Perämoottorille perävaunu?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 21.8.2020.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Naapurin ukko sanoi eilen aamulla, että olisi mukava mennä kalaan, mutta ei ole pientä moottoria veneessä. Pelkkä soutuvene rannassa. Sanoin että mulla on moottori.
    Mutta ei ollut autoa, koska molempien naisväellä oli perheen autot duunissa.

    Ei muuta kuin soveltamaan. Tunnin kuluttua oli kakkosnelosesta ja nokkakärryn renkaista valmis perävaunu vanhalle 4.5 Johnsonille. Hyvin kulki perässä rantaan saakka ja takaisin.
    Plussana vielä, että ilman autoa, pystyi ottamaan muutaman kylmän uisteluoluen matkaan.

    [​IMG]
     
    isalmela, -Skeletor-, hmr66 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla on ollut 7 hv Archimedes penta kiinni parvekkeen kaiteessa hienosäätöjen hakemiseksi.
     
    WBBC tykkää tästä.
  3. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Nyt on kyllä ollut kal(j)astus himot tapissa.
     
    WBBC tykkää tästä.
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    vapaapäivä, eikä muuta tekemistä. Ja kun ei osaa olla ilman tekemistä...
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niin. Ja kalaa ei saatu. Mukavaa tosin oli.
    Nähtiin haikara ja palokärki.

    Antoisia retkiä lähivesistölle tehdään muutama kesässä.
     
    isalmela ja kerkko tykkäävät tästä.
  6. leemu

    leemu Gearhead

    Kerrostalossa saattaa naapurit arvostaa aika korkealle:rotfl:
     
    hantta tykkää tästä.
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tämä tapahtui legendaarisella Varissuolla, on siellä ihmeellisempiäkin asioita tapahtunut :d
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Noin 20v sitten olin menossa Varissuon jäähallille pelaamaan höntsäkiekon veskarina. Olin vähän eksyksissä, eikä asiaa auttanut, että paikallisilta ei paljon apua saanut. Kantasuomalaiset olivat tukevasti humalassa jo puolen päivän aikaan, ja mutukit eivät puhuneet kuin ”afrikkaa”.
     
    hantta tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuosta peräprutkun säätösessiosta on jo vuosikymmeniä, mutta tosiaan, nykyään Varissuon koulussa puhutaan 50 eri kieltä.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ostin alkukesällä itseni ikäisen British Seagull 5hp moottorin. Elvytin suunnilleen yhtä vanhan mökkikunnassa pienyrittäjän valmistaman lasikuitupaatin laminoimalla perälaudan uusiksi. Kolmen ajon jälkeen joku itseään esittelemätön tuli rannalle ilmoittamaan, että järveen on saatu perämoottorikielto lääninhallituksesta asti jonkun linnun suojelemiseksi. Moottori on sittemmin pukissa saunan terasilla ja mulla on riittävän iso saavi, johon se mahtuu pörisemään, jos minulla on tylsää.
     
    Norri ja WBBC tykkäävät tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Näytti olevan voimassa. "Liikenne kielletty moottoriveneillä ja muilla koneellisilla vesikulkuneuvoilla". Loppuu muuten se sähköperämoottoreilla ajelu aika lähiaikoina, jos minä olen siellä
     

Kerro tästä muillekin!