Pcv venttiili metelöi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bluestone, 5.7.2019.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tutkin eilen tarkemmin konehuoneesta kuuluvaa sirritystä ja rätinää nyt kun sai tuon vuotavan vaimentimen vaihdettua. Ääni paikallistui pcv-venttiiliin, se suorastaan tärisee. Se kuula/vast. siellä sisällä hakkaa kokoajan koneen käydessä. Kun sen pcv venttiilin letkun puristaa tukkoon niin ääni lakkaa mutta moottorin käynti menee raskaaksi ja kierrokset tippuu.
    Ei kai tuo venttiili ole viallinen ja kone saa sitä kautta ilmaa? Ja kun letkun tukkii ja kaikki tulee sitten liian rikkaalle säädetyn kaasarin kautta? Kun letku tukossa ottaa öljyntäyttökorkin pois niin mitään puhallusta ei tule, kone ei syö öljyä eli ohipuhallusta ei kuluneisuuden takia olisi, koneella ajettu 143tkm. Muistaakseni owners manuaalissa on annettu joku tyyppinumero tuolle pvc-venttiilille, pitää koittaa tilata semmonen.
    Niin ja kone on tuo avattaren Buick oddfire V6.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä nuo venttiilit hajoaa ja probleemia voi aiheuttaa. Halpa osa mikä kannattaa vaihtaa uuteen jos ja kun epäilyttää.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuohon kuuluu sen käyttäjän käsikirjan mukaan joko AC type CV-684C tai CV-609C. Mikähän noissa on ero?? Vaikuttaako laatikon tyyppi, ilmastointi?? Kysely jo lähti us-partsiin löytyykö.
    Jotain ongelmaa tuo on ehkä aiheuttanut kun tyhjäkäynnin ja juuri off-idle tilanteessa joskus käyntiongelmia: pienellä kaasulla esim kakkosella saattaa nypyttää...
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nortti helisytti sitä väliin todella ärsyttävästi. Vaihdoin siihen jonkun uuden, niin loppui. 3.8 Bonnevilleen tilatun...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja mä laitoin 4.3 chevyyn bonnevilleen tilatun :D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Omassa hyslerissä taannoin samaa vikaa. Uusi maksoi vissiin vitosen rockautolla.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tilasit jonkun kalliin? Yleensä 50snt-2€ noi
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kotiin toimitettuna? No ehkä se oli kallis, mutta haukkui hintansa. Valehtelin kuitenkin, oli se posteineen yli kympin kun tarkastin laskusta.
     
  9. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kiinan paska helisee.Samaa ihmettelin omassa Fairlanessakin.Laitoimpa sitten aidon anerikkalaisen Fomoco-osan sinne omista aarrevarastoista.Varmaan aika vanha,mutta ei sirise enää.
     
    jart$u tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei sentään posteineen juu.
     
  11. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Se on jännä miten näin halpa osa jää usein huomiotta.
    Faijan vanhassa Accordissa tuli pintakaasulla ajaessa rykimisoireita, PCV-venttiili maahantuojan (silloin Veho) tiskillä 42eur jäi ostamatta, mutta Rockautosta tilattiin 3kpl kerralla yhteensä n. 10eur, sama vena sopii Toyotaan... meni kaverille kanssa.
    Hondan käynti muuttui PCV-vaihdolla uuden veroiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!