oli 67 427 taisi olla tunnelramilla . vuonna 87 oli koskelassa sbc.hävisi jossain 90 alkuun oli ajettu ilmeisesti huolella kanttaria päin kun oli vasemanpyörän kulmat niin ja näin
Onko kyse siitä Pakilassa olleesta isolohkolla ja tunnelaramilla varustetusta yksilöstä? Muistaakseni oli myös Kulosaaren pommarissa!
Jos näin on, niin sitten rekisteritietoihin on sattunut näppisvirhe valmistenumeroon ja tyyppikoodiin. 1 ja 7 meneekin helposti sekaisin, jos jostain käsin tuhratusta dokumentistä joutuu kopsaamaan... Myös valmistenumeron perusteellä '68, käyttöönottovuosi 1967. Ja ne vanhemmat artikkelit olivat useimmiten Patan itsensä kirjoittamia...
"Nova EI omistajansa mukaan ole Acadian, se on runkonumeroa myöten varmistettu eikä papereissa ole ikinä mainittu acadiania. En tiedä mistä toi huhu on peräsin vaikkei sillä kyllä itelle sinänsä ole merkitystä, mut totta se ei ole. Kivinummen auto oli Acadian." Tuo huhu juontanee veekasin muinoisesta jutusta jossa esiteltiin keltainen Acadian. Muistaakseni siinä jutussa epäiltiin tai suorastaan annettiin ymmärtää että osa Suomen Chevy Nova kannasta on oikeasti Acadianeja.
niinhän kaikki amerikkalaisten tuotantoautojen vuosimallit vaihtuvat heinäkuussa ja elokuussa tulee ensimmäinen seuraavanvuoden malli tuotantolinjalta ulos joten joten -68 auto voi olla valmistettu -67 ja myyty suomessa uutena -69 vuoden rekisteröinnillä . tällaisia muutamanvuoden uudempia autoja on suomessa paljon , osa jo maatunut pois. ja onhan aikaisemminkin korjattu katsastuspaikoilla noita rekisteritietoja kun on faktaa näytää ja siten saatu rekisteröinti todistus käytöön oton kohdalta oikein vuosimallin osalta
No just tämä artikkeli. Näköjään muistin väärin aikaeron eli "vain" sekunnistahan siinä kerrottiin. Kiitos skannauksista. Sorry offtopikista tässä ketjussa.
Ooteet ei haittaa ja olihan siinä kuva Patan Novasta ja jonka sivuprofiili oli mm erittäin maukas! Kun nyt tämä lähti rönsyilemään niin samalla sivullahan on Lars-Inge Johanssonin Chevelle farmari mutta muistaako kukaan sitä Bilsport numeroa missä oli hänen punainen 2d HT chevelle -66 ja samassa tallissa oli myrkyn vihreä -65 Chevelle 454 koneella ja pihalla seiso - 70 Camaro 307 koneella, se juttu oli kanssa meikäläiselle mieleen. Talli oli Uddevallassa! Sekin lehti on luettu ns rikki ja on hävinny... Parit linkit http://race68.com/lars.htm http://race68.com/larsrune.htm Nojoo se siitä svedupläjäyksestä :lol:
Muistellaan täälläkin... ...joskus 80-luvun puolivälissä oltiin kesälomamatkalla Ruotsissa ja yövyttiin Tukholman eteläpuolella leirintäalueella. Leirintäalueen parkkiksella (siis ulkona) oli pari norjalaista jotka huolsivat katuautojaan, olivat olleet aiemmin oletettavasti Mantorpissa Bilsportin meetissä, siellä kun oli katuautoiluakin. Härskin tuntuisia olivat ja kuvankin räppäsin, toisen päälle tosin oli pistetty jopa suoja, toinen oli avotaivaan alla. Vasta myöhemmin sitten tajusin että nuo autot olivat sen ajan mittapuun mukaan Euroopan ehdotonta eliittiä, toinen oli nimittäin tuon jutun kuvissa oleva Warnessin -66 Chevelle (joka tosiaanei ole ruotsalainen vaikka kuvatekstissä niin sanotaankin) ja toinen Skinne-veljesten Nova. Mutta ei ollut nähtävästi pojilla mitkään hurjat budjetit silloin. Kannattaa muuten katsoa näitä Bosticin sivuja: http://www.blackout.nu/ Sieltä sitten Galleries ja löytyy vanhojakin kuvia, oma suosikkini on Whiplash-Camaro-otsikon alla oleva kuva Seinäjoelta, takana Volvon peltivanteet ja kattotelineellä kisagummit...
Front fender showed the killings (so far) during the unpainted era: Chevy '55 454 Mustang 289 Escort 289 DeTomaso Pantera Kjelles Power-Cobra Mustang 351 VW 1890 cc Edlunds 2.4 L PV Satellite 344 Persåker HEMI Corvette 454 Olds 455 W30 Plymouth GTX 440 Dart 340 Nova 350 Valiant 331 Mustang 351 Camaro 454 Dart 383 Chevelle 327 Mustang 466 Dart 344 Olds 455 Nova 331 turbo Super Bee 383 Challanger 440 Camaro 350... Takaisin aiheeseen Onko muuten täällä ketään joka on ajanu Pataa vastaan Kehä 1 , Konalassa tai muualla...muistaaksen näitä öisiä skaboja oli jo silloin ja voi ihan huoletta paljastaa....siitä on jo 30 vuotta
joo , mut nascar pata alsakansilla +725hp : Baker-built NASCAR 355", Brownfield aluminium heads, Victor intake, single 850 dp. This screamed to a competitive 725 + horsepower level on NOS cheater nitrous
Varmaankin, mut mm. 5-pykäläisellä manuaalilla, eli aina mahdollisuus sössimiseen. Ja oliko toi 5.7 mosa heti alusta lähtien toi Bakerin rakentama pata? Joissain kuvissa näyttäisi jakopääkin olevan auki eikä nokka paikallaan. Ilokaasut toki, mut mitähän irtosi itse moottorista bensalla? Ja sentään ajamalla Uumajasta pohojammaan kisoihin...no toki ei siinä kilsoja tietty kovin mahdottomasti tule. No tuollahan on lisätietoja: "En 355:a byggd efter NASCAR-förebild så mycket det gick. LT1-vev, 6" Bowtie stålstakar, Mahle-kolvar, 12,3 komp. Mek. Isky Z85-kam, fullport Brownfield aluminiumtoppar, Victor-insug (ej Jr), enkel Holley 850 dp och mycket mera. 500 hk kunde skjuta iväg den 1450 kg tunga bilen på 10,40 @ 200 kmh som bäst. Med NOS Stage 2 cheater gav motorn ett minimum på 725 hk och gav 9,85 @ 226 kmh." http://race68.com/bostic.htm
Tuosta Lars-Ingen "kaapista" jalostui lopulta Pro Mod (omistaja on kylläkin, jo nykyään vaihtunut, ja luokkana näkyi ainakin Tierpin syksyn EM-kisassa, olevan super comp)
Tuo mainittu keltainen Acadian on esitelty V8:ssa 1/1986. Trafin mukaan auton omistaa Vaasalainen naishenkilö ja Acadian on viimeksi leimattu 2003. Itellä kiinnostais kovastikin tehdä joku tietokanta aiheesta Suomen 1968-1972 Novat ja Cansot, tai tietää edes "pääluku", jonka oletan olevan jossain 20:n paikkeilla? Maahantuontiohjelmassa nämä ei ole tainneet koskaan olla, eli varhaisimmat yksilöt on muuttoautoja ja sitten tuonnin vapautuessa niitä on tullut maahan pikkuhiljaa. Omani rantautui toukokuussa 2011.
Jututin kerran Kanadasta joskus muuttanutta joka kertoi vanhempiensa tuoneen aikoinaan muuttoautona tuollaisen kaksiovisen Novan, oletettavasti siis Acadianin. Jotkin kuopiolaiset jopa muistivat auton 70-luvulta, itse en. Muistelisin että hän olisi maininnut sen olleen sininen?