Perävaunun sähköjohto hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Aadee, 12.9.2002.

  1. Aadee

    Aadee 1st gear

    Auto on astro. LÖysin vihdoin pitkän etsinnän jälkeen sen vetokoukun ja koukku on paikallaan.

    Ohjekirjan mukaan peräkärryn johtosarja on oikeanpuoleisen lokasuojan lähellä. Verhoilu on purettu, mutta eipä johtoa näy.
    Onko kokemuksia, minnepäin autoa ne on yleensä vedetty?
    Onkohan ohjekirjan kirjoittaja katsonut autoa edestä ja asentaja takaa :smile:

    Kun en viitsisi koko sisustaa repiä irti, jos ei löydy sitä suosiolla niin vedän sitten vaikka uudet...
     
  2. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Mulla on Astrossa joku vetänyt piuhat runkoa pitkin suoraan akulle asti, josta johtonippu löytyy.Olisin itse laittanut toisin mutta olkoon niin kauan kun toimii.Vanhemmiten hapettuu ja tulee kosketus häikkiä/katkeaa.Itse jouduin jo yhden korjaamaan.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead


    ...ja ne on tietysti vedetty amerikalaisittain punaisille vilkku/jarruvaloille eli eipäs kelpaa täällä :smile:
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Impala 1968 kirjoitti:

    "...ja ne on tietysti vedetty amerikalaisittain punaisille vilkku/jarruvaloille eli eipäs kelpaa täällä"

    Sepä se, yhdistä nyt sitten amerikkalainen takavalokytkentä suomalaiseurooppalaiseen perävaunukytkentään.

    Itsekin ajattelin ensin laittaa Dodgeen koukun, mutta joku viisas sanoi, että "tohon autoon on hankala laittaa koukkua".

    Koukku on helppo (Bolt-On), mutta ne sähköt saa loihtia etupäästä asti ja sitten saat laittaa eurooppalaiset vilkkuhässäkät jo autoon.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vilkut etuvilkuista ja parkit takaparkeista ja jarruvalo polkimen katkaisijasta niin siinä se on eikä autoa tarvii muuttaa mihinkään.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Siinähän se onkin mutta piuhan vetoa on aika lailla verrattuna euroihin.

    Kaveri osti aikoinaan 4wd sportsiden paikalliselta gm:ltä ja liike erehtyi antamaan koukun asennustarjouksen jonkun ooppelien mukaan. Meni hiukan miinukselle kun asentajat veteli yhden päivän piuhoja ympäri autoa.
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    KajS kirjoitti:
    "laittaa eurooppalaiset vilkkuhässäkät jo autoon."

    Autoon mitään hässäköitä laiteta...

    Pyrin jatkossa asiallisempaan ilmaisuun ja välttämään virheitä. Kiitos Mudracer, kun korjasit.
     
  8. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Oletko tosiaan löytänyt Ramiin sopivan Bolt-on-version? Itse olen kysellyt muutamalta toimittajalta ja saanut pelkää ei-oota. Ei se tietenkään mikään vaikea ole kasata palasista itsekin, mutta kun olis muutakin tekemistä (esim. pitää vetää ne piuhat sieltä etujalkatilasta taakse.) Eihän kaikkea tarvitse tehdä itse, eihän?
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mudracer kertoi oikein.Mulla chevyssä säköt vedettiin edestä sisältä tulevan johtonipun juuresta.On ainakin helppo huoltaa.
     
  10. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Itse aikoinaan ostin Sportsideen koukun ja johdot vedin takavaloilta ja vilkut sekä jarrut edestä eikä menny kauan aikaa ja hyvin toimi.
    Kukin taablaa tyylillään.Pääasia että toimii.
     
  11. Aadee

    Aadee 1st gear

    Oletko tosiaan löytänyt Ramiin sopivan Bolt-on-version? Itse olen kysellyt muutamalta toimittajalta ja saanut pelkää ei-oota. Ei se tietenkään mikään vaikea ole kasata palasista itsekin, mutta kun olis muutakin tekemistä (esim. pitää vetää ne piuhat sieltä etujalkatilasta taakse.) Eihän kaikkea tarvitse tehdä itse, eihän?
    [/quote]

    Oletkos kysynyt suoraan kovililta? En tosin tiedä onko enää valmistuslistalla. Oman koukun (tosin astroon) löysin varakirin kautta. myyjä myi ensin eioota, ja soitteli johonkin ja myi lisää eioota, sitten se soitti vielä jonnekkin ja löytyi peräti yksi kappale. Oli tosiaan tuskan takana löytää valmista koukkua.

    Tosiaan sähköt on nyt vedetty edestä kokonaisuudessaan ja hyvin toimii. Aikaa meni about 4 tuntii (sisustan purku+kasaus+johtojen vetäminen)
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei tietenkään.Paitsi että useimmiten se on vaan tehtävä ite.Mulla on koukun palasia nurkat täynnä ja tarviin ramiin koukun ja aion tehdä sen niistä palasista,kunhan saan inspiraation sieltä kaukaa tulemaan meille väsään sellaisen,ja vaikka parikin.
     
  13. Cammer

    Cammer 1st gear

    No mitäs jos peräkärriin pistää ameriikkalaistyyliset takavalot?

    Vai vetääkö katsastussetä tai poliisiukko herneen pikkiseen sieraimeen?
     
  14. jviirret

    jviirret 1st gear

    Ristiinkytkentä kärryssä pitää olla ristiinkytkentä säädösten mukaiset veto- ja sähkö laitteet.
    Omassa autossani koukku on kytketty nuihin jenkitakavaloihin, eli jarrua painaessa molemmat vilkut syttyy jne... Aina on perässä ajanneet tajunneet valojen merkityksen, varsinkin kun auton valot näkyy yleensä hevoskopin molemmin puolin.

    ,_,/ukka
     

Kerro tästä muillekin!