Paljonko maksaa ehjä cadillac 472-500-425 kone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sdfsd, 4.9.2016.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kun toi myyntipalsta on mitä on, kysutään täällä.

    Mitä noi maksaa täällä? Aattelin että paskaako tota autoa seisotan vaan miksen ostaisi sinne väliaikaiskonetta ja remppaa tota nykystä sitten kun kukkaro antaa myöten?

    Toimivana irrotettua haetaan. Mihin sitten vaihtaisin jakopään ja muut basik shitit, ja tsiikaisin ehkä öljypohjaan ja putsaisin tervat pois.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Cadillac clubissa vois varmaan paremmin löytää
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    KVG.

    Sorry sdfsd... oli pakko, mutta kai kuukkelilla selviäis, että mikä on ylipäätään tarjonta...
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitä tarjontaa ei tunnu olevan googlessa eikä missään, sen vuoksi kysynkin että mitäköhän moisesta mahtaa joutua pulittamaan.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mikä sulla on siinä nykyisessä moottorissa rikki ja paljollako möisiä sen?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Melkein menee usahommiksi. Toki onhan näitä mulle käsittämättömistä syistä suomessakin muutama purkuun laitettu.

    Väliaikaiskoneeksi menis varmaan joku muukin jos vähän sovitetta bop? ja kannakkeita laittaa. Taisiis ei varmaan taloudellisesti kannattavaa hankkia cadillacin konetta väliaikaiskoneeksi jos tarkoitus alkuperänen vielä joskus rempata.
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei välttämättä mitään maksa.Pari AMC kasimyllyä hommannut oikealla hetkellä oikeasta paikasta. Eikä pyöri näitäkään myllyjä liiaksi Suomen maassa.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nykynen moottori ihan loppu joka paikasta, huohotti, vei öljyä, ja lopulta ei enää edes käynyt. Uakopää oli öljypohjassa.

    En myy omaani kun remppaan sen kun aika on suotuisa. Tuntuu että mitään ei saa päästää enää käsistä kun kaikki on täältä loppu paitti olds 307 ja chevy 6.2 dieselit.

    Aattelin että jos jollain 500 eurolla vaikka löytäis toimivan niin sen voisi sitten myydä eteenpäin....tai jättää nurkkiin etenkin jos sattus olemaan 500, varmaan sais omat takasin.


    Sen väliaikaiskoneen tarttis olla joku suoraan paikalle malli kun menee hommasta vähän idea jos teen muutaman kuukauden jotain sovitteita.
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Totean, että melkoisen tsägän tarvii jos ehjän moottorin meinaa muutamalla satasella.

    Pikavilkaisulla sanoisin et toi budjetti riittänee chevyn pikkulohkoon.

    Risan moottorin hintaa kysyin koska sen tietämällä olisin uskaltanu arvioida peruskorjatun samanlaisen hinnan. Ei kuitenkaan olis ollu halpa homma eli unohdetaan koko juttu.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Muutama vuos sitten oli viissatanen myynnissä jollain 500-600 eurolla, siis toimiva alakerta ilman mitään lisälaitteota.

    500 ekua pikkulohkosta?? Onko nekin nykysin noin sairaissa hinnoissa??? Ei juma....
     
  11. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Voi tietenkin löytyä halvempiakin, mut pikavilkaisulla pari moottoria löyty 'bout tolla budjetilla.

    Ens kerran ku on ehjä alakerta tommoseen hintaan, ni iske kii. Kyllä tommosiakin toisinaan osuu edullisesti kohdalle.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyy kattella. 2000 oli remontoitu 500cid........ei innostanut.

    Tai sit täytyy vaan odottaa ens kesään....tai sitä seuraavaan.....tai seuraavaan....
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kahdella tonnilla se rempattu olis varmaan kannattanut ostaa... Jo pelkästään koneistaminen on nykyään niin kallista että parilla tonnilla varmaan just tekee sen perusrempan itse, jos tulee jotain isompaa laitettavaa niin äkkiä käy niin ettei pari tonttua edes riitä. 500:lla ei varmaan kummoista moottoria tänä päivänä saa, paitsi ehkä 89 Corollaan... Taitaa ehjät pikkulohko-Chevytkin maksaa sen tonnin, kaikki muut paitsi 305:t.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mjoo, se ei vaan sovi tän hetken budjettiin toi 2000 ja niitä rempattujakin on niin monenlaista.


    Koneistuksen kalleudesta ennmenisi sanomaan. Joku vuos sitten itekkin valittelin tota mutta kallista se on noissa vammalan koneistamoissa, tammerdieseleissä yms. Isoissa puljuissa. Pienemmissä paljon halvempaa. Tietty mikä on kallista ja mikä ei.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2000€ olis juu lähes ilmanen. Männätkin helposti jo 500-600 cädiin ynnä muut liikkuvat osat. Päälle koneistus mikä tosiaan kallista.



    500€ hyvästä pikkulohkosta siis 305/307 rupee jo olemaan harvinainen hinta. Nekin maksaa jo helposti enemmän.


    Halvin tapa saada hyvä moottori lie ostaa 2500-3500e auto jossa moottori tehty ja tilavuutta se 350cid, ottaa kone talteen ja laittaa 305/307 tilalle ja myydä melkein samaan hintaan pois... Niinhän ne tekee enkä ihmettele.


    Usassa tonnilla ollut ok näkösiä motteja cädin omia 472/500 mutta varmaan äkkiä hyvä ois niillekin tehä jotain ja rahti päälle.


    Ois jännä tietää mitä sun motille on käynyt kun aaamerikassa juttelivat että on sitkeitä koneita ja moni oli todistetusti ajellut ilman aukasua sen 400tkm.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi on ajettu vaan loppuun tai sitten on ajettu surkeilla öljyillä mikä on kuluttanut ton koneen, pytyissä on isot kaulukset. Toi jälempi todennäkösempää kun auto muuten tuntuu suht vähän ajetulta. Sillon kun ostin öljy oli paksua tervaa ja plutputti ulos, tuntu että oli ihan kiinteääkin möhjöä seassa. Öljynfiltterikin paino varmaan yli kilon enemmän mitä uusi täynnä öljyä. Kävi tosin nätisti ja kulkikin suht hyvin kun ostin.

    Ohivuodot oli sen 60-70% pahimmissa pytyissä.

    Mäntiä kattoin, yks firma tekee -69 mäntiä, joku sellanen mikä tekee vähän sellasta mitä muut ei tee.

    No, jos ens talven tekis noita muita halvempia projekteja ja sit seuraavana rupeis tota.....Onhan tossa lohkossakin vielä kattilakivien syövytys pois mille en ole jaksanut vielä tehdä oikeen mitään.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pysyissä noisss tais olla hyvin varaa jyrsiä? Ylikoko mäntää vaan niitähän pari cadispessusivua tarjoaa. Ne halvat männät kuulemma paskoja.

    Samalla hintaa sais hyvin performanssia myllyyn kun vakio ja viripalikat makso molemmat ihan nätisti.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olen ajatellut jotain mietoa virinokkaa tai "modernisoitua vakionokkaa" kuten noi jotkut asian ilmasee.

    Egge oli sen firman nimi joka teki -69 mäntiä.

    Kuitenkin Cadillacin kuuluu lipua hiljaa ja arvokkaasti eikä räyhätä niin kun jonkun rottasevyn. Jonkinsortin taloudellisuuskin tarttis saavuttaa kun käyttöautoksi joskus tulee ja varmaan maakaasutan sen sitten.

    Pytyissä on kai .80 varaa porata? Eka ylikoko .20 tai .30, en tiiä onko joku pilkkuvirhe noissa tai todennäkösesti on. vajaa 2,5 cm kuulostaa suht isolta porausvaralta
     
    Muokattu: 6.9.2016
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olisko eka ylikoko .020"
     
  20. Damned

    Damned Gearhead

Kerro tästä muillekin!