Perästä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Achti, 22.6.2007.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Mikä on kestävin mahdollisin perä jonka saa sovitettua cutlassiin -81? Versioita kuullut monia joten päätin varmistua asiasta ja kysyä täältä :)
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eiköhän Dana/Strange 60 riitä :rotfl:
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: mutta entäpä joku amerikkalaisen perä?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no varmaks en mee sanoon mut eikös chevyn 12bolt oo aikas kova? ja niillä 31(muistaakseni) rihlasilla vetareilla
     
  5. 69

    69 Gearhead

    kyllähän Dana on ameriikkalainen, mutta jos ei se niin mulla olis moparin 8 3/4. jos et voortin ysituumasta haluu.
    kaikkiahan voi sovitella, eri asia mitä haluaa/tarviii :rotfl:
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    Onkos kauheen vittumainen homma sovittaa moppen perää tuohon? Ja mites katsastusviranomaset tykkää...?
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Kaippa siihen minkä tahansa saa kun vaan sovittaa mutta helpoin varmasti olis 12pulttinen geeämmäläinen jostain pikkukoppasesta henkilöautosta. Ei muutaku ostoilmotusta. Ja kyllä 10pulttinen 8.5" lukkoperä kestää myös melko mukavasti.
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    mitähän hinta tasoo mahtaa kokkareilla olla...
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Tästä on käyty keskustelua jo aikaisemminkin. 78-88 pikkukoriseen GM:n käy heittämällä vain, yllätys yllätys, 78-88 pikkukorisen GM:n perät. Vanhempia 64-72 on soviteltu sinne alle, mutta siinä on omat ongelmansa. Tästä vois jaaritella ummet ja lammet, mutta lyhyesti sanottuna:
    -Lähelle sopivaa Chevyn 12-pulttista et löydä kuin 66-72 GM A-korisista, ja tuskin sellaisesta kukaan haluaa luopua kohtuuhinnalla.
    -Chevyn 8.2" 10-pulttista ei kannata 7.5" tilalle laittaa 64-72 autosta
    -BOP 8.2" marginaalisesti vahvempi kuin chevyn 8.2", osat kalliimpia ja tarjonta vähäisempää
    -GM corporate 8.5" perää, G-bodyn tapauksessa letukan versiota, et löydä kuin 83-87 Hurst/Olds,442+G-koriset turbobuickit. Tää on ainoa varteenotettava bolt-on perä G-koriseen jos vahvempaa halutaan. Älä luule löytäväsi tällästä perää halvalla mistään.
    -Ford 9", Mopar 83/4" vieraista merkeistä helpoimpia sovittaa koska banjon kuoreen saa hitsattua korvat G-korisen ylätukivarsien kiinnitykselle. Jätetään se hiasen perä sinne hiasen alle, ok?

    Voit todennäköisesti käyttää sun 7.5" perässä myöhempää S-10+f-body 7 5/8" perävälläriä+murikkaa ja 28 spline vetareita (tosin vetarit saatat joutua teettämään), nämä ja alumiininen tukikoppa jossa poskilaakereiden tukipultit kestää normaalin revittelyn.
     
  10. Achti

    Achti Gearhead

    joo mulla olis yhdet perän kuoret kyl ylimääräsenä, pitääkö hinnat paikkaansa että lukollinen murikka uutena 500e~ ja välitys 300e~
     
  11. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No riippuu mikä perse kyseessä, tietysti. Paljoa halvemmalla et selviä, mutta paljoa enempää et normilukosta joudu maksamaan. Lisää vielä hintaan välityksen asennussarja ~100€, pyöränlaakerit ja stefat jonkun 50-100€ ja mahdollisesti vetarit joista sit köyhtyy ihan mitä vaan välillä 300€-1500€. Lisäksi vielä uusi yoke, jarruhilppeet, tukivarsien puslat, mahd. hiekkapuhallus ja maalaus jne ihan miten hyvin haluat homman tehdä.
    1500€-2000€ on todella helposti sileänä jos kaiken aikoo tehdä uusiksi uusilla osilla, ja toi hinta-arvio perustuu siihen että osaat ja haluat tehdä kaiken itse. Jossain vaiheessa onkin syytä harkita jättääkö koko touhun tekemättä ja ostaa valmiin ford 9", chevy 12-bolt tai vaikka strange "dana60" pikkasen reilulla parilla tuhannella eurolla.

    Edellisen perän täysremppa tuli maksamaan n.1500€ (en muista enää tarkkaa summaa), vaikka tossakin tein kaiken itse, kaveri puhalsi kuoret ja vanhat jarrurummut ilmaiseksi, sorvasin itse rummut ja tein itse tukikopan poskilaakereille (uutta lukko,vetarit,välitys,laakerit,yoke, pultit, jarrukilvet,-kengät,-sylinterit,-jouset,-vaijerit,automaattisäädön osat,tukivarsien puslat jne)
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Taitaa tulla halvimmaksi ajan saatossa siirtyä heti kerralla ysituumaseen,aika sopivalla hinnalla saa ihan bolt on-perää ja kokonaan jälkituotanto osista kasattuna 31-rihlasilla teräsvetareilla ja levyjarruilla tuollainen maksaa karvan yli 3000e suomeen alan liikkeeseen...

    Tuon "sopivalla hinnalla" perustan siihen et kun noita vakioperiä olen särkenyt useita ja maksaahan nekin ja niiden täyskunnostaminen,kuten RockHQ tuossa ylempänä kirjoittikin ja uskoisin et enää ei tee täysin ylös 1500e 7,5" perää(kään) 1500e:lla uusilla teräsvetareilla.
     
  13. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ei onnistu. asennettu jo.
     

Kerro tästä muillekin!