Passat jarrupaineensäädin

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Karpov, 9.3.2017.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    95vm ja hylky tuli leimalla.

    1kn jarruvoimat takana sai inssin kiihkon valtaan.

    Taka-akselissa vipu mistä menee jousi tohon säätimeen. Säädin liikkuu 5mm ja on sitten pohjassa. Eli musta säädin toimii? Mikään sitä ei ainakaan rajota.

    No mistä hylky tuli? Kun se jousi on löysällä auton seistessä pyörillään. Jousen pitäisi kiristyä n 5mm että se vetäis jarrupaineensäätimen toimintaan.

    Mun mielestä sen pitää toimia noin. Jos säädän jousen niin että se on kireällä niin sittenhän pienikin töyssy vetää säätimen tappiin.


    Eli kuuluuko siinä olla tollanen freeplay ilman kuormaa vai kokoajan jousi pinteessä?
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eli missä peukalo. Liikerata reilu 5mm ja ei takeltele. Jousi yllä, vasemmalla jousen vieressä ruskea mutteri. Siinä näkyy se välys kun auto pyörillään. Pitäiskö pyörillään säädin painettuna olla jousen jo tiukalla?[​IMG]
     
  3. SG 448

    SG 448 3rd gear

    Säätimen sisältä kuulus karan tulla ulospäin jarrua painettaessa ja rajoittua tuohon vipuun eli mikäli liikkuu laita jousta vaan kireemmälle kun näyttää olevan aika toisessa laidassa,
     
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eli kun auto renkaillaan niin jousi niin että ei heilu? Eli just "kireenä"?
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Joo jousi kireempänä auttoi. Auto rampeilla sääsin niin että jousi just pinteessä eikä lenkota.

    1.5kn tuli dynosta entisen 1.kn sijaan.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Juu just mielellään väläykset pois jos tehot ei riitä. Autoissa hirveesti eroja. Eteenkin vanhetessa. Hiluxeissa monesti näkyy kuluvan ihan pikku monttu siihen tankoon. Hitsi täppi siihen ja taas on jarrut.
     

Kerro tästä muillekin!