Perän purku ja kasaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 4.4.2019.

  1. rodhot

    rodhot Gearhead

    Harmi,Shelliä olis ollut 180litraa.
     
  2. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Vähä just jotain ton tapasta oon suunnitellu kanssa. Mineraalit taidan laittaa.
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Paras öljy on se kaikista arvokkain öljy, mitä kyseiseen kohteeseen suositellaan...:D Saa nukkua yön rauhassa, kun ei tarvi miettiä toimiiko voitelu kaikissa tilanteissa.:D
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Ny ois sit perä pöydällä pestynä ja putsattuna. Hyvältä näytti rattaat ym.eli ei ollu hiekka aiheuttanut ainakaan silmin nähtäviä vaurioita.mut oli tässä epäonneakin sen verran että kun se painava perämöykky alko sieltä tulemaan niin kahdesta banjon pultista lähti kierteet ja siis syvät naarmut.yritin niitä elvyttää mut ei ne enää toimi.ta-motorsin sivuilta katoin niin ei ollu uusia saatavilla. Niissä heti kannan alla rihlat jotta ei pyörisi kun kiristää.mistähän tommoset vois saada? Onkohan muissa GM:n perissä samanlaiset? Vai pitääkö alkaa sovetaa jotain sinne.tommosia tuskin ruuvikaupoista löytyy. Huohotin reijän kanssa meni hyvin! Porasin 9mm reijän ja koputtelin putkisokan siihen ja letkupäälle.vähä vielä silikonia mukaan ni on tiivis ja letku alaspäin. Mut ne pultit..
     
    Inlinee tykkää tästä.
  5. No Nilsiän sheikin tuotetta ei varmaan saa, mutta Ebaysta saa Mannolia..
     
  6. T&S

    T&S Gearhead

    Koititko kierreviilalla korjata niitä, luulisi sillä onnistuvan.
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Cadillac vai mikäkö sulla oli? Mut eikö se toimine jos lukitteella lyö ilman rihlauksia?
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vai oliko kyseessä siis pultti mistä ei saa kiinni? Eli siis vaikka pyörännavan pinnapultti? Niitä luulis saavan kun vaan mittoja olis.
     
  9. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Cadillac joo. Ja siis ei saa pidettyy kiinni jää perän sisälle ja rihlat estää sen pyörimisen kun kiristää.
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rear end housing studs tolla hakusanalla varmaan löytyis, mutta onhan noita pinnapultteja, et ottaa 1 muistoks ja käväsee jossain vauhtiputkassa, jos ei muuten jostain syystä löydy, niin tosta juurta lyö lyöntitaltalla että tulee kohoamat, ja lukitteella kiinni tietty rälläköi kantaa myös.
    Mut luulis noita olevan vaikka ja mitä. [​IMG]
     
  11. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Toikin vois toimia mitä ehdotit.eikös se punanen lukite ole tehokkain niistä? Ja sellanen terävä prikka vielä alle niin estää vähä pyörimistä.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En muista mikä niistä on tehokkain, mut kait siihen käy mikä vaan, eihän se niin koville joudu? Mut onhan noita pinnapultteja perissä päädyissä ja laipoissa et jos ei mikään ihmeellinen koko ole niin?
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Joo tuolla näytti kyllä olevan.pitää ottaa malli mukaan ja käydä kyselemässä.
     
  15. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Vähä taitaa olla oma taiteenlaji se pinionin kiristyskin. Kun täällä aiheeseen tutustuin. Mä joskus ammuin sen mutterin pulttipysyllä kiinni ja hyvä tuli. Onko tohon olemassa jotain nyrkkisääntöä? Välystä ei saa jäädä mutta ei saa olla liian kireäkään varmaan.
     
  16. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Meinaatko vaihtaa pinionilaakerit ja stefan? Pinionilaakereita on saatavilla. Poskilaakereita tuskin löytyy ainakaan helposti ja niiden vaihto on huomattavan hankalaa (ulkokoolit prässätty tasauspyörästön runkoon).

    Jos ei sopivaa momenttiavainta ole niin sellainen kireys että pinionista saa käsin hieman hankalasti pyöritettyä.

    Mulla on levitystyökalut ja asennusteline tuommoista perää varten jos tarvetta
     
    Muokattu: 7.4.2019
  17. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Ajattelin vaihtaa vaan stefan. laakeri näytti ihan hyvältä.joskus sen stefan vaidoin ja se vuoti öljyä. DD-autosta uus stefa ja sain jonkun ohjeen siihen kiristykseen ja sen jälkeen piti ja siitä 10v. Aikaa jo.en muista enää sitä ohjetta. Mutta siis kiristää silleen että vähä tuntuu vastusta ja ei jää löysää
     
  18. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pelkän stefan vaihdon voi tehdä siten, että merkkaa vaan mutterin asennon tarkasti, esim tuurnalla pisteet. Kiristää vaan samaan kohtaan uudestaan. Edellyttää tietysti, että on varmasti aikaisemmin oikein kiristetty.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kaipa siihen joku arvo jossain kerrotaan paljonko momenttiavaimen/jousivaakan pitää näyttää kun pinion:sta pyöräyttää ?

    Tuohon tyyliin

     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    Letukan perään sorvilla pyöräytin pinnapultin jossa oli toisessa päässä isompi halkaisija ja kiersin uudet jengat perään.
     

Kerro tästä muillekin!