Peräkärryn valmistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Melukone, 22.11.2008.

  1. jake74

    jake74 1st gear

    taitaa olla että valoista ja yms pitää olla todistus asiantuntijalta. sitte piti jotain alle ajo suojia rakentaa.
     
  2. transport01

    transport01 3rd gear

    Jos tarkoituksena on kiskoa minikaivuria, niin käytännöllisintä on varmaan tehdä lavasta sen mallinen, että alleajosuojia ei tarvita. Samalla riittää lyhkäsemmät rampit, kun lavan takareuna ei ole niin korkealla.

    Taitaa tuo lausunto valoista olla tarpeen. Itse joskus laskeskelin noita alustapaketteja, paperitöiden hintaa, raudan kilohintaa, sinkityksen hintaa ja lopulta pihalle ilmestyi valmis kärry. :rotfl:

    Toisaalta jos tuollaista kaivuria aikoo enemmän kiskoa ja kärry on vain sitä varten, niin voi olla parempi tehdä itse, niin saa tusinakärryä paremman ko tarkoitukseen. Esim painopisteen voi optimoida mahdollisimman alas, kyytin ajon tehdä helpoksi ym.

    Yleiskärrynä tuollainen tusinatuote lavettikärry on mainio, mutta kaivurin kiskomiseen ei se paras.
     
  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

  4. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Vinkkinä vain että kannattaa ottaa huomioon nuo pyörät.
    Pienet pyörät hyvät kun on matala ja niin mutta mites sitte tuo talvirengas asia?
    Saako 10tuumasiin ollenkaan nastoja?
    195/50-13 kokosia nastallisia C-renkaita saa vissiin kalliilla??
    14tuumaset onkin peruskauraa...

    Joo M+S ("amerikan kitkat") renkaathan noissa on ja jos talvirenkaita ei oo saatavana niin voi ajaa niillä mitkä on.
    Itse kyllä ottaisin 14 tuumasilla pyörillä tuollasen lavetin vaikkakin se vähän korkeaksi tulee..
     
  5. cellu

    cellu Gearhead

    reilu 3th € tuli maksamaan kun tein 5m yleiskärryn teohydraulin 2 akseliselle alustalle,
    katsastus oli lausuntoineen 480€, kun pääsin vauhtiin, niin tehin kaverille samanlaisen :D
     

Kerro tästä muillekin!