pedali

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Härski Hartikainen, 21.3.2002.

  1. Jouduin muuttamaan kardaanitunnelia kun laitoin amazoniin erillaisen vaihdelaatikon...lyhyt keppisen!amazonissahan on alkuperäisenä pyöreä kardaani,mutta tein siitä laatikkomaisen...

    nyt tuli ajateltua et mitä katsastusmies sanoo kun jarrupoljin on lähellä kaasupoljinta ja kardaanin seinä on lähentynyt kaasupolkimeen,!ei siinä kovinkaan iso tila oo jalalle...eikä kehtais ruveta rälläköimään ja hitsaamaan enää tässä vaiheessa...mitä ootta mieltä?
     
  2. seppo

    seppo 1st gear

    Spittarit jalassa konttorille.
    Kai se riippuu vähän siitä, että kuinka vähän sitä tilaa siellä on. kävin kerran ajamassa Alfa 33:sta ja kyllä oli hankalaa siinäkin saada jalka jarrulle kaasua painamatta. ja "auto" oli sentään tehdastekoinen.
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Huomauttaa voi, mutta eikö käytön kannalta kannattaisi asialle tehdä tässä vaiheessa jotain?
    Siirrä vaikka polkimia vasemmalle. Jarrupolkimen varresta voit tehdä vaikka uuden mallisen.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Muuta vaan ajoissa, mä ajelin joskus jollain kinnerillä jossa polkimet oli liian lähekkäin että siro 46-numeroinen tennari olisi sopinut sovittelematta kohdalleen, hermot meinas mennä välittömästi kun aina kytkintä polkaistessa jarrupoljin oli tiellä ja kaasulta jarrulle nostettaessa meinas koipi jäädä jarrupolkimen alle jumiin.
     
  5. whiic

    whiic 1st gear

    Defenderissä vasta mahdottomat polkimet onkit. Auto on ilmiselvästi suunniteltu Englannin markkinoille (polkimet oikealla), sillä kardaanitunneli ja loota on hyvin vasemmalla. Näin on myös Suomeen tuoduissa. Pedaalit tosin vasemmalla. Seurauksena se, että kaikke niistä on ahdettu lyhyeeseen tilaan ja niin vasempaan reunaan kuin mahdollista. Vaikea kuvitella metsuria ajamassa Defenderiä Nokian Kontiot jalassa.

    Kyseessähän on tyyppihyväksytty malli, mutta en tiedä, josko tyyppihyväksyntä olisi suoritettu muualla EU:ssa ja brittiläisillä polkimilla.
     
  6. eli jos jarrupolkimenvarren vääntäs enempi vasemmalle niin silloin sopis...ei kai ne mulukut siitä kiihkoa jos on vääntänyt tai hitsannut poljinvartta?
     

Kerro tästä muillekin!