Peltivelho amerikasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anza, 11.9.2009.

  1. Anza

    Anza Gearhead

  2. Temutin

    Temutin 1st gear

    Ei perkule kunnon jyhny.. :D luulis samalla vaivalla hitsaavan mutta kun oli kyse autotalli korjauksesta ni eihän sitä mig-vehjettä omista..
     
  3. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ammattimies on aina ammattimies :rotfl:

    muistan joskus lukeneneeni (oisko peräti ollut haynesin kirja pleiseriin) notta ruoste vauriot voi korjata kitillä ja jos reikä on suurempi niin käyttäkää kanaverkkoa apuna....
     
  4. Roju

    Roju 3rd gear

    Joo kanaverkkoo se oli! Vittu sentään.. :mad:
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Ei sitä niinvaan ruveta hitsailemaan.

    Muistan vielä pikkupoikana iskä osti kirjan nimeltä Huolla, korjaa, säästä mitä tuli silloin innokkaasti selailtua.

    Yhdessä osassa opetettiin kuinka oikeaoppisesti korjataan reilumman kokoinen ruostereikä helmapellistä. Hetki vasaralla koputtelua, kanaverkkoa reikään ja sitten vaan kittailemaan reikä umpeen.

    Hyvä tuli...:)
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kato perinnekorjaus? Nykyäänhän perinteidenkin vaalimiseen saa yhteiskunnan rahaa? Mitäs jos aloittaisi autojen perinnekorjaamisen kurssien pitämisen? Korjattaisiin parhaiden jobbariperinteiden mukaan vanhoja autoja - ihan kuin niitä korjattiin silloin aikoinaan "pohjolan liikenteen tallissa"?

    Kurssimaksuun sisältyisi pari neliötä kanaverkkoa ja iso purkki kittiä. Käytetyt kalsarit pitäisi jokaisen tuoda itse? Sanomalehteä olisi varattu sanomalehtiroskiksellinen. 70-ja 80-luvun autoja varten sitten olisi varattuna lasikuitua muutama matollinen.

    Onhan se sääli jos pärnäsen korjaamon perinteet pääsevät katomaan? :odroll:
     
  7. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Osataan sita suomessakin, mulla oli ihan laatuautossa (ei todellakaan mikaan kayttoauto) ruostereikien paalle raitty laput parilla pisteella kiinni ja sitten kitilla reunat umpeen ettei nay, ja siis tama ymapri pohjaa yms. No onneksi oli helppo poistaa nama jarkyttavat virityksen, helpompi vaan ois ollut kun ois ois sentaan jattanyt kaiken ruosteessa olevan pellin malliksi mutta osa oli leikattu pois. :poff:

    Onneksi tiedin etta teen kuiteskin koko kopan uusiksi, mutta vahan harmittaa etta myyja (yksityishenkilo) menee sitten sanomaan etta meillapain (Tammela) ei mitaan ratsupiaikkoja tehda ja koko auto oli taynna niita. :lol: :lol:
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kumma pulju. Nettisivut on pystyssä vuonna 2009, mutta videot on kaikki jostain 70-80 luvun hujakoilta.
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No onhan niitä muitakin puulaakeja, jotka myyvät retromenoa? :poff:
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Eihän laatukorjausmetoodit miksikään muutu, kampaus vaan . :rotfl:
    Ompa hupaisan näkönen tyyppi !
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    JOO loistava idea. Mutta kyllä monikulttuurisuus pitää ottaa huomioon. Rahoitus kurssille on silloin taattu. Kannattaisi ottaa yhdeksi "pekiaali" ajoneuvoiksi vanhat hiaset...

    Niin ja kotimaiset vähemmistot laittaisi mersuja...

    Tulisi ylläpidettyä monenlaista kulttuuria :rotfl: :rotfl:
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Kurssi loppuisi sitten jobbaamisopetukseen ja korjatut autot yritettäisiin myydä. Parhaiten massia fiksauksesta tienannut saisi sitten diplomin?
     
  14. Quest

    Quest Gearhead

    Minuutin kohdalla tuli pukli.
    Ainoat "työkalut" seinällä oli rikkaimuri, käsipyyherulla ja liimaputkilo.
     
  15. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Joo tiplomi on hyvä. Ei kannata tarjota vakinaista duunia parhaille. Jäis muuten kurssin vahvuus lähelle nollaa...
     
  16. Meca

    Meca 3rd gear

    Mahtaako televisiosta tulla enää sarjaa Kaarakaksikko. Katsoin erehdyksessä yhden jakson missä ne korjaili ruostereikiä jollain kemiallisella ihmeainella ja siihen kittiä päälle. :wc:
    Valitettavasti monet ihmiset uskoo näihin juttuihin. Tässä yhtenä päivänä naureskelin parkkipaikalla corollalle, jonka kaikkiin kurakaariin oli vedetty ruosteen päälle pakkelia ja siihen kilikalimaali. Väri vaan oli muuttunut punaisesta ruskeaksi, kun se ruoste oli tullut pakkelista läpi ja osa pakkeleista tippunut matkan varrelle. Olisi antanut senkin ruostua rauhassa ilman pakkelia, niin kukaan ei kiinnittäisi huomioita.
     
  17. r.w.

    r.w. 1st gear

    Mulla löytyi Caddysta mm. kolme helmapeltiä päällekäin ja siihen vielä muutama pienempi paikka kaupan päälle, helmoissa nekin. Uusi oli aina hepattu vanhan mädän päälle ja pakkelilla tasoitettu. Tossa käkkylässä sen tosin jotenkin vielä ymmärtää, kun ei ole mikään laatuauto, vaan ihan kansanauto. Kallis rojekti tuli siitäkin halvasta käyttöpelistä. :poff:
     
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ja sitten jotkut vielä ihmettelee, miten se hyvin tehty korjaus maksaa niiiiiin paljon........

    :odroll:
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tuli mieleen joku Aziz the combat fighter kun kaveri teippas rättiä päähänsä kakkososassa :rotfl: Mahtavaa viihdettä!
     
  20. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No hei sentään! Tuo ensimmäinen viedohan oli mainos jolla pyritään myymään tee se itse miesten näpräilyhalujen tyydyttämiseksi pakellia, lastoja, kilikali maaleja yms.
    Ei suinkaan miggejä. Pitää siis laittaa nuo videot oikeaan asiayhteyteensä.
    Kohteena joku kittipurkin hintainen landau järkytys lintta. jossa jossain ovi tulpassa maalirupi.
    (tarkalleen en tiedä kun ei kuulunut ääntä)

    Meinaako joku että tuollainen rupi pitäsi joteknkin rälläköidä ja hitsata?
    Mielestäni tullainen fiksi pitää juuri noilla välineillä tehdäkkin jos nyt mitään ylipäätään tekee. Eihän tuossa mitää frame off restorationia yritettykään tehdä.

    Se on kuitenkin tosiasia että olipa kuinka hitsattu ja tehty oikeaoppisesti niin sitä kittiä menee kilokaupalla siitä huolimatta.
     

Kerro tästä muillekin!