Palaneen haju..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RikuK, 10.6.2016.

  1. RikuK

    RikuK 1st gear

    Mun "hedelmäpommi" eli -09 vw Golf 6 TSI-kone+DSG "tuplakytkin" automaatti (90.000tkm) alkaa haisemaan palaneelle kun kiihdytän oikein kunnolla esim. Konetielle lähtiessä.. Haju häviää samantien kun ajelen rauhallisemmin.
    Voisiko tuo palaneen käry tulla turbosta tahi kytkimestä?
    Ei mitään muuta poikkeavaa, nykimistä, kolinaa tms..

    HELP!!
     
    Muokattu: 10.6.2016
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    olisko öljyvuotoa pakoputkelle
     
  3. RikuK

    RikuK 1st gear

    Olen kuullut että juuri tuossa yhdistelmässä Tsi 1.4/DSG7 on ikävän paljon "tyyppivikoja".
    Turbot paukahtelee, juuri tuo laatikko leviää, "jakoketju" onkin kumilanka,
    kytkinpakkoja vaihdellaan melko tiuhaan..

    Tuo turbo kai paukahtelee voitelun puutteen vuoksi, en tiedä.
    Mistä tuo öljy sitten pakosarjalle/ putkelle tippuu?
    Onko tuo öljy sitten turbon voiteluöljyä? Turbon voitelupillit kulkee kyllä siinä lähettyvillä..

    1,2 TSI:ssä turbon voitelupillit (alumiinia) kulkee aivan pakosarjassa kiinni
    ja kun pillit hehkuu tarpeeksi kauan, öljy "kiehuu" / paksuuntuu / ja näin turbo ylikuumenee / hajoaa..

    Pitäisiköhän teettää paksummat turbon voitelupillit, niin voitelisi turboa paremmin..?

    Mietityttää vaan sekin seikka, että haju hävisi heti kun rauhoitin kaasuttelua, eli mieleeni jäi juuri yuo kytkin..
     
    Muokattu: 12.6.2016
  4. M

    M Gearhead

    Mites olis joku Volkkaripalsta tähän ongelmaan?
     
  5. RikuK

    RikuK 1st gear

    Viekö minun kysymykseni sinulta tilaa?
     
    Nikuzai, xarper ja yks toine mikko tykkäävät tästä.
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    oletko katsonu ettei pakosarjan, turbon tai pakoputken päälle valu öljyä ja ettei huohotusletku ole päässyt irti.
    kiihdyttäessä putki kuumenee rajusti ja rullatessa jäähtyy.
    pienikin tippa öljyä pakosarjan päälle haisee jo selvästi.

    ei ne öljyt siitä pakosarjasta läpee jos ei öljyputki ole pitkältä matkalta kiinni pakosarjassa. siltikin lämpeäminen on marginaalista.
    Öljyt on kuitenkin 80-100 asteisia niin tuosta kun koittaa lämmittää liikkuvaa öljyä tarvitaan melko tehokas lämmön siirrin.
     
  7. RikuK

    RikuK 1st gear

    Tuo pitää tarkistaa. Luin jostain TM-lehden palstalta, olikohan se "kysy Ketoselta",
    että 1.2 TSI:ssä turbon voitelu tökkii juuri sen tähden että nuo voitelupillit kulkee
    Pakosarjan putkien välistä. 1.4-moottorissa näin ei kyllä ole..
    Täytyy tarkistaa tuo huohotin yms. mahdolliset..
    Kiitti vinkistä!
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Laahaava jarru voi tehdä palavaa hajua mutta se kyllä tulis muutenkin.
     

Kerro tästä muillekin!