paras pro touring aihio?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Fe, 2.11.2003.

  1. Fe

    Fe 1st gear

    Mikäs olis? mielipiteitä... euro ja jenkki vehkeet...?

    _________________
    Jos se menee rikki, niin se pitää korjata...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fe 2003-11-02 14:26 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Fiat 600!
    Hyvä teho ja painosuhde.
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Ja hiivatilla kun vetää mutkaan niin lähtee kuin hyrrä tangentin suuntaan...

    Kai joku vanhempi Camaro tai Mustang,ihan vaan alustan tarvikeosien saatavuuden suhteen? Pikkulohko alukansilla ja paxtonin ahtimella niin olis voimaa ja suht kevyt keula että kääntyy.
     
  4. JouniK

    JouniK Gearhead

    Oliskos noi Dartti tai Valtteri? Kevyt koppa, harvempi tehny Pro Tourinkia, halpa(?). Jos on rahaa niin Charger tai Challenger. Kyllä muutkin merkit käy mutta PT-Camaroja on jo nähty niin paljon...
     
  5. Poncho69

    Poncho69 1st gear

    Morjens,

    g-body korinen coupe, cutlass, malibu tai grand-am 78 - 87.
    Kevyt, hyvä ajettava ja halvat osat. (nm. persaukinen)
    -Pete-
     
  6. 660

    660 1st gear

    miten olis 60-70 lukujen cadillac? olis ainakin erilainen.
     
  7. Cowboy

    Cowboy 1st gear

    Ei-amerikkalaisista autoista ehdoton pro-touring/tuning kohde on ainakin mazda 323!
    Kuulin nimittäin tässä taannoin huoltiksella kun viereisessä pöydässä porukka 15-16 vuotiaita tulevia suomalaisen autonrakentelun lupauksia kertaili kokemuksiaan autohifimessunäyttelyreissultaan. Oli kuulemma "vähän siisti" mazda 323, ilokaasut ja kaikki, vähän sairaan nopee tykki... ja subbareina ainaki viis viistoistatuumasta! :eek:

    Mutta oikeasti E-body voisi olla mielenkiintoinen lähtökohta...
     
  8. RS70

    RS70 1st gear

    Täältä saa vähän mallia, et mistä amerikan pojat duuna P-T vehkeitä. http://www.pro-touring.com Niillä on tietysti etuna autojen ja osien helpompi/halvempi saatavuus ja niiden ei tarvii paljoo mietiskellä mitään älyttömiä auton muutos prosentteja. Valkkaavat vaan mieleisen kopan ja ruuvaavat siihen sopivat palikat kiinni. Olispa meininki täälläkin samanlaista, niin kyllä rupeis kadulle ilmestymään mielenkiintoisia vehkeitä, eikä mitään kompromissejä prosenttien kanssa kikkaillessa.....
     
  9. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Tiedä sitten mikä olisi juuri se paras, mutta itsehän toki tekisin sen B tahi E-body Mopesta.
    Tekniikanhan voi pitää samana, kuhan viilaa sopivan määrän kaakkeja ulos...
    Alustan palikoita kyllä saa....
    Kyllä härmässä pystyy tekemään radikaalejakin autoja, sen on moni kiihdytys tai rodiukko todistanut !
    Ei muuta kuin väsäämään vaan...
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    -79 cutlassi, 307+350+10bolt tekniikalla. Ei ilmastointia eikä mitään herkkuja, mut painoa silti rek.otteen mukaan 1780kg.. Tietty onhan toi kevyempi porotouringaihio kuin esim vastaavan ikäinen suburbani, mut kuitenkin aika raskas.
     
  11. Cuda

    Cuda 1st gear

    Tyyliin soveltuvin aihio olisi 1967-1969 Barracuda notchback, ja nimenomaan notchbakck.

    Saman kopan fastbackki on tyylikäs SuperStock-kuosisena, massiivisilla korin takaosaa tasapainottavilla suurilla slickseillä, mutta fastbackki on liian takapainoinen muotoilultaan parhaaksi rata-auto-kopaksi tai katuvastine pro touringiksi. Notchi taas on just sopivan sulava ja liukas korilinjoiltaan. E-kopat ja B-kopat ovat liian lahnoja pro touring-aihioiksi, sopivat paremmin perinteisiin liikennevalo-skabailu-muskeliauto rooleihinsa. Liian painaviakin handling-aihioiksi ovat.

    "Big Red"-Silver State Challenge-Camaron hengessä rakennettu kuuskasi notchi, kierrosherkällä aluisolohkolla, olisi se paras Pro Touring-aihio.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tekisin 73-77 Chevellen neliovisena kaarilla ja karulla sisustalla, nelijä kuppipenkkiä ja vyöt niin sopii kaveritkin kyytiin.

    Koneeksi isolohko ja manuaali tottakai. Vanteina voisi olla Nascar-tyyppiset peltiset ja renkaiksi tyyliin sopivat pallot.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mite ois fiat 127 "ratakakslaiska".
    Ois varmaan hiukka huomiota herättävä!!!
     
  14. 454SS

    454SS 3rd gear

    kertokaa miten tollaisesta tehdään Pro Touring?
     
  15. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Eikös näillä sivuilla ollut 4d skylark myytävänä! Siitä sais aika erilaisen pro touring aihion. Dare to be different!
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Fe. Sulla on jo valmiiksi hyvä auto aihioksi. Katsoitko alkuvuodesta Powerissa oli 55 crown victoria pro touring.
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    No miksei Camino käy? Jaa etupainoinen, siinä on 57% painoa edessä, mitään keventämättä ja painaa siis 1510 kg tankki bensaa puolillaan,
    punnittu elokuussa. 350+350.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kait se kamino käy siinä missä muutkin. Vähän vielä kevennettynä pikkukamino rupee olee aika kevyt ja tosiaan ihan kiva ajettava. Meinasin vaan että sellanen cutlassi on melkoinen tankki pienistä ulkomitoistaan huolimatta. Jos protouring lookin lisäks hakee suorituskykyä, ni mahdollisimman kevyt aihiohan se kannattaa olla.

    Jenkithän tekee prooooo-tourinkia ihan mistä vaan jätti-impaloista lähtien. Eli ei kait sillä lähtökohdalla ole niin väliä. Kunhan lopputulos miellyttää omistajaa.
     
  19. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    1968-72 Chevellestä taikka 1969-70 Mussesta sais hienon Pro Touring vehkeen

    _________________
    Fashions fade,real style never does.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr.Speed 2003-11-15 19:25 ]</font>
     
  20. villek

    villek 1st gear

    itse rakentelen `65 el caminosta hieman pro touring tyylistä peliä. azev 18" vanteet, harmaat nahkarecaro penkit, muu sisuta alumiinia, jne. on jo maalattu smurffi siniseksi. ehkä jo ensi kesänä kadulla tai sitten ei.
     

Kerro tästä muillekin!