Perän kavennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja SpedeX, 28.1.2004.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Minkälainen homma se on ja onko yleensä mitään järkeä suorittaa sen takia että saa vanteet mahtumaan auton alle eikä sivuille? :grin: Ja perä on GM 10-pulttinen tod.näk. 8.5"
     
  2. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    No p**kele! Eikö kukaan ole tehnyt? Joka kasissa kuitenkin esitellään joku kiesi johon tää on tarvinnu tehdä!
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eiku putki poikki sorvissa ja tarvittava pätkä pois ja seevataan sa sitte puikkohitsillä sauma ja voilaa siinä se on. akselin kanssa on sitten hieman hankalampi koska vetari on useasti ohuempi alkuperäisen poorin jälkeen , joten katkaisu ja uuden poorin teko on aika hankala. jos on varaa niin kannattaa tilata tehas tekoset akselit esim moser tai strange
     
  4. dart69

    dart69 Gearhead

    Kun kerran kavennuksesta puhutaan, niin missä sais teetettyä lyhennettyihin moparin 8 3/4 vetareihin uudet boorit. Paikka ja yhteystiedot olis enemmän kun sata jänistä!
     
  5. Mopar

    Mopar Gearhead

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    SEMMOISELLA KONEISTAMOLLA JOSSA ON JYRSIMESSÄ JAKOPÖYTÄ.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    tartee vielä karkaisu ja päästöuunin.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    MOPARIN AKSELI KESTÄÄ 400 HV KARKAISEMATTA.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä en välttämättä lähtis uhramaan kymppipulttisen kavennukseen kauheesti ruutia, vaan hommaisin jonkun järeemmän lähtökohdaksi. Vaikka jonkun Pick upin 12 pulttisen tms., sitten hommaisin siihen sellaset päädyt joihin saa oikeat sisäskoolilliset laakerit ja sen mukaan sitten tilaten vetarit ilman C-clippejä.
     
  10. dart69

    dart69 Gearhead

    Pelkkä jyrsimen jakopöytä ei tahdo riittää, tahtoo nuo vetarit olla hieman kovempaa ainetta kun räkärauta joten moni paikka ei rupea tekemää booreja. Niin ja tarvitaan oikeat jyrsimenterät. Sen takia kyselen yhteystietoja jos olis paikka joka on kyseistä hommaa tehny, ei tarttis ite ruveta harjotteleen jos joku jo kerran homman taitaa!
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä kun joskus utelin täkäläisiltä koneistamoilta hintaa moiselle jobille, niin suurin osa kieltäytyi kättelyssä (koska ovat niin kovaa ja syö työkaluja) ja ne jotka suostuivat kertoi sellasia hintoja, että Stranget oli suorastaan puoli-ilmaset. Joku Karpiola ehkä tekis kohtuullisemmalla hinnalla, ja nehän tekee myös mittatilausakseleita. Ennemmin ottaisin vaikka Karpiolan akselin kun lähtisin lyhentämään vakioita. Ne on sentään kisalailliset jos joskus haluaa kovempaa radalla suhata, ja on varmaan mahdollisessa myynnissä etuna myös.
     
  12. dart69

    dart69 Gearhead

    Karpiola on kans mielessä. Kyselen vaan että vois vertailla hintaa uudelleenbooritetun ja uuden teräsvetarin välillä. Kestävyys on toki täysin teräsvetareiden puolella, mutta budjetti tahtoo olla sellanen että kaikki vaihtoehdot pitää huomioida.
     
  13. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Missähän hintaluokassa liikkuu noi Strangen vetarit tai jotkut muut vastaavat? Noin mielenkiinnosta kyselen valmiiks, jos alkaa näyttää siltä että nykyset ei kestä.
     
  15. Wheeler

    Wheeler 1st gear

    Joskus tuli vaivattua ko. asian suhteen päätänsä ja päädyin suht yksinkertaiseen systeemiin...akselin saa lyhennettyä suoraan(olipa se kuinka banaanilla tahansa)tekemällä putkipalkista tms. tukevasta tavarasta jigin jolla saa akselin pysymään vannesahassa, nytkysahassa, sirkkelissä tms. härvelissä tukevasti kiinni. Ei muuta ku vetää SUORA viiva pukeen ja sahata haluttu pätkä pois välistä. Sit vaa viivat kohakkain, heppiin ja etsimään kaveria joka osaa hisata..
    Kaveri teetti Karpiolassa vetarit ja olivat kyllä suht suolasen hintaset siihen verrattuna mite simmppelit ne o tehä! ..vanhojen vetariden laipat vaan "turata" puikolla vetari aihioihin, sorvata mittoihinsa ja kiikuttaa lähimmälle koneistamolle poorien tekoon..
    En muista tarkkaan mistä aineesta ne Karpiolassa tekee vetareita(valaiskaa joku viisaampi), mut muistaakseni iha cromo tangosta
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Tuolla joku ehdotti laittamaan perän sorviin?!!
    En tiedä mitä tarkoitti, mut tuskin kukaan koko helahoitoa sorviin kieppumaan laittaa.

    Katkaisu käy kyllä ihan laikkakoneellakin ja riittävän suoran saa aikaiseksi. Rako kun kuitenkin hitsattaessa täytyy olla ja ei paljon haittaa jos jossain kohdin on vähän suurempi railo kuin muualla. Ei haittaa ainakaan asiansa osaavaa hitsaria.
    Mut sillon sit vaan tulee olla tarkempi mitoittaessa kun ei voi luottaa abs. suoraan leikkaussaumaan.
    Ja itse hitsaus helppoa. Ei kun kulmaraudat kiristetään vinkoilla putkeen ja ne ohjaa sen tyystin suoraan ja sit heppeihin. Kulmaraudat pois ja saumat kiinni.

    Vetarit Nyt sikäli hankalammat kun vaativat koneistuksen.
     
  17. bbford

    bbford Gearhead

    Eikö se teidän kerhon Simca jaoston presidentti kerro missä sen vetarit tehtiin?
    Ite perän kuoret tehtiin meidän firman koneella,se iso sininen siinä mun koneen vieressä jos muistat kun kävit? Voin kysellä onko kovakin homma.
     
  18. dart69

    dart69 Gearhead

    Kyllähän tuo kerto, mutta kyseinen henkilö ei tee niitä enää! Banjon saan itte tehtyä, siinä ei oo mitään ongelmaa. Kysy siltä siniseltä laitteelta sun vieressä oisko poorihomma mitään! Vai oliko se sun kone sinine, en muista, mutta ei värillä väliä kun pooreja tuloo!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart69 2004-02-11 07:27 ]</font>
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Näinkö Karpiola tekee kaikki vetarit? Ei kai? Moserin custom vetarit on vajaa 300$ pari; se on sen verran, etten paljon lähtis noiden viritelmien kanssa pelailemaan.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, mäkin oon nähnyt kyllä tolla lailla tehtyjä joissa on sitten prässätty uus laakerin paikka jne, mutta myös Karpiolan tekemiä vetareita jotka mun mielestä oli "yhtä puuta" ja kelpaa kisoissakin. Tällä kurssilla tollaset moserit saattais olla halvemmatkin, esimerkiks 8 3/4" vakiomittaset vetarit vaan 195$ pari.
     

Kerro tästä muillekin!