Perävälityksen vaikutus kiihtyvyyteen

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HT, 4.10.2017.

  1. hantta

    hantta Gearhead

    Se olit siis sinä ;)
     
    kalvetinhet ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Tuossa mun lapussa on 140 km/h puolessa matkassa, ja sit se 171 km/h maalissa.

    Nyt kun auto on tiputettu yhtä nopeampaan luokkaan ja painoa on enää 1718 kiloa, niin se ehtii kelata hieman lisää loppariakin, enkat tällä hetkellä on 12.065 & 174 km/h
     
    jorkat tykkää tästä.
  3. jorkat

    jorkat Gearhead

    mahdoitko huomata, että "kuski" piti vain ratista kiinni?
     
  4. hantta

    hantta Gearhead

    Toinen käsi puristi palleja, kuten Dodgessakin :(
     
    jorkat tykkää tästä.
  5. shr1

    shr1 Gearhead

    Mä vaihdoin tuohon Novaan 3.73:n tilalle 3.08 välityksen, niin kivampi ajella. Todennäköisesti olis vartilla hitaampi edellisellä ruuvilla. 3.08:lla tähän mennessä hipsutellu 9.6 / 233.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Mullakin on konehuoneessa nyt turbopannu ja saas nähdä miten vörkkii noin tiheällä ruuvilla ens kesänä.
     
  7. fishbone

    fishbone 3rd gear

    voidaanko lisätä topikkiin vielä turbiini? eli vakioturbiini vs joku stalli-limppu =perävälitys? kulkee?
     
  8. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    kylläkai se kannatas mitottaa siten et kuinka luijaa uskaltaa / halluu aijaa :odeek:
    mulla -68 Camarossa iha liika pitkä välitys ku 3.42 perällä menis tko 600 sella maksimitehon kierrosluvulla 380kmh:poff: ja -68 Chargerissa taas iha liika lyhkänen ku ei mee ku 227kmh TF727 kalla samalla kiekkaluvulla vaikka tehoa on yli 200 heppa enempi
     
  9. fishbone

    fishbone 3rd gear

    vakioturbiini cruisailuun,välityksen ei niin väliä,näinkö?mut jos haluaa koittaa kiihtyvyyttä niin,,,,?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Mul on stalli ~3000 jenkaa mut se on lukkoversio. Voi ajaa silti kiitos tiuhan perän ilman lukkoo motarilla eikä luistele ylimääräisiä ennen kuin runttaa kaasun pohjaan. Lukko tiputtaa satkun vauhdissa pois "vain" parisataa jenkaa loikkarilla.
     
  11. Formula400

    Formula400 1st gear

    Omaan kesäautoon olen miettinyt perävälityksen vaihtoa.Nykyinen välitys 2.76 ja 100 kmh vauhdista kone pyörii 1600rpm.Autona -85 corvette ja olen miettinyt että vaihtaisi nykyisen välityksen 3.54.Aika vähän tulee maantiekilometrejä ja laatikossa lukkoturbiini toimii 3 ja 4 vaihteella ja laatikossa on alkuperäinen turbiini.Paras 60jalkaa on 1.968 ja 330 jalkaa 5.431 ja 660 jalkaa 8.203 ja 1220 jalkaa 11,956 ja varttimaili 12.5 ja 184kmh
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ihan hyvä aika noin "huonolla" 60kinttusella. Kumpi turbiini sulla on, "7" vai "5" . Tossa vitosessa on korkein stalli orkkislimpuista.
     
  13. Formula400

    Formula400 1st gear

    Turbiinista ei ole varmaa tietoa mutta luulisin että alkuperäinen koska viivalta ei tahdo saada 2000rpm koneeseen kun työntää etukumit suttina yli viivan,renkaina 255/50/15 katuslicsit.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Taitaa olla seiska, sen pystyy kattomaan kun ottaa suojakopan pois. Se numero on stanssattu parin sentin välein.
     
  15. repas-90

    repas-90 1st gear

    Laitoin omaan vetteen 3,54 :sen orkkis 3,07 tilalle,mukavampi varsinkin mutka-ajossa on nelosellakin jotain käyttöä.Tuon seitensatasen ykkönen on vain mielestäni vähän turhan hidas, kakkosen ja kolmosen väli taas turhan suuri.Tämä kesä on menty zf6 väkisinvaihdettavalla ja taas sais tihentää perävälitystä että sais kutoselle jotain käyttöä.
     

Kerro tästä muillekin!