Paripyörä gemsun aski

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja miguli.jalkanen, 25.11.2016.

  1. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Smortse
    Käyttöpelissä Gmc 3500(mikälie mallimerkinnältään) paripyörä pikkarin aski toisinaan nykäisee 1-2 vaihteilla ihan tosissaan. joskus 2-3 myös mutta harvemmin.
    Aski lienee th700?
    Niin ja biili on vm.95.
    Onko kellään kokemuksia mistä kannattaa vikaa haeskella?
     
  2. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Koska on öljyt+suodattimet lootaan viimeksi vaihdettu? Onhan sitä öljyä siellä oikea määrä?
     
  3. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    En tiedä milloin on vaihdettu. Nykäisee vaikka ööliä on oikea määrä. Tänään hävis vaihteetkin aamusella. Liraus ööliä auttoi kyllä siihen vaivaan. Irtihän tuon joutuu repimään kun näyttääpi vuotavan. Tod.näk etustefa
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    4L80 siellä on laatikkona. Pitäs niitä joskus huoltaakin, niin kestäisivät pidempään.
     
  5. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Ai se on 4L80. Hyvä tietää. Eikös siellä pohjan sisällä ole jokin jousi mikä usein menee poikki? Ja kuulemma vaikuttaa juurikin nykäisyyn?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On siellä pohjan alla useampikin jousi ja ne katkeaa kertapieraisulla, ei silleen että välillä on poikki ja välillä ei. Yks perusvika on mekaaninen öölinpainesäädin joka jumittelee ja saattaa sen takia rikkoa pakin/kolosen pakan ihan ifaksi.
    Liian vähä ööli tai liikaa ei nosta niitä paineita mihinkään.
    Toi nykiminen voi johtua vaikkapa kaasupolkimesta joka sekoilee. Tansgo:n HD2 kitti kannattaa samalla laittaa kun toosan avaa. Se poistaa ihan kaikki noi perusviat ja vahvistaa muutenkin koko keksintöä.
     
    miguli.jalkanen tykkää tästä.
  7. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Eikös kuitenkin ole kyseessä th700 aski? Onko tämä 4L80 joku alamallimerkintä?
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ihan eri loota ja vieläpä sähköllä ohjattu.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vuonna 1995 ei asennettu tehtaalla enää seitensatasia. "tietokoneohattu seitensatanen" on nimeltään 4L60E.
     
  10. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

  11. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Onkos se nyt sitten 4L60 va 80? mistä sen näkee?
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vaikka tästä.[​IMG]
     
    miguli.jalkanen tykkää tästä.
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuormuridieseleihin ei vissiin tehtaan toimesta laitettu muuta kuin 4L80E toosia.
     
  14. jarona

    jarona Gearhead

    En tiijä sen tarkemmin mutta aikoinaan chevyllä oulussa mukulakivikaduilla
    olin kusessa kun vaihteet kolahti päälle niin että takaset suttas jatkuvasti..
    Laatikko turbiineineen lähetettiin koskiselle korjattavaksi,
    takaisin tuli sama laatikko ja uus turbiini.
    Vika siis turbiinissa..
    Tämä siis yksi vaihtoehto lukematta muita...
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tulikos laatikkoon uusia osia?
     
  16. jarona

    jarona Gearhead

    Häntästefa.
     
  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Muistaakseni kaikkein kevyimmissä kuorma-auton puolelle menevissä on mahdollista olla 4l60e. Kysypällä on kuitenkin dually, eli raskaammasta päästä, joten kaiken järjen mukaan kyseessä on 4l80e.
     
  18. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Joo dually malli tuo on. Turbiinin puolesta on annettu muitakin ääniä asiaa tutkiessani. Ja solenoidivikaa. Solkku lienee askin sisällä.
    Noh laatikon joutuu kuitenkin ottaa irti turbiinin vaihtoa varten niin samalla vois vaihtaa hikoilevat päätystefat.
     
  19. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla Chevy 2500 -95 pikkari kuorkissa 4l60e loota ja 6 pulttiset pyörän navat.
    Ai niin, kannattaisko lukea vikakoodi, niin välttämättä ei tartte rassata lootaa kokonaan alas.
     
    Muokattu: 26.11.2016
    miguli.jalkanen tykkää tästä.
  20. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Jooh täytynee käydä jossain kattomassa koodit
     

Kerro tästä muillekin!