Paljonko painoeroa rautasella powerglidellä vs. alumiininen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sdfsd, 7.3.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Pitäisi lootaa suunnitella tohon yhteen autoon ja ainakin joku vuos sitten tuntu rautasia olevan powerglidejä saatavilla paremmin mitä alumiinisiä. Paljonko rautanen ottaa takkiin tossa painossa vs alumiiniglide?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hatusta tempasen että valurautanen painaa sellaisen ~3x enemmän.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eli noin 150kg?

    Jostain sivulta luin että köykämiininen olis joku 50kg.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    200R4 painaa ~50 kiloo, aluglide on kevyempi. Sanoisin että ~42kiloo.
     

Kerro tästä muillekin!