Pakosarjat punaisena

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 24.5.2011.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Nöf nöf!

    Heti alkuun kokoonpano:
    318 (parsa)
    Vakio kannet, ihan pikkasen kairattu imukanavia.
    Nokka tais olla joku 340 tai 360 4brl koneen vakio/korvaava nenä.
    Oranssi boksi.
    Sytkä ennakko: kunhan heitin jakajan reikäänsä. :lol:
    Imusarja ja kaasari... En tiiä, otin kaverin polkutraktorista. :lol:
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2556863.jpg
    Polttoaineena vähän v-poweria, ja reilusti e10.

    Kone oli hetken levällään kun pikkuhiljaa vaihtelin laakerit, ja korjailin peltisarjoja. Nyt kun rymäytin käyntiin, niin heti parin minuutin käyttämisen jälkeen oli peltisarjoista ykkös ja seiska pytyn putket punasena. Siis kuskin puolelta etummainen ja takimmainen.

    Sen myönnän että sytkä saattaa hyvinkin olla myöhässä. Käänsin starttaillessa vähän myöhäsemmälle kun iski liekkiä kaasarista...
    Mutta jos se kovin putkissa polttelis, niin eikö luulis että punottais putket eniten sieltä missä on jyrkät mutkat heti kanavan jälkeen, eli keskimmäiset..? Niin joo, ja myöhemmin kääntelin summassa aikasemmalle, ja sama toistui.

    On veikkailtu imuvuotoa imarin tiivisteestä, ja kuulostaakin ihan loogiselta, mutta muistelisin että laitoin aika huolellisesti tiivisteliimat molemmin puolin tiivisteitä...
    Olisko muita vaihtoehtoja?

    Kilinöitä tai kolinoita ei koneesta kuulunut. Sivuhormit jytisee niin että mahan pohjassa kutittaa. :)

    Tutkimallahan tuo selviää, mutta en ole niin itsekäs etteikö tätä pähkinää saisi muutkin pureskella. :rotfl:

    Huhhhuh. Äkkiä nukkumaan ettei tämä olotila jää pysyväksi. :eek:
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tyypillisesti vaihtoehdot on joko laiha seos tai liian pieni ennakko. Eli imu vuotoo tai sitten se paikoilleen heitetty jakaja on myöhäsellä. Miksei muuten voi ylipäätään katsoa lampulla että ennakko olis edes siellä päin mitä pitäis?
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    ja ei välttis kannata luottaa siihen dampperin merkkiin :odroll:
     
  4. Razorass

    Razorass 1st gear

    Jos siihen dampperiin merkkiin ei voi luottaa niin mihin sitten.

    Ei se nyt ole vaikeaa tarkastaa onko se merkki kohdallaan. Varsinkin jos pannu on ollut atomeina niin kuka on niin pöllö ettei viimeistään siinä vaiheessa tarkasta sitä dampperia tai vaihda uuteen jos vähänkään epäilyttää?

    Eikä se ole vaikeaa katsoa lampun kanssa sitä sytytystä kohdalleen.

    Eurooppalaisten harrastajilla on ensimmäisenä ajoituslamppu kädessä, ilmeisesti ameriikan harrastajat on niin kädettömiä ettei osaa moista käyttää. Muuta selitystä en nyt vaan keksi.

    Juu ja mulla on kasa vanhoja damppereita joista yhdessäkään ei ole ulkokehä pyörähtänyt vaikka vulkanoinnit onkin yleensä jo tuhannen paskana ja ulkokehä vipottaa joka suuntaan vaikka näistä overdriven jutuista voisi päätellä että yhtään misään amerikkalaisessa ei ole ilmeisesti ikinä ollutkaan ne dampperin merkit kohdallaan.

    sorry.
     
  5. wlamies

    wlamies 1st gear

    eihän voi olla sytkäjohdot ristissä noissa pytyissä. en tiä voiko tehdä tollasta mut nopee tarkastaa...
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear



    Juu no turhaa yleistät!! ei kai se ulkokehä kovin helposti pyörähä mutta kerta motti on ollu levällään ja osia vaiheltu niin dampperiki on voinu vaihtua??omaan koneeseen vaihoin parempi kuntosen dampperin,niin oli lovi vääräsä paikasa...onneksi huomasin ajosa,niin tein uuden merkin
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    *** *********** ******** ***
    EDIT: Pistetääs koko viesti uusiksi, ettei tule kellekkään paha mieli. Meinasi taas stressi ja yleisv*tutus vaikutta meikäläisen kirjoitussävyyn... :oops:

    Kävin tosiaan tallilla vain "työn" puolesta, eli ei ollut kuin hetki aikaa perehtyä Darttiin. En siis ehtinyt edes etsiä koko ajoituslamppua. Kunhan vain kokeilin et josko tuo hörähtäisi, ja sit pitikin jo kiirehtiä kohti uusia seikkailuja.

    Mutta jäipähän nyt vain mietityttämään, että miksi juuri nuo reunimmaiset putket punotti.
    Voidaanko olettaa että siksi koska kaasarista on sinne reunoille pidempi matka? Jos esim. kaasarista tulee soppaa hiukan pisaroina, niin nehän luulis helpommin eksyvän keskimmäisiin pyttyihin, ja näin siis reunoilla olis laihempi seos. :eek:
    Edelleen siis kuitenkin perusoletuksena että tuossa koneessa voi olla vielä kaikki päin :wc:
     

Kerro tästä muillekin!