Peräremontti!

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JF97, 12.7.2020.

  1. JF97

    JF97 1st gear

    Moi!

    Tietäisikö täällä kukaan josko pääkaupunkiseudulla olisi joku joka voisi tehdä Ford Mustang SN95 1994 GT rempan perään? Vetarit , laakerit ja tiivisteet, osat löytyy valmiina.

    T. Jyrki
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. JF97

    JF97 1st gear

  4. 383

    383 Gearhead

    Soita ja kysy
     
  5. Kalu

    Kalu Gearhead

    Ei ihan pääkaupunkia, mut käsittääkseni Tuumacid vois tehä jotain tälläsii hommia?
     
  6. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Ei oo muskeli auto, mutta Rallyrace Keravalla tekee ainakin Fordin jäykkiin taka-akseleihin kaikki hommat. Vois kysyä sieltä? (Keravalla)
     
  7. T5

    T5 Gearhead

    Eiks Hesedishussa asuvan kannata kysellä (googlata) myös Viron tarjonta?
     
  8. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Adreass Arnoverillahan oli joku paja?
    https://mahuti.ee/
     
  9. Hupeli

    Hupeli 1st gear

    Mikäs muuten tässä perässä on "erikoista"
    Jos ohjeet löysin netistä Gm 12 pultti trukin perän kasaamiseen ja luulen selviytyväni siitä, niin...
     
  10. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    noh niin nyt tuli vapaaehtoinen kasaaja!
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Helsinki Automatic Center vai mikä se Husson firma oli? Ei välttämättä halpa, mutta vissiin onnistuu
     
  12. Hupeli

    Hupeli 1st gear

    Tänne vaan, vaikkei sinun olekkaan
     
  13. JF97

    JF97 1st gear

    Homma selvä! Päivä ja kellonaika milloin tuon rojut sinne.

    Tällä viikolla sopii milloin vain

    T. Jyrki
     
  14. Hupeli

    Hupeli 1st gear

    Ööhh tällä viikolla ja eteenpäin kirjat täynnä.
    Aurinkoista säätäkin lupasivat... ;=)
     
  15. JF97

    JF97 1st gear

    Ok
     
  16. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Speksit tarvii preloadeille. Jotain työkaluja pitää hankkia tai tehdä.
    Shimmejä hankkia tai tehdä.
    Värin kanssa tuhertaa.
    Tehkää yks niin tiedätte mitä se on.
     
    Petri R. ja juko7 tykkäävät tästä.
  17. Hupeli

    Hupeli 1st gear

    Pinionin päähän on ,ainakin minulla oli, sähkökynällä kirjoitettu jokin luku.
    Luvussa oli paljon numeroita pilkun jälkeen, kolme taisi olla, tuumina.
    Tämä mitta shimmataan pinionin päästä vetoakselin keskilinjaan, eli laakeripukki linjaan.
    Shimmauksessa on hyvä käyttää väljennettyä laakerikehää jotta sen saa pois helpommin shimmauksen jälkeen.
    Uudet laakerit olivat täysin samaa sarjaa mitoiltaan joten luulisi onnistuvan.
    Tämän jälkeen kohdistetaan tämä frisbeen kokoinen hammas kehä, mikä sen nimi olikaan, merkki tahnalla. (Muuten joku kertoi että kannattaa olla tarkkana ettei frisbiisiin ole jäänyt koneistus purseita tai jotain muuta joka voisi estää täysin suoran kohdistuksen hammaskehien kanssa. Pysyy hiljaisempana)
    Ostin ensin 3.42 sarjan joka rupesi kaduttaa.
    Seuraava oli 3.73 lukolla.
    Molempien mukana tuli kuva oikaanlaisesta kosketus pinnasta.
    Tässä se taisi olla suurin piirtein.
    Korjatkaa jos olen väärässä.
    Ainoastaan kumminpäin muserrusholkin pitäisi olla jäi hiukan epäselväksi.
    Ohje siihenkin löytyy varmaan jostakin.

    Osiakaan ei jäänyt ylimääräiseksi kun vanha 3.08 sarja useammilla hampailla kun normi tänään, 3.42 sarja ja suuri korjaus sarja.
    Halpaa tämä harrastaminen
     
  18. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Pinionin ja carrierin laakerten preload säätö.
     
    juko7 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!