paljonko olette penkittäneet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 20.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tere
    tuli vaan tossa od:ta lueskellessa mieleen että paljonko olette penkittäneet tehoja katuautoistanne ja minkä kokosesta koneesta?
    Olis kiva tietää millasia "petoja" suomen kaduilta löytyy.
     
  2. Anssi

    Anssi Gearhead

  3. tha022

    tha022 Gearhead

    Missa olis vaasasta katsottuna lahin paikka missa penkittaa. hitton paikka tamakin kun puuttuu kirjaimia tietokoneesta. hulluja nuo jenkit!!
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    aikanaan tuli penkistä 682hp hemistä. 100.000mk meni rahaa koneeseen ja se kulki 12.6sek paskalla jakajalla ilman burniksia suoraan as is kadulta radalle. kone kesti 1000km ja sen jälkeen laskettiin puristuksia ym ja sit se rupes kestämään ja teho putos 100hp mut se kulki 11.9! no se oli tyhjentävä vastaus paljonko olette penkinttäny koneesta. nykyisen autoni eli 58 avo buickin motti oli pakko silloin yli 10v sitten penkittää myös koska silloin oli uhkaavia tulevaisuuden kuvia mitä tuleman pitää? (miten kävi, eli mikä tilanne tänä päivänä, ja tulevaisuudessa??)otteessani lukee koneen koko 6.96 ja teho 341kw!siit on dyno paperit mitkä oli mukana rek kats. kahvilapaskapuheet on kahvilapaskapuheita, aamen. faktat on faktoja ja... telkkaris nähny mopojen teho mittauksia rullilla tien päällä (tulevaisuutta autoillakin?) ja miten käy silloin jos otteen mukaan 174hp 440cid dart ratsiassa rullilla penkittää yli 700hp???
    minä vaan kysyn?
    eli cut the grab tännekin jos ruvetaan puhumaan, myyös pitää olla faktaa. tämä oli lähinnä tyyning pojille, ei jenkki eemeleille. toisaalt asenne se mikä ratkaisee
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Vaasan lentokenttä! Käy ajamas varttimailin loppunopeus, käyt vaa-alla auton kanssa ja sit vaikka tänne.
     
  6. tha022

    tha022 Gearhead

    onko tuon laskurin antama teho moottorin vai takarenkaan tehot?
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Takarenkaan.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noista kaavoista ainakin saa suoraa vertailukohdetta kahden eri auton tehoista, eli "dyno" on ikäänkuin samalla kalibroinnilla. Tietysti edellyttää sitä, että se auton todellinen paino on tiedossa, eli kisoissa ajetun ajan jälkeen virallisilla vaaoilla punnittu. Aavistuksen epäilen, ettei sitä päivää koita kun jossain tehoja mittaillaan ja sen perusteella rangaistaan. Onneks nykyisessä laitteessa ei oo mitään rajotuksia sen suhteen. Edellisessä oli 235 hevosvoimaa otteessa ja siitä joskus vuosileiman yhteydessä kysyttiinkin. Sanoin vaan, että kyllä löytyy sen verran, ja siitä on oikeen paperitkin. Ja jo 2300 kierroksella.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    :lol:
     
  10. Anssi

    Anssi Gearhead

    Vakio 305, vain nokka-akseli ihan himpun kireämpi ja peltisatsit. Takapyörätehoja Klaukkalan dieselissä mitattuna pari pollea vajaa 160 hp 4000 kierroksella (kovempaa ei voinut ajaa, kun dynossa tuli nopeusrajoitus vastaan). Virityksen jälkeen Dyno2000 lupaa reilut 300hp kampiakselilta. Kuulostaa vähän paljolta, mutta kohta nähdään totuus real-life dynossa kunhan saan auton ajoon...
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Noilla eväillä 305:sta 300hp on aikas kova luku niinku sanoitkin. Tuskin turbiini, loota ja perä haukkaa kuitenkaan 140hp? Mutta on siinä yli 200hp ja varttimailin loppunopeus + vaaoilla käynti on tosiaan lahjomaton dyno jota ei paljo tarvi kalibroida.
     
  12. vw79

    vw79 3rd gear

    koska topicin aloittaja ei rajannut aihetta sen tarkemmin, tulloo esimerkki hiukan pienemmästä päästä!!!

    vuosia sitten tein kuplan vakioon 1.6 litraseen rempan ja laitoin säädöt kohalleen. penkissä tai paremmin rullilla saatiin konetehoksi 58,7 din hevosvoimaa hiukka yli 4000 kierroksilla. tehdas lupaa moiselle 50 dinheppaa, joten remppa tais onnistua ja mittarinkin mukaan kelas huippuja noin 10km/h enemmän kuin tehtaan lupaus.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: vw79 2004-02-21 18:27 ]</font>
     
  13. Anssi

    Anssi Gearhead

    Siis _ennen_ kunnon virittämistä penkitettiin se 160 hp takapyöriltä. Silloin oli vain nokka ja pakosarjat vaihdettu. Voimansiirrolle jarrutettiin tehohävikkiä noin 40hp.

    Sen dynotuksen jälkeen koko kone on rakennettu uudestaan tiukemmilla palikoilla, joilla kasattuna se Dyno2000 lupaili sen kolme hunttia. Paljoltahan se kuulostaa..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Anssi 2004-02-22 13:21 ]</font>
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    No niin, olis pitäny taas lukee tarkemmin...

    Mutta kerropas todellisia dynolukemia tai varttimailin tuloksia kun niitä saat, ainahan nää kiinnostaa!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    VW Golf 1.8 8v Gti + turbo 0.6bar ahtoja 178hp. Ja kunhan saa lisää bensaa koneeseen niin ahtoja lisää...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkoitan varmaan cut the crap...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun entisestä motista jarrutettiin 393 heppaa takapyöriltä n.3500 kierroksella.rajottimesa oli 5000 kide ja ahdot 0.8 bar.kelpas katsastuksessa.oli kuulemma enkka.jostain kuorma-auton dieselistä oli otettu 300 hv.p.j
     
  18. 296 hp takapyöristä :smile:

    ps. Losseissa pitää olla lossin moottori!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Akseli von Gardan 2004-02-24 12:06 ]</font>
     
  19. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mulle kelpaa myös "cut the crab".

    150 ja rapiat km/h loppunopeutta lähes täydellä tankilla ja kuskilla. Liekö jotain 200hv takapyöristä. Huimaa, sehän on melkein vakiotehot.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viime vuonna mitattiin takapyörästä 72hp ja koneesta 105hp. 3-vaihteinen automaatiilaatikko söi noin 30hp. mittaus tehtiin ns. rullaavalla tehopenkillä auton takpyöristä.

    stripillä tuli aika 17,9. auto painoi 1260kg.
     

Kerro tästä muillekin!