Paperit hukassa 80-luvulla muutos.kats autosta?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja peto, 21.12.2014.

  1. peto

    peto Gearhead

    Eli kyseessä rantakirppu, joka on kuulopuheiden mukaan muutoskatsastettu v.80. Kilvet palautettu v.82.

    Auto kiertänyt eri omistajien käsissä, jolloin myös paperit hukkuneet matkalla.

    Kysymys kuuluu, merkittiinkö 80-luvulla muutoskatsastukset ajoneuvohallinnon kanta-kortteihin?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eikös tuo tieto löydy ihan katsastuskonttoriltakin valmistenumeron perusteella?
     
  3. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Ei löydy. Itselläni on vuonna 1984/85 vuosipoistona kilvistä pudonnut 1975 Coupe Taunus, johon ekan kerran siirtokilpiä hakiessa täytin siirtoanomuksen kotona valmiiksi, ja menin vain sen kanssa konttorille. En saanut siirtolupia, koska systeemit eivät tunne noin kauan sitten kilvistä pudonneita autoja. Jouduin hakea alkuperäisen rekisteriotteen kotoa, sen jälkeen vasta uskoivat auton olleen joskus kilvissä Suomessa ja antoivat siirtoluvan.

    Trafin kautta luulisi historiatiedot vielä tuolta ajalta löytyvän valmistenumerolla?
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites jos ruottin kautta kierrättäisi

    Kannattaa kysellä, et jos ruotsista tois tälläisen ja jonkun kautta hommaa paprut sille kyllä se sit katsastaessa selviää onko se suomessa korteissa enään
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ei löydy. Esimerkkinä: vaihtoehtoinen rengaskoko- ja vannemerkinnät olivat jääneet pois uudistetusta valkopohjaisesta rekisteriotteesta. Ne oli aiemmassa harmaapohjaisessa rekisteriotteessa. Kopio vanhasta rekisteriotteesta katsastuskonttorille: Ei apua. Vetoaminen ARKn arkistoihin : Ei löytynyt. Lopputulos oli se, että renkaat ja vanteet joutui katsastamaan uudelleen...toki h-tinmoisen kinastelun kera, kuten tuolle ajanjaksolle oli katsastuskonttorilla muutoinkin tapana.
     
  6. 12345678910

    12345678910 3rd gear

  7. B 50

    B 50 3rd gear

  8. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Oli tehty muutos 2 hlö => 3-paikkaiseksi.
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ei taida olla muumioharrastajien kantakorteista apua kasarikirpun tapauksessa.
     
  10. Polara1970

    Polara1970 3rd gear

    Kai noiden tietojen pitäisi löytyä Trafin mikrofilmeiltä valmistenumerolla tai autossa olleella rekisteritunnuksella.
    http://www.trafi.fi/filebank/a/14066346 ... nnasto.pdf
    2 Tietopalvelut - 2.2 Asiakirjapalvelu - Ajoneuvon historian selvitys mikrofilmiltä 28€

    Ainakin kun tilasin joskus vuosia sitten tuolta mikrofilmipuolelta museoajoneuvopaketin, niin siinä näkyi moottorin koon, pakoputkien, värin, renkaiden ja vanteiden muutokset, jotka oli tehty 80-luvun alussa. Jopa vanteiden merkki oli merkitty tietoihin. :lol:
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itse utelin muutama vuosi sitten jo 70-luvulla poistetun 64-mallisen auton perään. Tiedossa oli auton alkuperäinen rekisterinumero, joka oli tietysti jo vaihtunut kertaalleen. Soitin Aken arkistoon, jossa mikrofilmeiltä kaivelivat tiedon esiin. Maamerkkien mukaan ko. auton jämät olivat Rahkosen laanilla ja sieltä lähti Kuusakoskelle...
     
  12. peto

    peto Gearhead

    Vihdoinkin tilasin kantakortin kansallisarkistosta ja kaikki tiedot olivat oikeita :D
     
  13. peto

    peto Gearhead

    Vihdoinkin tilasin kantakortin kansallisarkistosta ja kaikki tiedot olivat oikeita :D
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mitä kustansi?
     
  15. peto

    peto Gearhead

    Kokonaiskustannus oli päätä huimaavat 12,50€ (1€ kopiomaksu + 11,50€ toimituskulut) :lol:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Selvitin yhden auton historiaa kansallisarkistosta tossa noin kuukaus sitten mutta laskua ei ole tullut vieläkään?
     

Kerro tästä muillekin!