Pari vinkkiä Esko Rahkosen tarhasta Lahdessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Hannu_BA61, 7.6.2004.

  1. Hannu_BA61

    Hannu_BA61 1st gear

    Soittelin viikonloppuna muusikko Esko Rahkolalle, josta on moblarissakin ollut juttua... Kyselin varaosa-autoa omalle Hudsonille, kun sain vihjettä että voisi olla, vaan eipä ollutkaan.

    Mutta mutta, lupasi vihjaista näistä parista muusta:

    Olis '49 Hudson, osiltaan täydellinen kauhtunut projekti, ilmeisesti melko hyväkuntoinen, 80-luvun puolessa välissä amerikoista tuotu, katoksen alla säilytetty... lähtönä 6000 egee.

    Sitten kaksi kappaletta '39 Hudson 112 luiskaperiä, toisessa runko ja tekniikka ok mutta huono kori, toisessa hyvä kori... yhteensä 2000 egeä.

    Ja soitella saa, siellähän on aivan valtavasti tavaraa, ja toisin kuin jotkut jemmarit, näitä saa ostaa poiskin. Tosi rennolta kaverilta vaikutti puhelimessa.

    Puhelin olis 0400 355 448, ja ei, en ole välittäjä, en saa provikoita :sad:

    PS. Siinä moblarissa näkyi muun muassa '38 Lincoln V12...


    Muokattu otsikon nimi oikeaksi.
     
  2. TATU

    TATU Gearhead

    Olen käynyt muutaman kerran eskon laanilla lahdessa 2001-2003 ja täytyy sanoa että uskomaton paikka(ainakin 100kpl 20-40 luvun aihioita).Kaupan teko tosin erittäin vaikeaa ja osa aihioista pelkkiä harsoja.Hinnoista sen verran että lincolnista pyynti kesällä 2003 oli 150000fim mikä hiukan hillitsi intoa.ps.nimi on rahkonen!pss.oma -37 hudsoni on ostettu eskolta joten ei kaupanteko mahdotonta ole.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Herra on käyttänyt laulukeikkojen luppoajat hyödyksi. Useita autoja on kuulemma täältäkin päin hakenut kun meikäläinen oli vielä vaipoissa. On niitä aihioita sieltä sitten kyllä takaisinkin tänne tullut... Hienoa että malttaa myydä, onneks pyytää kunnon hintaa, niin pitääkin!
     
  4. Erppa

    Erppa Gearhead

    Melkein kaikki ulkona olevat autot on kyllä tosimiehen projekteja,sisällä sitten olikin ihan makeita vehkeitä.-48 dodgesta olin kiinnostunut ja siitä pyysi pari kesää sitten 48tmk.Siel olis myös makee zim limo projekti tonnilla,tai ainakin silloin oli.

    Kamera täytty kyllä hetkessä kuvista , kun siellä hetken haahuili...

    Mutta minkä takia rahkosen eskon konsertissa on hyvä käydä? No siel ei oo ristinsieluakaan...Kuulin muuten Reiskalta :smile:
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kyllähän mä oon samaa mieltä Chevy53:n kanssa, et jos aidosta 30-lukusesta detroitilaisesta pyydettäs luokkaa 50egee,ni sitä olis joka jamppa hakemassa nurkkiinsa pienen keskikaljainspiraation vaikutuksesta. Mut kuinka monella tollasella kaverilla riittäis tarmo rojektin loppuun viemiseen? Saatas laikattua hylsy palasiks, mut sit ei enää sen pidemmälle. Näin olis taas yks mahdollinen varaosa-/projektiauto poissa tositarvitsijan ulottuvista. Ei noita aihioita maailmassakaa enää nii montaa oo, et niitä ihan huvikseen pilkottais!!!
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei kun ei romusta metsäraadosta pidä pyytää kovaa hintaa vain siksi koska se on "amerikkalainen ja harvinainen", kuten usein käy.

    Sen sijaan jos harrastaja näkee vaivaa ja etsii, hakee metsästä, pelastaa talteen, säilöö 10-20 vuotta (kuten Rahkonen), niin ei sitä metsäraatoa silloin tarvitse myydä pilkkahinnalla ensimmäiselle tinkijälle joka tontille saapuu aihiota etsimään.
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No joo, mut mun mielestä noi "muoti-roddarit" sais pysyy noissa lasikuituvehkeissä (no okei - oon ahdasmielinen rasistipaska) mut kyl liian monta herkkua on lopullisesti pilattu, ku "ei tästä rodia tullukkaa".

    Toisaalta, ei sellanen ihminen joka tollasen läpimädän miinan tontilleen raahaa, voi olla läpeensä paha :grin:
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eiku sää oot selvä mobilisti, nehän on tuota mieltä olleet jo kauan...
     
  9. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    mun mielestä sellaset ku chevy53, ei oo muotiroddareita, vaa ne jotka vaan puhuu eikä saa mitää aikaseks (välillä tuntuu, et itekki kuuluu niihin). Ei rodeissa mitää pahaa oo! JA VAIKKA MINÄ OLISINKIN HOM... MOBILISTI, NII EI SITÄ KAIKILLE TARVITSE KERTOA!!!
     
  10. samiharju

    samiharju Gearhead

  11. Toivottavasti kaikki pelastamisen arvoinen kalusto ohjautuu oikeisiin osoitteisiin eikä mene paaliin. Pahaa pelkään :-?
     
  12. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

  13. Kuulin juuri suruviestin , R.I.P Esko , jatketaan keskeneräisi asioita sitten myöhemmin....

    Täältä maanpäältä voisi vielä joku Eskon asioita hoitava/tietävä ottaa yhteyttä , ainakin ostamani Oldsin paperit kun olivat vielä Eskon arkistoissa.

    Yhteystietoja vois laittaa vaikka yv:nä tai puhelimella 0500-806067
     
  14. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Eskon pojathan on pitkään jo vissiin hoitanut noita autohommia siellä laanilla..ja jatkossa toimivat ilmeisesti vieläkin,en tiedä sit millä periaatteella niitä hävitetään jatkossa..
    Syksyllä ku kävin laanilla Esko pyysi minua sille hommiin laanille,jos olisin asunut Lahdessa vakituisesti..
     
  15. Karva

    Karva Gearhead

    Herra Rahkonen roddaa ja harrstaa moblailua nyt paremmissa oloissa, se jotta hän oli paljolti aikaansa edellä kerätessään koko aarre kasan, on jo hatun noston arvoinen asia, ei se ilmaasta ollut sillonkaan eikä halleja yms, pahvista tehdä.

    Pari autoa tuli hajettua paikan päältä, ja yhden pojat toivat jopa pihalle asti, tanssi keikan yhteydessä, ei ne hinnat ole niin kauhiat, kaikesta voi neuvotella, nyt voi olla jo vaikeaa.

    Siellä olis kieltämättä vielä pari harsoa jotka kiinnostaa, ja melkein vois laittaa vetoa jotta joku hyeena-lauma tai vaikka paikalliset moblistit, ovat jo käyneet kyselemässä.

    Jos asian hoitaas tahdikkaasti, kohtuullisen ajan kuluttua sille laanille varmana tapahtuu jotain, se notta porukalla vois vaikka kerätä kasan rahaa ja ostaa koko paikan kerralla, sen jälkeen vaikka huutokaupata keräys porukalle autot, mutta ... R.I.P Esko
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  17. Jukka T

    Jukka T 1st gear

    http://koti.phnet.fi/juktou/Rahkonen

    edit: linkissä tuoreimmat kuvat
     
  18. A Tudor

    A Tudor Gearhead

    Pari vinkkiä Esko Rahkolan tarhasta Lahdessa

    Osan otot Rahkosen lähipiirille!
    Kyllä jäi monet sovitut kaupat tekemättä.
    t:Warre
     
  19. khonkonen

    khonkonen 1st gear

    Onko kenelläkään tietoa miten tilalla nyt?

    Oli tarkoitus lähteä käymään kesälomalla siellä, mutta nyt eskon pois mentyä asia mietityttää.

    Eli saako siellä käydä? Myydäänkö sieltä mitään?
     
  20. Ammala

    Ammala 2nd gear

    Esko Rahkosen autokokoelma

    Tervehdys kaikille

    olen Eskon poika, seurannut isäni autoharrastusta sivustakatsojana jo noin 28 vuoden ajan.
    Olen itsekin sellainen semi-mobilisti/-jenkkiautoharrastaja, ja katson tietäväni asioista suhteellisen paljon.

    Tavaraa on nyt kuitenkin myytävänä, ja varmasti hiukan helpommin kuin mitä isäni sitä joskus harvoin myi.
    Arvostan rehellistä lähestymistapaa tyyliin "Olen etsinyt sitä avo-Letukan tuhkakupinnuppia 30 vuotta enkä löydä, mutta Eskolla oli sellainen"
    En ala pyytämään kultaa ja timantteja vaan asiallisen, mutta en mahdottoman hinnan. Projektit pitää saada valmiiksi.

    Unohda asenne, jossa ajattelet ostavasi tänään vitosella ja myyväsi huomenna satasella.

    Ulkomaillekin olen ajatellut myydä, Suomi kun on pieni maa.

    Laita meiliä, en halua tässä julkaista yhteystietojani.

    lockhaven@luukku.com

    Terveisin.

    TR
     

Kerro tästä muillekin!