niin joutuu taivuttelemaan tai rälläköimään ja hitsailemaan kasaan että sopii menemään. Yks sellainen huonosti suunniteltu ja toteutettu on just alla lava-autossa mutta ”onneksi” alkaa olla mätä että voi tehdä paremmin kuin putkiston mitä kyseinen tehdas on tuottanut. Siitä puuttuu yksi taivutus kokonaan.
     
  17. rotax

    rotax 2nd gear

     
    ossa250 tykkää tästä.
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    [​IMG] rotax, kuva valehtelee, noissa on kaikki parin millin tarkkuudella kohillaan, uskoisin ettei kukaan tee putkistoja samalla tarkkuudella suomessa.
     
    Muokattu: 30.5.2021
    juko7 ja weewee tykkäävät tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saattaa olla noi kiiltävät esimerkit eri hintaisia vs Tiittasen tekemät. On mullekin sattunut siellä jotakin semmosta, etten ole tykännyt. Ei muuta kuin takaisin pajalle aamulla klo 6:30 ja siitä paalupaikalta ekana halliin ja sitten on korjattu se, mikä ei toimi. Nämähän ei kaikkia koeajale itse. Ei ainakaan mulle ole osunut ja mä olen itse aina paikalla, kun putkisto syntyy. Viimeisimmät ovat olleet pikkufixejä. Darttiin lambdan paikka y-haaran jälkeen ja Fordiin metri uutta vaihteiston viereen, jossa kannake oli mätinyt. Näki sitten mun omatekemän loppuosan ”et viittiny itte tehdä enempää”. Just semmosta migillä räittyä sinkkiputken saumaa…
     
    juko7 tykkää tästä.
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Aivan varmasti on eri hintaisia, siitä ei liene epäilystäkään. Yhteen autooni Tiittanen teki taka-akselilta puskurille menevät putket ihan vinksinvonksin eri kulmaan, sanoin asiasta ja totesi ystävälliseen asiakaspalvelutyyliinsä "se on käsityötä!" Tuumailin että pidä käsityösi... Se osa niistä putkista on rälläköity pois ja heitetty roskiin, tein ulostulot GM tehdastyyliin viistosti takapyörien takaa alas.
     

Kerro tästä muillekin!