Passat ja kytkimen työsylinteri ei ei ei

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Karpov, 31.7.2017.

  1. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ettei sitten olis pääsylinteri tekeytynyt? Itse nuo ilmannut imaisemalla työsylinteristä, no problem.
    Onko siis vauhtipyörä,asetelma ja kytkinlevy jo aikaisemmin paikoillaan olleet vermeet, vai onko joku komponentti uusi?
    Pääsylinteri onkin mukava vaihtaa jalkatilassa mönkien :confused:
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eioo mikään vaihtunut, tosin en tiedä kuuluko tohon valeon yksmassasettiin pitempi työsylinterin tappi? Vanhan heitin pois aikoja jo mutta musta se oli ihan normaali.


    Tippakannun virittelin myös jos ois ollu ruuttaa parempi :D

    Kytkimessä tasainen kevyt tuntuma edelleen mutta ei raskas yhtään eikä ota kiinni. Kuplia ei säiliöön tullut tippakannulla.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vitun vittu. Ensin piti metallista rällälällä sovitella paikalleen, nyt kun löyty vanha niin 3mm ainakin varsi lyhempi uudessa :mad:
     
  4. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Tarvikeosat on ajoittain hyviä :wc:

    Mullakaan ei asettunut sylkkä paikalleen ilman sen kiinnityskorvan rälläköintiä ohuemmaksi.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alan epäillä joko omaa jaksamista tai sitä että toi metallisylkkä vuotaa siitä putken kiinnityksestä. Sehän kun on sokalla eikä kierteellä.

    Tein pidemmän tapin, ei vaikutusta.


    Kaivoin sen rikki menneen sachsin muovisen. Sehän rupes pöydällä skulaamaan ees taas. Laitoin autoon kiinni ja just kun rupes poljin tuntuma löytymään niin se räjähti osiin. Ihan oikeesti.


    Viimeks se löi nesteet pihalle.


    Eisenyt voi käpäläkään jumia... Eikä irti olla kun muuten se vähäinenkin vaste häviäis.



    En tiedä mitä enää tehdä.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite painin saman ongelman kanssa jossain autossa

    Tutkin että mistään se ei vuoda ja on samanlainen kuin hajonnut joten pakkohan sen on toimia

    Kamat kasaan ja polkimella pumppailua, jossain parin minuutin jälkeen se alko jäykistymään, siis poljin ja lopulta alko toimimaan

    Pari kertaa teki että huitaisi tyhjää aamulla, mutta muutamalla kymmenellä pumppauksella irroitti ja pääs liikkeelle.


    Sit se pelaskin vuosia ongelmitta
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää ei menny mikskään. Kaise vuoti siitä mihin letku tulee. Koitin tiivisteitä vaihtaa niin nyt se uus ainakin hajos.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Siis sitä piti pumpata useempi kappaleellinen cd;ltä koko ajan kuin stepperiä ois polkenu vauhdissa vaihdoin jalkaa

    Niijoo en tainnu ihan ylösasti päästää
     
  9. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Kun se letku/putki tulee kerran sokalla kiinni niin varmista todella huolella että se nipan päässä oleva o-rengas on
    - ehjä
    - aivan varmasti oikeassa kohdassa

    ja ettei siellä jostain syystä ole kahta tiivistettä.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Uudet kandee pöydällä täyttää irrallaan nesteellä, niin on ainakin varma ettei pumppaa montaa tuntia pelkkää ilmaa.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo musta tossa metallisessa oli suu leveempi ja tiiviste syvemmällä kuin muovisessa. Sitten kun erehdyin yrittämään tiivisteiden vaihtoa päikseen (muovisessa 2-3mm korkea tiiviste, metallisessa ohut o rengas) niin ne meni sököks.


    Epäilen siis että metallisessa oli turhan sinnepäin se muutenkin arka putkiliitoksen suu.


    Yritän hankkia jostain muovisen käytetyn sillä varalla jos asetelmassa onkin joku häikkä.


    Metallisiin meni luotto ja niitö suomessakin varaosaputkat myy, tietysti kovempaan hintaan mitä euroopassa muoviset.
     
  12. janiluo

    janiluo Gearhead

    Toissa kesänä vaihdoin Passattiin laatikon mutta uudessa oli metallinen kytkimen tyäsylinteri ja erilainen putkilähtö. No vaihdoin vanhasta muovisen tilalle ja ähersin laatikon paikalleen. Ilmatessa huomasin että ilmausruuvi sylinterissä oli liimattu ja kun yritin avata ja kiristää niin eihän se enää kiristynyt ja jäi vuotamaan. Motonetista uusi muovinen tyäsylinteri, ilmaus ja siitä asti on toiminut. Vitutti se kun hyviä osia oli kädessä mutta uusia piti hakea...
    o_O
    - Jani -
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tossa oli muoviseen lähtö valettu joten en saanut vaihdettua. Muovisen muovinen ilmausnippa oli myös mukavan tiukka. Hylsyllä piti aukoa kun lenkki nylppäs heti.
     

Kerro tästä muillekin!