Perä ääntää, mistä hammastuksen tarkasus maalia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Achti, 2.7.2013.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Kaverilla on harraste autona ooppelin rekord, teki peräremonttia ja shimmas pinionii lähinnä silmällä(perse) ja perä ääntää. Mistäs sais sellasta hammastuksen tarkastukseen käytettävää maalia, vai mitä siihen käytetään?
    Vai redlinen marjapuurot sisälle...?
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    ihan moottorikoneistamosta kannattaa kysyä tai sit tilaamaan uspartsilta samalla ku tilaa simmejä
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Öljyä se marjapuurokin on, ei sillä kyllä väärässä säädössä olevaa välitystä saa hiljaiseksi. Välityksen passaus jos pinnat vielä on kunnossa. Oikeat laakerivälykset(ahdistukset) on myös tärkeässä roolissa äänettömyyden kannalta.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Kenkälankkiakin tuossa hommassa on joskus joutunut käyttää ja hyvin tuloksin,mut toki varsinainen merkkausväri on suositeltavampaa!
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Öljykangasmaalia, taiteilijakaupasta tai marketista tuubillinen vaikka keltaista...
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kuparitahnalla onnistuu.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Hitto, täällähän on hyviä ideoita. Ei tullu noi mieleen ku viimeks perää shimmasin ja väriaine oli aivan lopussa.

    Toivottavasti opelin perässä ei oo pinionin laakeri yhtä piukassa ku mitä oli letukan perässä. Sai painaa prässillä ihan tosissaan että lähti irti.

    Niinku 4D sedan sanoi niin ne preloadit on syytä laittaa säätöihin kuin myös backlash.
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä, välitetään ne eteenpäin! Se perä oli just auki sillä, kaikki lähtee kyllä helposti irti :)
     
  9. artz

    artz Gearhead

    Perän ääntämisestä myös kysymys. 10 pulttinen lukko letukasta ulisee pikkasen kun nopeutta 60-70 ja vain veto päällä. Muuten ei kuulu mitään. Mitä osia tarvitsisi vaihtaa ja onko kallista?
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se kallis tähän nimenomaiseen tarkoitukseen myytävä väri on oikeastaan ihan tavallista taiteilijoiden käyttämää öljyväriä. Sävyn voit valia itse. Tai sekoittaa paletilla, jos ei sopivaa löydy. :D
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

    Käytetty välitys? Ääntikö ennen remonttia? Olis pitänny mitata välys ennen purkua.. nyt kun shimmaat tiukemmalle nii varmasti ääntää.
     
  12. pjtk

    pjtk Gearhead

    Muistaakseni valkosessa värissä se väri on tehty titaanioksidilla. Joten valkonen öljymaali kannattaa putsata hyvin välityksistä pois ennekuin kasaa. :rotfl:
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ei tähän taida kukaan uskaltaa vastata mutta yritetään arvailla.
    Onko aina ulistanut vai alkoiko nyt?

    Jos ulistaa ainoastaan veto päällä niin veikkaan että kuluneet rattaat.
    Sitä vois koittaa merkkausvärillä katsoa miten hampaat on kuluneet. Yleensä kuvio siirtyy varpaalle/sisäkehälle ja rupee ääntämään.
    Toinen mitattava asia on backlash. Tarvitset siihen heittokellon.
    Jos itse tekee peräremontin niin se on halpaa ko saippua. Pelkkä shimmaus ei maksa oikein mitään. Uudet rattaat jos tarviit niin pari sataa palaa. Uudet laakerit jos tarvittet niin palaa satku lisää.

    Jos teetät homman firmassa palaa rahaa 700-1500€.

    Just tein täyden rempan 12-bolt lukkoperään ja hintaa taisi tulla about 250€.Osat tuli kyllä jenkkilästä.
     

Kerro tästä muillekin!