Peltisarjat Sportsideen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja lavachevy, 1.7.2009.

  1. lavachevy

    lavachevy 1st gear

    Meinasin alkaa tilailemaan vm. 90 Chevy C1500, 350 TBI, TH700, Sportsideen peltisarjoja, mut sitten vasta hokasin, että siinähän perkules on joku laturin kiinnitys härpäke kuskinpuolen etummaisen pytyn pakosarjapulteissa kiinni.

    Voiskos jotkut viisaammat ja kokeneemmat rakentelijat kertoa miten sen kanssa toimitaan, kun se laturin kiinnike ei taida enää peltisatsien kanssa oikeen heittämällä sopia?

    Toinen kyssäri olis siitä lambaada anturista (1 johtoinen), että sopiikohan se suoraan kiinni US-Parts:in trokaamaan Flowtech:in FLW11504 Chevy SB C/K1500 Pick-Up 2WD /4WD 88-94 pakosarjaan vai tarviiko jotain muutoksia tehdä?

    Autossa on nyt siis ihan vakio valusarjat paikallaan ja on muutenkin vakio, mutta nyt olis putkisto päivitys ajankohtainen.

    Voi olla, että kysymykset oli tyhmiä/tiedoiltaan vajavaisia kuten niiden kirjoittajakin ja vastauksetkin siten mahdollisesti samaa luokkaa, mut kaikki apu otetaan vastaan ja kiitokset jo etukäteen!
     
  2. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead


    Khyl itsel ainakin '90 4wd 350 Fleetsides passas nuo sarjat ihan ok laturinki osalta kun jos muisti kuva oikea niin omassa ei laturi tai minkään muunkaan kiinnitys ollu riippuvainen valusarjoista. Oli sillä gm omalla serpentiinihihna hässäkällä ja sitten viel et ainakin itsellä passasi orkkis lambaada anturi suoraan kuhan vaan surrasi auki kun on se lambaada Bung vain ensisijaisesti hitsattu kiinni vain kollektoriin...
     
  3. sportside

    sportside 1st gear

    Moi itellä on vastaavassa kiesissä flowtechin peltisatsit ja y-putki. Molemmat oli alunperin vähän sellasia puolivalmisteita. Pakosarjassa jouduin lambdan paikkaa siirtäämään hiukan ettei se ottanut korissa olevaan lämpösuojaan kiinni ja y-putkessa jouduin myös kuskin puolen laippaa kääntämään hiukkasen. Sen laturin tukiraudan ratkasin niin että laitoin siihen kohtaan valurautasarjan pultin ja tein ohkasesta putkesta siihen semmosen muhvin niin että pultin kanta jäi alkuperäseen kohtaansa. Ne flowtechit on kuitenkin uutenakin niin halpoja että siihen rahaan niitä kyllä jo vahän ite muokkaileekin. Makso muistaakseni joskus 6 vuotta sitten reilu 200€ koko paska ja mukana tuli pulti ja tiivisteet.
     
  4. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    mullahan mahtu lambaada olemaan ilmeisesti sillä nuissa flowtecheis orggis paikassa kun oli korotuspalat kopin ja rungon välissä...kun eip ollu ilmastointia niin issel oli laturi siinä aika lailla koneen päällä niin ei tarttenut modata mitään,,,, uspartsissa oli sarjoilla hinta viime kesänä 108ekua ilman y-haaroitusta kun tein sivuputket apple racingin pönttöjen kera...
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole tyhmiä kysymyksiä tai kysyjiä...mutta sitäkin enemmän tyhmiä vastauksia.

    Tukirautoja on kahta erilaista... 88 - 89 on se järkevämpi "tankomalli" kun sen saa purettua helposti pois.
    Uudemmissa 90-> joissa alumiiniset apulaite bracket:t on sitten se vähän hankalampi "peltinen" joka yhdistää laturin perän,pakosarjan ja tehostajan pumpun toisiinsa kiinteästi.
    Tehostajan siiva on otettava ensin pois että saa pumpun irti ja taas tukiraudan irti...tämä on aikas "kiva juttu" etenkin jotain Proform:n venttiilikoppaa irottessa...vain insinööri voi keksiä tälläsen :(

    Tossa omassa projektissa tein kahdesta tälläsestä tukiraudasta keskeltä avattavan mallin ja hommat helpottuu vastaisuudessa paljon...tai ainakin luulen :oops:

    Molemmat sopii kyllä peltisarjojen kanssa kunhan tuen ja sarjan laipan väliin tekee sopivat korotus holkit ja laittaa pitemmät pultit...esim. Edelbrock:ssa holkit tulee jo mukana.
    Peltisarjan saa tällä tavalla liu-utettua pois välistä ilman että tukirautaan tarvii enään koskea jos vaihtaa vaikka tiivisteen.

    Lambdan kierre on sama M18 x 1,5mm ja ainoa ongelma voi tulla mainittu tilan puute hytin alakulman kanssa...olisi suositeltavaa laittaa 3 - 4 johtonen lämmitettävä lambda,esim BOSCH LSH 25...ja maadoitus ECM:n maahan sinne termarikopan pultteihin jonne lambda signaalikin maadoittuu boxilta.

    Olen noissa omissa suosinut Edelbrock:n tuotteita,pakosarjat ja putkistot...jotkut halpis-sarjat heitin just mäkeen...onnettomat ohuet peltilaipat,vuotaa ja taipuilee koko ajan.

    Tohon nykyseen kombinaatioon olen tyytyväinen kun lisäsin vielä vapaavirtaus katin ja yhden Simons:n 3" läpivirtauspöntön väliin 8)
     
  6. lavachevy

    lavachevy 1st gear

    Moro!

    Kiitokset kaikille loistavista vastauksista ja vinkeistä!

    Edelbrock:it olis varmasti paremmat, mutta kallistun noiden Flowtech:ien puoleen just sen edullisen hinnan (139,90 €, US-parts) takia, vaikka sitten joutuiskin vähän soveltamaan. Jos ne sitte ei kestä niin eipähän tuosta ihan mahdottomia oppirahoja silti tule maksettavaks...

    Toi korotus holkit/muhvit ja pidemmät pultit/valusarjojen pultit siihen tuen kohdalle oli hyvä juttu. Jotain samankaltaista olin kuvitellutkin, mut nyt siihen tuli vahvistus. :D

    Se lambdan paikalleen mahtuminen jää sitten nähtäväksi, kun saan tilattua ne sarjat, mut nyt ainaki tietää, että sarjojen kierteet sopii.

    Tota lämmitettävää lambda homma olen kans miettiny, että semmonen melkeen tarttis olla. Ajattelin kuitenki nyt ens alkuun kokeilla, että jos kääris ne peltisatsit semmoseen lämpöä eristävään nauhaan että, konehuone pysyis vähän viileempänä ja sitämyötä toivonmukaan kaasut ja putket lamdalle asti kuumempana.

    En tiijä toimiiko, mut voihan sitä kokkeilla! :lol:
     
  7. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Mistä saan uudet lambda anturit c1500? eikös niitä ole 2kpl?
     
  8. estonian

    estonian 1st gear

    Omaan -89 k1500 ei mennyt kuin yksi lambda-anturi ja sen hain South West Trade:sta
     
  9. Luisu

    Luisu 2nd gear

    Eiköhän niitä ole vain 1kpl. Tai ei mulla ainakaan ole niitä enempää
     
  10. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Eihän tuon vaihtoon menekuin pari minuuttia?
     
  11. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Oisko jollain kuvaa missä tuo lambda on? vois kattoo jossen saa ite vaihettua ilman että autoa pitäs nostaa pukeille koska siihen ei ole mahdollisuutta.

    Eli onnistuuko ihan auto maassa vaihtaa konehuoneen kautta?
     
  12. sakkoa

    sakkoa 2nd gear

    Ainaskin 350koneessa se näkyy kuskin puolella kun katsoo koneen vierstä alas, pakosarjassa.
     
  13. estonian

    estonian 1st gear

    Kuljettajan puolelta alakautta löytyy varmaan helpoiten, jos on samassa paikkaa kuin Fleetsidessa 90-luvun taitteen vehkeissä, pakosarja kun päättyy ja tulee y-pala joka yhdistää putket tai sitten se mutka joka ohittaa tankin, niin heti liitoksen jälkeen on anturi, saattaa olla tiukassa, on liittimellä joka myöskin voi olla kärsinyt aikojen saatossa, mutta periaattessa helppo vaihtaa.
     
  14. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Miten se voi olla niin perällä luulin että se on pakosarjassa. tankkihan on yli puolenvälin autossa.

    Eli taitaa tarvita auton noston :(
     
  15. estonian

    estonian 1st gear

    siis se on välittömästi pakosarjan jälkeen siinä y-putkessa jos on yhdellä putkella tai sitten pakosarjassa siinä missä ne yhtyvät eri pytyiltä ja on liitos tuohon y-putkeen. Omassa se näkyy yläkauttakin, mutta minulla on peltisarjat ja en tiedä kuinka paljon sitten valusarjat vie tilaa, ohjausakselikin on vähän tiellä. Vähäinen nostaminen ylös ja pukin päällä sitten kuskin puolen etupyörä irti, niin pääsee kiinni, ellei sitten ole joku eri matala vehjes 8)
     
  16. sakkoa

    sakkoa 2nd gear

    Kuten kirjoitin,jos on valusarjat ja koneena 350 niin pakosarjassa yläpuolella ennen y-putken liitosta.Sit josson ilmapumppu vehes niin en sano mitään.Silloin on ilmeisesti ainakin 2 lamdaakin.
     
  17. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Kattelin tossa niin kyllä se siinä ihan näkösällä on. Et uskallanko menna vaihtaa?
     
  18. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Niihän siinä tietenki kävi väärä hap anturin johto ihan eri millanen pitäs. Kummatki päät naaraat.
     
  19. kunnes

    kunnes 2nd gear

    mitäs muutoksia pitää tehä sarjoille vm89 5.7tbi? lambda? mitäs muuta?
     
  20. kunnes

    kunnes 2nd gear

    meneekö noi flowtechin pakosarjat vm88 mitä on madallettu?
     

Kerro tästä muillekin!