Paljon palaa soppaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rotten, 13.4.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Eli nyt kiinnostais, eri kokoonpanoilla kulutukset. Tekniikka, mikä kiinni, paljon auto painaa ym..
    Eli rauhallinen ajo ja normi, joskus on laitettava nilkka suoraks ja mentävä!
    Toki myös, mikä ollut paras suoritus, jos saanut laskettua! :cool:
    Mikäli miun kirjoituksia (/narinoita) lukenut 2240 oma paino
    318+904 600 holley enemmän matkaa, rauhallista ajoo, hyvin hyvin vähän kovia rykäisyjä, kun halunnut tietää millä pääsee. Keski kulutus normi 22,5/100 pienimmillään, yli 200km siivuilla 19 kantturoilla
    Nyt säädöt kohdillaan, viikonlopun jälkeen pientä osviittaa nykyisestä kulutuksesta.
    Paras oma, 25litraa noin 80km. Siin oli jo vähän nilkka suorana sillotällö, mut varmaati sais menee enemmänkin?:eek:

    Tuli vasn tuosta litra/100kg, miten hyvin jengi alittaa sen?;)
     
  2. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    3 litran dieseli 2 ahtimella
    5,46l/100km edellinen tankkaus 987km tankillinen
    1570kg otteessa
    yli 400hv ja yli 800Nm
    pienin tankilline 5,29l/100km yli 8 ei saa menemään suomen nopeurajoituksilla millään
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla varmaan kulutus samoissa.Paino n.3000kg 454tbi+4l80e.4:10 välitys ja oikeestaan en paljoa yli 80 ajele,no ehkä joskus vähän tullee rivakammin lähettyä.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin rottenin lukemiin verrattuna!
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika kova toi kulutukses rotten. Isolohko cadillacilla (472) pääsin 17-19 maantiellä. Painoa varmaan 100kg enemmän ja th400. Harva perä.

    17 vei maantiellä myös olds cutlass 3.83 perällä ja 14,x sekunnin 305:lla.


    Vanit menneet (bensa) 13-15 maantiellä. Leppäjeepit samoihin.


    Maantiekulutuksia helpompi vertailla kun kaupunki niin siksi ilmottelin niitä...


    Toki noitten lisäksi ollut +20 muuts v8 amerikaanoa mutta siinä ne pikkulohkolla aikalailla 15 olleet kulutukset.

    Niin no sun moparin painonen impalafarkku 1974 + 350cid+th400 vei kanssa 17 mutta harva perä ja tiukka nokka varmaan lisäs kulutusta.


    Eli siis aika kattavasti on viiden litran kasit menneet 13-15. Semmoset n. kuusilitraset 15+ ja isolohkot tai isot korit 17->
     
    Rotten tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Delta vei 307+350+2.44 joku 11-13 matkassa

    Caprice 305 tbi ei pääse alta 12 vaikka on od loota.

    Jakopäävikamen puristuspaineeton 472 cadilac vei 18 matkassa 3 perä, kaasarin pohjatulpatkin falskas, oikeestaan muuta hyvää ei koneessa ollit kun se että se oli orggis kunnossa ja 7,7 litranen.

    Saab 96 menee 6,5; talvella litran enempi

    Saab 90 vei 8, 7 tuplakaasareilla

    Carina 2 vei joku 10-11

    Saab 99 1.85 vie 9.
     
    Muokattu: 13.4.2017
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Täähän ei auta topicin aloittajaa, mut. Lahti cruisingissa 413/727/pitkä välläri (menee yli 200)
    Imperial 62 ajettiin about 100 km ja bensaa meni 38l . No annoin mailaa aika reippaasti, että pysyttiin dieselbemareitten tahdissa.

    En maininnu vaimolle kulutusta ja ittelle sillä ei oo merkitystä.
     
    palontie ja Rotten tykkäävät tästä.
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    No niin miukin mielestä, sitä yrittänyt tuskasesti pienentää, täältä hyviä neuvvoja saanut.
    Tullut mieleenkään, ku auto toimii ja käy, säädöt nii perseellään ku voi toimiakseen olla?
    Toivon nyt ku ennakot ja kaasari on säädöissään, ollaan paremmilla lukemilla, vaik en mistää mitään tiiä, nii jos kulutukset ei oo laskenut, nii holley vaihtuu cartteriin!?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käyhän se rikkaallakin jees ja helposti litra pari kipuaa kulutus. Mullakin oli käkkylän tyhjäkäynti ym vähän riuskalla niin maantiellä maistu heti pari litraa enemmän.


    Vaikka joku vois sanoo että sulla painava auto niin onhan vanikin painava ja pääsee niilläkin 15-16 kaasarilla maantiellä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  10. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    n. 150-200 annosta viikossa
    ihan perus isolohko maksa numbers match
     
    palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Impalala

    Impalala 3rd gear

    -73 impala 4d, 2080kg omamassa.
    454+400+2,73 perävälitys.
    Koneessa rpm imari, nokka vaihdettu jne.
    Maantieajossa pienimmillään n. 20l/100km, "nurkka ajossa" ym revittelyssä selvästi enemmän :D
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    liikaa. ihan liikaa.

    -----
    19-24litraa kaupungissa tuo on tuntunut vievän. perus kevyt gbody, chevy 350 th350 ja pitkällä aavikkoperällä (oisko ollu 2.41). maantiellä tuo vie huomattavasti vähemmän. väittäisin että 13 litran luokkaa. yleensä en vaan ajele siellä.

    tän kesän kulutuksista en vielä tiedä yhtään kun syksyllä täytetyllä tankilla ja vasta muutaman kymmenen kilsaa on ajeltu vasta.

    toivottavasti uusi kaasari on tiputtanut kulutusta edes muutamalla litralla.
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    350+350+2:41+1800kg, matkaa 14ltr ( enkä muuten homoile motarilla 80km/h vaan painan sillä samat 140km/h ku käyttikselläki motaria), pelkkää kaupunkia lyhyitä pätkiä meni 200km matkalla 30ltr/100. Paljon käynnistyksiä ja valoja.

    Keskikulutus about 17-18ltr.
     
  14. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    muutamat 318 jotka on pellin alta joskus löytynyt (A & F body Mopeist)
    ovat litkineet noin 14l/100km nätillä ajolla säädöt kohillaan
    mutta kun ne säädöt on kohillaan, nii kuka enää malttaa ajaa sitä nättiä ajoa:oops:
     
  15. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Tosta nykyisestä Dartista tai sen nykykulutuksesta ei mitään tietoa vielä. 90-luvun loppupuoliskolla se vei 13 litran pintaan seka-ajossa, siis vakiokuntoinen slantti. Eli silloin kun se mulla viimeksi oli.

    3-gen Camaro 305 tbi:llä ja 5-lovisella manuaalilla vei 10-11 satkulla työmatka-ajossa josta 30% kaupunkia ja 70% epämääräistä maantieajoa.

    90 käpy piilojames 307:lla vei maantiellä tasan kympin kun ajeli ajoneuvokohtaisen rajoituksen mukaisesti. Keskikulutus ei noussut yli 12 litran. Oli räpeltämättömät saastelaitteet ja kaikki toimi.

    85 olds CC farkku 307:lla, joku siivoillut konepellin alla, 17 satkulla, eikä mennyt mihinkään.

    83 olds cc 5.7 dx:llä vei 8 litraa seka-ajossa, ei ikinä yli ysiä. Ei se tosin mihinkään liikkunut mutta oli leppoisa louskutin.

    90 xj chero kutosella ja tomaatilla, kesällä keskikulutus 12-14 ja talvella 16, ei vaan voinut olla leikkimättä...

    Exän vanha vani 305:llä ja kaasarilla imi 18 puhtaassa maantieajossa ja 22,5 kun kävin sillä muutaman kerran töissä. Oli turhan janoinen peli.

    Siinä noita muutamia lukemia mitä eteen on tullut.
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mites noissa ja näissä on niitä horsepowereita, netistä yritin tutkii, 318 150-250hp riippuen vuodesta. Mites nää isolohkot tahkoo ilman lisä sijoituksia?
    Jossain vaiheessa kyselen ja tutkiskelen asiaa tarkemmin, mut alustavasti. Miuta siis ei haittais et lukemat ois 20-25 satasella, mitä ne nytkin on:poff:
    Mut oikeesti pitäs sen verra olla potkuu, et nuo uudet bridgestone duelerit sanois jotain lähtiessään!
    Kun ei sano, nii vituttaa tuo yli 20 kulutus!:mad:
     
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ja voi asiaan vihkiytyneet noista kone/laatikko komboistakin valaista, mikä ja miks.
    Tuo 318/904 tullu monesti vastaan, eli ilmeisesti toimiva setti!.
    Mut ihan alusta, mitä nuo laatikon numerot tarkoittaa??o_O
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kuvan Caprice vie perkeleesti soppaa. Nissan/Skoda/Toyota-miehet on kertoneet.

    Uskottava se on.
     
    palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oman kokemuksen mukaan isossa korissa joku tiukempi pikkulohko on vieny suunnilleen saman kun isolohko. Tosin isolohkot olleet aika mietoja +200 mutta se jo antaa ok kyydin.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oletko alipainetta mitannut millasia lukeamia saat matka ajossa.

    Nuo lukemat kuulostaa vaan aika isolle kun toi oma cadillac tosiaan meni tohon 18 litraan ihan paskalla koneella ja lootana tehosyöppö th400 ja peräkään ei mikään harvin saaste perä.

    Mut tietty jos tossa käy se että kone on hiukan liian pieni niin viekin enemmän mitä isompi. Kuulemma lincoln mk5 400 vie enemmän mitä 460. Tai 1.6 taunus vie enempi mitä 2l
     

Kerro tästä muillekin!