PCV- Venttiilistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arskatehtaalla, 3.3.2015.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Askarruttaa hiukan tuo venttiilin toiminta.. Minulla ei ennemmin harraste vehkeissä ole tätä ollut ja nyt uudessa koneessa tämä on. Tuo kytkentä hiukan askarruttaa. Jos sen tekee tuon kuvan mukaan niin eikö se aiheuta imuvuodon vai onko koneesta tuleva ilma niin kaasupitoista, ettei vaikuta hapen tavoin?
    Niin ja tuo venttiilihän laitetaan juurikin niinpäin, että imusarjan alipaine avaa sen..

    [​IMG]
     
  2. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  3. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Katos ville pirua! Ei vissiin oma imu piisannu vetämään venttiiliä kiinni! Kiitos!
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä sieltä virtaa ilmaa/huohotuskaasua myös tyhjäkäynnissä mutta kaasarit ja ruiskusysteemit on yleensä mitoituksessaan huomioitu tähän.
     
  5. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear


    Saas nähdä kuinka paljon vaatii säätöä tuon asennuksen jälkeen. Mulla kun on tuo diy megasquirt missä tommosia ei ole kyllä huomioitu... :odroll:
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tarviihan se moottori tyhjäkäynnissä ilmaa kaikesta huolimatta.
     
  7. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Niinhän se tarvii.. mulla se tehdään ihan mekaanisesti säätämällä kaasuläppä raolleen.. Kysymys onkin siitä, että jos tuolta pcv:stä tulee kovinki paljo sitä ilmaa.. Eli jos läpät säätää kiinni ja silti kone huutaa hoosiannaa.. Tuota ehkä voi pcv:n letkukoolla sitten rajoittaa..
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Niin kyllä se varmaa säätämistä kaipaa.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Paremminkin PCV venttiilin ominaisuuksia valitsemalla. Niitä on eri avaumispaineille ja varmaan virtaamille myös. Jos letku on pieni, niin ei ole paljon imua silloin(kaan) kun sitä puhallusta kuormitustilanteessa pukkaa ulos.
     

Kerro tästä muillekin!