Paskat tuotteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Quest, 5.9.2009.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sen huomaa noissa liikkeissä, että millä ne katteen tekevät. Bauhausissa on ihan jees hinnat monessakin tuotteessa, mutta ruuvit, naulat ja sen semmoiset maksavatkin sitten 10x verrattuna johonkin K-maatalouteen. Bilhelveten ruuveja ei ole vielä käytetty, mutta tarttee mennä tsekkaamaan jahka tarttee.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kokeile laittaa sitä vaikka pakosarjan ruuvien kierteisiin tai alustan ruuveihin estämään kiinniruostumista. Tai sähköjohtoihin puristusliittimien sisään estämään hapettumista.

    On myös helppoa kokeilla sen laittamista akkukaapelikenkien kosketuspintoihin.

    Mutta paska tuotehan sekin varmaan on...
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep. Kuumana käyvien korroosioalttiiden osien kierteisiin yms. muihin pintoihin se kuparitahna on tarkoitettu. Ei kai sitä kukaan mihinkään muualle laita kuin PaluliP:n mainitsemiin kohteisiin? :odroll: Ihan tyytyväinen olen ollut Bilhelveten kuparitahnaan. Irtoaa vanha lambdakin kepoisesti, kun asentaessa tuota sinne sipaisi.
     
  4. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Mm. alustan pulteissa olen käyttänyt mutta en tiedä onko siitä loppujen lopuksi hyötyä, pieni määrä ei tee mitään ja näkyvä määrä jankkiintuu kuran kanssa lähinnä ruuvilukitteeksi. Kuumankestokin vähän arveluttaa. Puristusliittimiin täytyykin kokeilla, kiitokset vinkistä!

    Edit: Ilmeisesti kestää kuumaa koska tuossa yllä on myönteisiä kokemuksia. Tämä minun tuubi on ostettu lähes 10 v. sitten, liekö eri ainetta kuin nykyisin.
     
  5. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Juu Einhellin rälläkän ostin ja appiukolle kehuin kun piti hältä pakoputkea vaihtaa et mulla on uus kone mä voin sen katkaista ja laittaa , pääsin puoleen väliin putkea ( ei muuten ollu 3" rööri) ja sit lakkas einhelin sorea ääni. No seuraavana arkipäivänä vein koneen takas ostamaani liikkeeseen ja sain uuden samanlaisen joka toimi mun käytössä noin 10 vuotta, nyt sit barracudaa kiillottaessa sanoi sopimuksen irti. Nyt on uus biltema rälläkkä jossa tuli varahiilet mukana, ne sovitin einheliin ja taas se laulaa, no nyt on kaks tosin bilteman on 125mm laikalle ja einhell on 115, mut molemmat toimii :rotfl: ja ovat halpoja. :pinup:
     
  6. JUX-26

    JUX-26 1st gear

    Ehkä koska kamppeita voi ajaa jopa tiellä ilman kaameeta ohjastamista :rotfl:
     
  7. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kyllä Einhellit ja Gernit kestää kun malttaa tehdä vähän hitaammin eikä heti katki poikki. joskus vissiin lukenu ettei ammatti käyttöön vaan harrastuskäyttöön. muutama tuntipalkkalaisen kone itellä harrastuskäytössä. sit kun autoa tekee niin kunnon koneet eikä leluja.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Muija osti saiturista tai tarjoushelvetistä akkuporakoneen alle kympillä. Ennakkoluuloja oli moiseen paskaan. Kas toimii vieläkin, joskaan akku ei pidä virtaa edes yön yli. Samasta putkasta se teki aina löytöjä. Sulo Vileeninä pakko ostaa kun halvalla sai. Pikaliimaa 5 tuubia eurolla. Yhdestäkään ei tullut tippaakaan ulos. Saatana vaikka ois ilmasta, niin paskaa mikä paskaa.
    Toi kuparitahna ok. Japsien pakosarjaan uudet mutterit kera biilhelvetin töhnän niin kiinni pysyy falskaamatta. Ja aukeaa kun tarvii. Mutta akun napoihin? Toi oli mulle uutta.
     
  9. Pyrre

    Pyrre 1st gear

    Periaatteessahan se kuparitahna suojaa korroosiolta joten miksikäs ei. Eipä tuota itse ole tullu käytettyä kuin pääosin jarruhommissa ja pyöränpulteissa.
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kuparitahnaa olen kättänyt akunnavoissa silleen, että kun on ollut ruuvipuristeiset liitokset kaapelille, olen ensin laittanut kuparitahnaa siihen kaapeleiden säikeiden sekaan, sitten kiristänyt puristimen kiinni. Ja pieni sipaisu tahnaa siihen akun navan ja kaapelikengän kosketuspintaan.

    Voihan niitä parempikin kuparitahnoja ja suoja-aineita olla, mutta on tuokin toiminut ja on ollut muutaman euron tuotteena varaa pitää käden ulottuvilla silloin kun tarvii.

    Kuparia sisältävät voiteluaineet ja niiden vaatimukset voi tosiaan olla eri juttu.
     
  11. Terosu

    Terosu 1st gear

    Klasun digirannekellot on hyviä, noita on intissä lähes joka jätkällä, kestää vaikka ydinsodan eikä maksa juuri mitään.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Käyttääkö nuoret vielä rannekelloja? :eek: Just tässä yks päivä funtsittiin, että koska on viimeksi ollu kello kädessä, niin en edes muista (taisi jäädä 90-luvulle). Enkä kyllä äkkiseltään muista ketään joka pitäisi kelloa räpylässään.
     
  13. Kapok

    Kapok 1st gear

    Intissä on vähän pakko esim. mettäreissuilla niin porukka tietää koska vaihtaa kyttäysvuoroa ym. :D
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep. Silloin käytti moni Swatcheja. Oli halpa ja kesti lähes mitä vaan. Ja jos jotain sille sattui, niin eipä itkettänyt.

    Ja eipä ole ollut kelloa kännykän hannkimisesta lähtien. Oliko se -96? Ja varmasti viimekerta, kunoli kello räpylässä oli taatusti vuonna 1999. :odroll:
     
  15. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Kaikki muut pihdit paitsi Knipexit on paskoja. En ikään enää osta muita, paitsi jos tarvii jotkut ihmeellisen muotoiset. Eikä tarvikkaan kun kaikki ostetut knipexit on vieläkin kunnossa.

    Kaikki halvat akkuporakoneet, ensimmäisen viikon voivat toimia ok hintaansa nähden mutta sitten akut kuolevat niin että täyteen ladattu akku kestää sen 1,5min käyttöä tai 3h joutenoloa. Asian voisi ehkä korjata vaihtamalla akkujen sisälle laatukennot joissa ei lue made in china...?
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Knipexeissä on yks paska puoli mitä ei oo tarjouskauppojen pihdeissä. Ne tuppaa häviämään tallilta, löytyvät yleensä jonkun kaverin vessan ovitaskusta tms lokerosta sitten myöhemmin.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Tossa syy miksen enää osta knipexejä, mag-liten lamppuja ym. taskuun sopivaa ns. merkkikamaa.
    Ei mulla ole varaa rahoittaa joutokumpu- ja kemiraoloihin tottuneiden pakin sisältöä.
     
  18. Got hemi

    Got hemi 1st gear

    Biltemasta tuli hankittua sellainen pieni porakone... toimii? Joo, ja toimii edelleenkin! Vaikka on tuossa autokatoksessa ollut talven pakkasessa ja sateessa... toimii edelleen. Tosin vain puoli kierrosta aina kerrallaan... Mutta toimii se silti.

    Hyöty on sitten eri asia :D
     
  19. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    No eihän se ole knipexejen huono puoli vaan kavereiden. :lol: Tosiasentaja tinkii kaveriporukasta ennemmin kuin työkaluista.

    Mutta se on aika yllättävää kuinka paljon knipexit purevat verrattuna halpoihin pihteihin, sitä äkkiseltään luulisi että pihdit kuin pihdit. Eikä ne lonksahda pykälää isommalle ja jätä sormia sinne väliin kuten nämä muut aisaatana-pihdit.

    Asiaa sivuten, en tajua kuka ostaa magliten lamppuja, itsellä on yksi taskukokoinen jonka valoteho on luokkaa tuikkukynttilä mutta hintaa löytyy xenonpolttimon verran. 20e saa "merkittömän" teholedilampun joka valaisee huomattavasti paremmin, kestää huomattavasti pidempään ja jää huomattavasti enemmän rahaa asennuskaljoihin.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    No toi nelipatterinen iso maglite kyllä valaisee ihan mukavasti ja ei huku taskun pohjalle kuten joku ledlenserin tuikku. Joka on kyllä pirun hyvä keksintö sekin. Ja jos tarttee kättäpidempää, niin mielummin iso maglite :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!