Paljonko lämmitän?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jviirret, 3.11.2006.

  1. jviirret

    jviirret 1st gear

    Pitäs vm.85 farmari buickkiin alkaa taakse menevää jarruputkea vaihtamaan. Siinä putki on etuosastaan kiinni tuollaisessa "venttiilihässäkässä". Paljonko se kestää lämpöä? Onko sen mokkulan sisässä jotakin kumisia osia vai kestääkö käyttää mutteria punaisena? Arvatenkin kallis osa, jos joutuu vaihtamaan. Siksi mieluummin lämmittäs kunnolla ennen kuin edes yrittää avata, kunhan ei sitten lämmitä pilalle...

    Jukka
     
  2. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Periaatehan on se ,että jos kuumennat jarruputken mutskun kertaalleen
    punaseks ja jos saisit vielä nopeesti jäähdytettyä esim.kylmäspreillä,
    niin se nopea lämmön vaihtelu pitäis irrottaa mutskun siitä venttiili-rungosta vaurioittamatta mahdollisesti sisällä olevia tiivisteitä.
     

Kerro tästä muillekin!