Paras voitelurasva jarrusatulan liukutappeihin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jusku1, 16.5.2013.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    faija neuvoo laittaan wd40:ää pillillä sinne haitarikumin alle ja ei o kyl ollu sit jumissa...
    eiks se o jotain molybdeenitavaraa?
     
  2. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Kardaanin liuku meni jumiin kun tervasprayta sinne laitettiin :lol: oli pieni ohjelma erottaa palaset toisistaan.
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Toi WD40 niin kuin muutkin "ceeärcee" öljyt turvottaa jarrusatuloissa käytettyjä kumilaatuja.

    Olen myös omin silmin nähnyt kuinka Chevroletissa käytetyn kaksimäntäisen satulan toista kiinnijumittunutta mäntää oli herkistetty em. öljyillä. Mäntä jumii edelleen (turvonnut tiivistekumi) ja pölysuojakumi on venähtänyt niin kuin olisi 30 mm isommalle männälle tarkoitettu. Samassa autossa liukujen suojakumit venähtäneet niin ettei paikallaan pysy eli lienee saaneet samanlaista hoitoa kuin mäntäkin.
     
  4. VooDoo

    VooDoo Gearhead

  5. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Olikohan se pbr rubber grease semmonen musta tuubi ja rasva on sinistä,
    parasta shittiä jarruihin mitä olen käyttänyt. Sama rasva tappeihin sekä mäntiin. Lääkeruiskulla olen laittanut menee hyvin se nokka kumin väliin, toimii yhdellä kädellä ja on siistiä annostella muuuallekin.
     
  6. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Herkistin kyllä mäntää Bilteman jarrutyökalulla, hyvin toimii.
    Tilasin Jenkeistä tuota jonkun aikaisemmin mainostamaa 3M:n rasvaa, on "toiminut" hyvin ja jarrut pelittää.

    Varmuuden vuoksi ostin eBaystä uudet Caddy STS:n satulatkin kun sain ne hintaan 60e/kpl, sisältäen uudet palat!
     
  7. Reijo Kosander

    Reijo Kosander 1st gear

    Laittaa sitä tahmasta kuumaa ym. suolavettä kestävää laakerirasvaa, joka ei liukene veteen. En muista nimeä, mut haen sitä Ruotsista silloin tällöin muutaman laatikon. Jos jotakuta rasvan merkki tosissaan kiinostaa niin yv:t saatuani saattaa motivaatio jopa nousta niihin lukemiin, että perse nousee tältä penkiltä ja menen tarkistamaan mistä aineesta on kyse, niin ja voihan niitä tahnoja keskenään sekoittaa jolloin saa sellaisia ominaisuuksia kuin tavoittelee..tai sit ei...
     
  8. Karpo69

    Karpo69 1st gear

  9. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kyllä jarrusatulaan kuuluu ns. jarruvaseliini, eli jarrukumirasva, se kun ei varmasti turvota kumeja eikä kuivu aiheuttaen jumia.
    Itse käytän sitä niin, että uudetkin sylinterit ja satulat tulee purettua ja kasattua uudestaan jarruvassulla, samoin liukutappeihin oon tuota käyttänyt, eikä oo ollut ongelmia kerran kunnolla tehtyjen jarrujen kanssa.
    PBR:n jarruvassu on ihan hyvää myös, itsellä tällä hetkellä Aten tuubi, kallista, mutta asiallista kamaa.
    Edit: eihän se nyt oo oikeestaan edes kallista:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/602213/J ... rasva-180g
     

Kerro tästä muillekin!