perkeleen dieselit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jake81, 13.2.2011.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    en tiedä 5.7:asta mut 6.2 hehku rele on kuskin puolen vena kopan "takana" ja sammutin syöttö pumpun yhteydessä...
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jaha.
     
  3. Niin monta sataa sivua diesel ongelmia tuolla muissqa topiceissa , että täytyy nyt tähän sanoa että bensalla mennään , tosin vesipumpun takatiiviste pullahti vortecin koneesta ja sylkäs veet pihalle , mitään ei hajonnut ,mutta ei nääkään ihan ongelmattomia ole :rotfl:

    Ajoin kyllä kaverin F350 lapinreissun ja melkein alkoi tehdä mieli dieseli pikkari katellaa seuraavaksi autoksi mutta ehkä se oli vain niiden pienhiukkaseten aiheuttamaa hetkellistä sekavuutta , ne kun kuulemma kulkeutuu aivoihin ja tarpeeksi kerryttyään aiheuttaa pysyvän vaurion ,jonka jälkee ei voi olla ilman tiisselin raksutusta.
     
  4. jype

    jype 3rd gear

    Ennemmi kanadalaisella diisseli tavarankuljettimella kun muovisella etuvetobensahimmelillä

    eikä tarvi ähkiä osamaksukuittien kanssa, ne osaa korjata ite ja osien hinnatkaan ei oo älyttömiä.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos siellä on alkuperäinen hehkutsydeemi niin eikös se rele ole kunskipuolen sisälokarissa, hämärä muisikuva sanoo tolleen. Ja sammutin on syöttöpumpun sisällä. Seuraa hehkusta lähtevää karvaa, toisessa päässä pitäis releen olla :odroll: .
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hah, kolme-neljä topikkia diiseleistä ja niiden ongelmistakin, ja neljätuhatviissataa topikkia kosahtaneista bensaromuista :rotfl:
    Mutta nyt on kylvetty siemenet sinuunkin, siis ne dieselhituset :lol: . Ajan kysymys enää...
    Minkäs vuotinen F350, että osaa kuvitella oikean tunnelman?
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllä se on siinä :D . Mitenköhän voisin todeta onko se entinen? Nimittäin pata ei käynnisty. Pyörittää kyllä hyvin.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä on heräte- ja maapiuha! Pistä akusta suoraan siihen herätteeseen virtaskaa niin releen kuuluu naksua. Syy on varmaan siinä imusarjassa pystyssa sojottavassa lämpötilan "haistelijassa" joka ei anna tietoo releelle.
    Suosittelen ton korvaamista uudemman 6.2 ja 6.5 kikkaran automaattireleellä.
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Oothan koettanu sormella että hehkut lämpee? Onko vika niissä?
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Se naksahtaa kyllä heti kun virran kääntää päälle, mutta hehkun merkkivalo ei syty kojelaudassa, ennen syttyi.
    Eipä sillä nyt mikään paniikki ole kun katiska on seisonnassa mutta olis kiva käyttää välillä. Ja saisi ajettua pihalle pestäväksi.. :-?
     

  11. Tais olla 00 tai 01 kuitenkin aika sivistynyt laite , 7,3motilla.

    hiukan rekkafiilistähän siinä oli kun ylämäkeen jyrnytti ja ahtopaine nousi.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jep, tuo on hyvä koppa, ja kone vielä ehta 7.3 Power Stroke, muuten sama kuin 94-97 mutta välijäähyllä varustettu.
     
  13. TPA

    TPA 1st gear

    Kattelin nyt vasta tämän topicin läpi,kun kelit alkaa lämpeneen mutta tulee ne kylmät taas 6kk päästä joten heitän tähän yhden "raskaspuolen trasselipersiin niksipirkan" . Jos on tilanne päällä-kuten jake81 kirjoitti-ja on pakko saada lelut tulille niin ostatte Wurthin Rost-offia!,-saa huoltikselta,ainakin useemmilta,ja sen punaisen lisäpillin,mikä mukana tulee-olen jättänyt sojottaan putsarikotelon ja imuputkenväliin,niin on nopeaa liittää pullo siihen kun antaa pienet "suitsukkeet" pakkasaamuna. Pilli kun on niin pientä ettei merkkaa imuvuotona mitään ,voi jättää siis paikoilleen! Rost offin turvallisin puoli on se,että siinähän on Rasvapohja joka on plussaa miinuksella..Ei ole kuivaa niinkuin muut! Liuotin joka toimittaa käynnistys-sprayn virkaa ja ei ole niin palonarka kuin monet viralliset starttisprayt,joita pidän vaarallisina kun nytkin kesäntullen jäävät monasti ajelehtimaan jos minnekkin.. itsekkin unohdin viimekesäksi kaivinkoneen kylkiluukuntaakse seisomaan helteeseen,viikot auringossa paikallaan,-on vaarallista! Meillä on yksi käynnistyvyys vikainen (väljä)Catin kaivinkone, jonka pyörintänopeus startatessa ei riitä pakkasaamuille työmailla ja tolla Wurth patentilla sitä on nyt paiskottu käymään Wihurin asentajan vinkistä..
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ...ja heti perään muistutuksena että hehkutulpallisista vehjeksistä deaktivoidaan tulpat ennen tämmösiä ohjelmanumeroita. En ole itse kokeillut, mutta kuulemma IDI koneista lähtee esikammiot kätevästi irti ja PSD mäntiin saadaan hienoja reikiä kun hehkutulpat sytyttää sprayn miten sattuu.
     
  15. TPA

    TPA 1st gear

    Joo näin on ja jäi myös laittamatta että SITÄ EI sitten ruutata sinne suht pieneen diäseliin puoltapurkkia :soosoo: Riittää isompaankin yksi suihkaus Pakkasaamuina! Leviää pienikin määrä tehokkaasti sisään vaikka ruuttaa vain suodattimen juuresta pillillä..
     
  16. 240163

    240163 Gearhead

    Vielä kun starttaa samalla kun suhauttaa ,niin polttaa samantien sen aineen. Ei pääse kaasuuntuu, sillon voi tulla pahaa jälkee starttipilotilla ainakin. :eek:
     
  17. TPA

    TPA 1st gear

    Jep. Tämä on niitä Mac Gywer juttuja,joka on paras tehdä omin nokkinensa. Tav.Startti pilotti on vaarallinen kun itse ruuttailet ja pistät akan ohjaamoon.. :mad: tai kädettömän kaverisi.. Pillurissa kun itse "possäytän" Wurthia,mulla menee sopivasti aikaa kun kiipeilen konehuoneesta telanpäältä ohjaamoon,kerkeää tasaantumaan imukanavassa ,ja kun kerran nappaa virta-avaimeen-yskäisee-mutta ei ammu takaisin- ja heti toisella sitten lähtee.. Startti pilotissahan on liuotin pohja ja sytytin aineet senverta rajut,että kaasuuntuu helposti takas päin jos on hiukkakin liikaa annosteltu. Sillä sain kerran naamalle työmaalla aamutuimaan :mad: lähti suodatin ja tulipallo perään kun "avustaja" hätäili. Työmaan väki katseli epäuskoisena että kuuluko tähän ohjelmanumeroon tällainen tuli ja räjähdys osuus.. :rotfl:
     
  18. kolli22

    kolli22 2nd gear

    6.5 chevy vanin outo sammuminen

    Löytyiskö täältä tietoa mikä tuota "uutukaista" vaivaa, kun se välillä oudosti sammuu. Kyseessä on vm.95 oleva 6.5 diesel chevy ja ongelma ilmenee kun esim. paikaltaan lähdettäessä vedätän kaasupohjassa ja jos jostain syystä joudunkin vaihtamaan jalan kaasulta jarrulle nopeasti, niin siinä kohtaa auto sammuu. Rauhallisessa normaalissa ajossa ei tätä ongelmaa ole.
    Ja en tarvitse vastauksia, älä vedätä kaasu pohjassa tai aja normaalisti vaan jos joku osaa sanoa millä tuon moottorin sammumisen saa pois.
     
  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

    ^-Löpö läikkyy.... :poff:
    Sori. :oops:
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Re: 6.5 chevy vanin outo sammuminen

    Toimiiko siirtopumppu? Mulla ainakin 6.5td koneet on sammunu lähtee liikkeelle kaasu pohjassa, laatikon vaihtaessa kakkoselle soppa loppuu auttamattomasti. Maantienopeuksissa nykii ja vetoja on helvetin huonosti. Rauhallisessa kaupunkiajossa ei välttämättä huomaa mitään.

    Kannattaa selata toi topikki läpi, rupeaa hieman sielunelämä valottumaan: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=117624
     

Kerro tästä muillekin!