"paras" moottori vanhaan autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Iiro, 7.9.2012.

  1. LamaAjanElvis

    LamaAjanElvis 1st gear

    Nissanin 2.8 diesel tietenkin. En tosin tiedä onko alukantinen. Pitäishän sen japsissa olla jos kerran ryssäläisissäkin jo 70- asti.
     
  2. nixon

    nixon 3rd gear

    Se "oikea" ld28 nissandiissel on rautakannella, myöhäisempi ja kuulopuheiden mukaan heikompi versio on alumiinilla.
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead


    Aika huono kohde tuo 2JZ-GE ei ole männille öljyrusiksuja eikä kanget ja männätkään ole yhtä hyviä ku 2JZ-GTE koneessa joka kestääkin sitten huomattavasti enemmän.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei ehkä liity tähän mopokeskusteluun mutta mihin moottoriin on halvat osat,teet rengastuksen+laakeroinnin alle satasen,otetaan männät+porautus mukaan niin vieläkin liikutaan n.500 nurkilla,ominaisuudet käy sekä maasturiin että radalle,laajennusmahdollisuudet kutakuinkin loputtomat. Sbc-350. Ja sori,oli pakko päästä sanomaan.. :D ja -87 eteenpäin rullalohko.Siitä teet mitä vaan.
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mut jos nelipyttynen kevyt on hakusessa niin 2001-2004 hondan 1,8 litranen 136 heppanen.Kevyt ja kestää kierroksia,luotu pyörimään lujaa.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuollaista 2JZ-GE:tä joskus haaveilin ja kyselinkin yhdestä tuontifirmasta. Heidän hintaansa nähden tuo parin tonnin hinta on aika kova. Automaatilla ja johtosarjalla olisi parisen vuotta sitten paketin saanut 1100-1200€, nuo GE:t kun ei ole niin haluttuja niihin tehtaan turbomalleihin verrattuna.
    Mutta tulin sitten järkiini, kun ei nuo autoprojektit muutenkaan valmistu ja toisaalta ei ole edes sellaista autoa, mihin tuollaisen saisi muutoskatsastettua. Tai no nyt saisi servolettiin.
    TUossa vanhassa crownissa se vaan olisi paljon hauskempi tai hiluxin keulalla.
    Ehkä joskus.

    Tai jos jollakin pyörii nurkissa vaikka se pienempikin, 1JZ-GE, turhanpanttina, saa sen minulle lahjoittaa.
     

Kerro tästä muillekin!