Pakoputkipajat P-häme/ Uusimaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Inlinee, 18.8.2020.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juu. Tiittasen tuntee kaikki ja sen äiti ja todennäkösesti se on antanukki sille.

    Alkas olee sil hollil homma et tarttis putkistoa väsätä. Trans crossmemberiltä taae- akselinylitykset vanhasta putkistosta jätetty malliks roikkumaan. Tarttis saaha siis 2.5" ruostumattomasta tehty putkisto tästä takapuskurille asti, yksin pöntöin per puoli. Itellä ei ole vehkeitä moisen hitsaukseen. Saa suositella vaikka itteäänkin tai hyvää firmaa. Orggis kiinnityspaikkoja käyttäen. Syy ruostumattomaan se että pakoset on jo ruostumatonta, ni voispi vaik olla loputki. Ja kaupasta ei saa käypästä. X putkella, tahi H:lla tarvittaessa. Ei o just nyt ajankohtanen, mut syksyn aikana kylläkin.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Minä kysyisin nimimerkiltä laakkius... :odroll:

    Edit: Jos ei auennut, niin tuossa virallinen sivukin.

    http://www.lakesteel.org/
     
    Isamu, Inlinee ja G20 tykkäävät tästä.
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onkohan enää olemassa mitään muita pakoputkipajoja kun toi Tiittanen jotka tekee ja taivuttelee pakoputkia alusta loppuun, niihin projekteihin mihin ei välttämättä tarvita hienoa rosteriputkistoa (lue: halvempikin kelpaa)? Tiittasella kaksi autoa käyttänyt ja kolmatta ei tule... Martelius tietenkin yksi vaihtoehto, mutta olis tietty näppärää jos löytyy lähempää PK-seutua.
     
  4. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    Luisu's garage Hyvinkää, mutta ei sekään taivuta putkia. Hitsaamalla mustasta tai rosterista. Sieltä löytyy myös muita palveluja metallin työstöön liittyen
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Missäs Tiittanen epäonnistui? Jos siltä ei erikseen pyydä hiljaista putkistoa, niin jenkkiin tulee perus ”turbo” vaimentajat ja mökä. Mut on sillä parempiakin. Dartin ränni on sieltä ja alkupää on ylittänyt 20 vuoden iän. Peräosasto on vaihtunut pariin kertaan.
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    101,6mm tarttis vaikka alusinkittynä akselinylitysputken jos joku tekee sellaisia. Saksasta saa rosterisia vaan halvempikin kelpaa käyttöautoon.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikös se lue tuossa, että tarvii olla niin hieno, halvempi riittää.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eniten jurppii se "asiakaspalvelu" tai oikeastaan sen puute, vois luulla että se on joku mykkien työpaja. Eikä kyllä työnjäljessäkään ole ollut kehumista, ensimmäinen auto minkä käytin tehtiin tuplaputket peltisarjoilta asti, ylitykset keskenään ihan erilaiset ja takapäät sojottaa eri kulmassa, sanoin asiasta niin vastaus oli että "se on käsityötä"... Seuraavalla kerralla tehtiin vaan ylitykset ja takapäät, siinä vaiheessa kun asiakkaalta kysymättä tehtiin pillillä reijät takapuskurin kiinnikkeisiin putkien riipukkeita varten totesin että enpä tarvitse enää tämän narikan palveluita. Niin, ja ne ylitykset kolisi akseliin kiinni...
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Biltemasta löytyy nykyään rosteri käyriä ja akselin ylitykset jne. Voihan niistä hepata vaikka kasaan ja sitten vie jonnekin hitsattavaksi loppuun.

    Itse heppaillut noista meijeri osista ja sitten duunissa hitsari vetänyt karvit kuntoon.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon aina (eka ränni mulle sieltä samanmoiseen Darttiin ehkä 1981) ollut toteutuksen aikana paikalla esittämässä vienot toiveeni, jotka ovat kyllä toteutuneet. Nyt kun autossa on putkisto, joka näkyy alta vähän niin kuin liian matalalla, niin sekin on mun omaa tilaustyötä. Samalla puolella olevat 2" tuplat laitettiin tietentahtoen alemmaksi, jotta vaihteistoon pääsisi edes jotenkin käsiksi ilman puukkosahaa.

    Ja kyllä ne on korjanneet virheensä. Eräänkin kerran Tiittasen myymä "Made in U.S.A." pönttö aukesi maantiellä - olipahan korviinpainuva loppumatka - ja tietysti Tiittasen kesäloman aikaan. Teetin toisaalla vaihdon ja kävin myöhemmin valittamassa. Tiittanen otti lompsan taskusta ja kysyi paljonko maksoi toisella korjaus ja antoi summan käteeni.

    Niillä on aika ripeä työtahti, joten eivät ehkä jää koristelemaan asennuksiansa kaikissa tapauksissa. Ja siellä ne vaan hitsailee pakoputkia 40 vuodenkin jälkeen. Hitsaa vaikka 1/2 metrin vaihtopätkän keskelle (keväällä laitoin F-150:een moisen korjauksen) kun taas jossakin toisaalla tarjotaan tehdastekoista uutta putkea kokonaisena tai puolikkaana.
     
  11. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Täällähän tämä jo olikin. Lake hoitaa :cool:
     

Kerro tästä muillekin!