PERUTTU ! Kiihdytys testi-illat Kauhajoella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja OK, 7.6.2012.

  1. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Nukkukaa nyt asianosaiset yön yli.

    Ja jos ihmiset riitelee, vaihtaa neuvottelijoita, että saadaan asiat reilaan.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Harmi jos tapahtuma loppuu, todella hieno tilaisuus kuitenkin tavantallaajalle ollut.
    Toimivat järjestelyt, hyvä pito ja kaikilla häksättimillä pääsee ajaan ja edullisesti, noita tilaisuuksia ei liikaa ole kuitenkaan Suomen suvessa. Useampaan otteeseen tullut käytyä vaikka n.250km suuntaansa onkin henk koht siirtymää...
    Toivottavasti joku järjestely löytyy millä tapahtuma jatkuu :)
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    paras paikka ikinä harrastajille, saapi useasti käydä testaamassa laitetta kesällä !
     
  4. SMän

    SMän 1st gear

    Re: Kenttä

    Niin, edelleenkin odottelen ketjun aloittajalta syytä siihen että mikä meidän sopimuksessa oli vikana, muutoin on paha tehdä korjaavia toimenpiteitäkään. Enkä tiedä haluanko kyseisen henkilön kanssa enää yrittääkään. Kerhon muiden jäsenten kanssa yhteistyö- ja ymmärrys sen sijaan vallitsi, ainakin minun mielestäni.

    Mitä tulee löysän narun antamiseen niin voisitteko lukea edellisen viestini uudelleen, tällä kertaa ajatuksella. Jos naurettavan vuokrasumman, 5e/ kiihdyttäjä käteisellä maksettavan rahan ja kentän sulkumerkkien ja aitanarujen vastineeksi vuokranantajan täytyy vielä siivotakin toisten sotkut niin mitähän seuraavaksi??
    Ei meidän ole mikään pakko vuokrata kenttää kenellekään. Jos ei samat sopimusehdot enää käy jotka ovat olleet periaatteeltaan samat jo monta vuotta, niin mitähän meidän pitää seuraavaksi tehdä, kertokaa mulle!?
    Ja kuten sanoin siinä tilaisuudessakin, tiettävästi yleinen käytäntö on että vuokranantaja yleensä sanelee vuokraehdot, ei toisinpäin.

    Suurin syyhän tähän soppaan oli se että me kentän omistajina, ja myös sen n.15k€ vuosittaisista kuluista vastaavina aloimme keräämään yleisöltä p-maksuja. Sehän tietysti aiheutti kateutta? Ehdotimme myös suuremmalla summalla kentän vuokraa, mutta niin että Route 67cc voi itse periä p-maksut mutta sekään ei sitten kelvannut..
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Kenttä

    mitä vikaa on ollu vanhassa sopimuksessa ja miksi sitä ei voi soveltaa? sillähän on menty kai pitkiä aikoja hienosti ?! systeemit tuolla on toiminut kiitettävästi ennenkin ainakin viihde ja kuljettaja näkökulmasta !

    toivottavasti tähän löytyy ratkaisu !
     
  6. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    RAUTAPAA ON KUSEPAA!
     
  7. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Kokouksen avaus

    No Jos kerran halutaan asiaa valottaa ja selkeyttää.
    Niin(SMan) voi palauttaa mieleen millä asenteella saavuitte palaveriin kerhollemme ja esiinnyitte/kommentoitte........etc.
    (Vai halutaanko tänne suoraan sana sanasta entreenne)
    Palaverin jälkeen oli meillä äänet 15/0 Että vihellämme pelin poikki.
    (Vaikka muutoksia tulisikin soppariin)

    Ei olla kadehdittu ketään ainakaan minun tietääkseni.

    Route 67 Car Clubin Pj.nä jo 24vuotta Kari Koivisto
     
  8. SMän

    SMän 1st gear

    Aika heppoinen on syy jos minun asenteeni vaikutti siihen että lopetitte leikin kesken. Muistatkos mistä asenteemme johtui? Kerroin sen kyllä ihan aluksi kun veljesi, jonka nimeä ei muuten täällä saanut mainita, alkoi härkäpäisesti lukemaan sitä teidän versiota?

    Syy asenteeseemme oli:

    Te, vuokralaisen ominaisuudessa kirjoititte oman version sopimuksesta jossa:
    -Meidän olisi pitänyt myös kerätä kaikki tavarat pois ajojen päätyttyä.
    -Meidän olisi pitänyt myös siivota koko kenttäalue.
    -Meidän olisi pitänyt tarkistaa kiitotie.
    -Meidän olisi pitänyt suostua vielä tiputtamaan vuokrahintaakin 150e--100e
    -Ja kaikki tämä siitä hyvästä että saamme teiltä 150e vuokraa mutta maksamme teille 5e/kiihdyttäjä eli jos hiukankaan osaa helmitaulua käyttää niin me MAKSOIMME teille siitä että järjestitte tapahtumaa. Onko joku oikeasti onnistunut vuokraamaan jotain niin että on saanut vielä rahaakin?

    Emme missään vaiheessa ole vaatineet teiltä yhtään enempää kuin tähänkään asti aikaisemman ylläpitäjän toimesta on vaadittu, vaan otimme sen rahan paikalle saapuvalta yleisöltä jotka muuten ensimmäisessä testi-illassa neljää (4) henkilöä lukuunottamatta maksoivat p-maksun mukisematta. Siitä kateudesta jo mainitsinkin..

    Asia on tällä erää käsitelty osaltani, kun homma ei teidän kanssanne onnistu niin onhan noita ajanottovehkeitä muillakin..
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    kas kas.. pitääkin tehdä lisää popcornia.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    Asiahan ei mulle kuulu (kuuluu se, mäkin kiihdyttelen siellä), mutta SMänin asian epäselvästä esilletuonnista huolimatta - tai johtuen- mulle tuli sellainen omituinen käsitys, että kentän uus omistaja toimiikin tapahtuman järjestäjänä ja lippujen myyjänä ja maksoi 5 ekee/kilipailija ajanoton järjestävälle route67 seuralle, josta toki vähensi kenttävuokran.

    Aatellaan, että osanottajia olis vaikkapa keskiverto 70 kpl, tekee alihankkijan rooliin tuupatulle routelle 350 ekee, miinus vuokra, jää se parisattoo, plus makkaran myynti,
    mie vähän tuumailen ettei kauheesti kannata noinninkun rahallisesti kun nuita kulujakin tahtoo olla jonninverran kun kymmenisen immeistä ja koslaa suht arvokkaine ja herkkine ajanottolaitteineen pörrää eestaas koko ehtoon, saattais jopa olla kerholle halavempaa ihan vaan ryypätä.

    Onko tässä nyt käynyt niin, että "pyrokratia" nielee aktiivisimman toimijan kipurahat, vaikka soppari näennäisesti on melko ennallaan?

    Sanokaa että oon väärässä ja että täs on vaan nyt joku väärinkäsitys, siis teillä.

    Jos en oo, niin se, että soppari muodollisesti oliskin ennallaan, mutta käytäntö on jotain aivan muuta, en itse ihmettelis reaktioita, kads kun "huijata" voi laillisestikin, mutta se ei estä kumppania kyrpiintymästä.
     
  11. SMän

    SMän 1st gear

    Laskepas uudestaan, 70 kiihdyttäjää x 5e = 350e - kentän vuokra 150e =200e. Oikein tähän asti. Lisää siihen 70 x 15e (kiihdytysmaksu) = 1050e... Jos sun mielestäs ei kannata 1050+200= 1250e (+ makkaranmyynti) tuloilla vaivautua niin ei sitten.
     
  12. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Tämähän alkaa kuulostaa mielenkiintoiselta: sopimukset ovat selkeitä ja rahaa tulee kuin tukin ajosta. En tiedä vaikka ajanottovehkeet ostais....
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    onhan tuo jo aiemmista vuosista muuttunut jo kuluttajan näkökulmastakin kun se on tullut maksulliseksi kattoa, hintahan ei oo paha mutta muuttunut se on aiemmista vuosista. tuota en ymmärrä miten paikan omistaja kerää nuot maksut ja kerho maksaa kuitenkin tuosta vuokra?
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    Elähän suotta siitä kiukkua että ymmärsin väärin, kun eppäilinkin itsekin että tuskin se näin on, minä sitä vaan että asia tuli esille hiton epämääräisesti, enkä osannut tulkita.

    Tuskin toi salvapuoli sitten ainakaan tolta osin oo ongelma.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Siin on niinkun "peruspalkka ja boonukset"?

    Kyllä toi mun mielestäni on ihan hyväksyttävä systeemi kunhan niin sovitaan.

    Kerho kenties luullut vuokranneensa koko kentän, eikä vaan kiitorataa ja laitteille välttämätöntä aluetta,
    kenties se sopimuskiemuran muodollisuuksissa ei yksiselitteisesti käy ilmi, tai on kokonaan määrittelemätön ja jommasta kummasta syystä johtuen osapuolten tulkinnat eriävät.

    Toi on simppeli mutta hankala juttu jos siitä tehään periaatekyssäri,
    mutta ei se ylitsepääsemätön oo ja täysin neuvoteltavissa, kunhan osapuolien keljutus ja kovin jyrkkyys ensin vähän laantuu, ihmisiähän tässä vaan ollaan ja keskimäärin aina jotakin vituttaa jokin ei toivottu ylläri.

    Tsemppiä mahdollisiin neuvonpitoihin, tykkäisin kans kovasti jo tänä kesänä sinne tulla.

    Joko mä nyt arvasin edes sinnepäin, aloin arvailla mistä kenkä puristaa ennenku homma täälllä menee perustelemattomasti silkaksi loanheitoksi, sain vähän lokaa niskaani, mutta ei se mitään, tää nimittäin ei mulle auennut ihan vieläkään?

    eikö?... no ei sitte... :lol:

    mutta nyt mä häivyn ennenku mä olen tän jupakan "hirviö"
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    juu eihän siinä mitään jos näin on sovittu yleisesti taitaa kuitenkin olla yleisempää että tapahtuman järjestä ottaa riskit ja tulot tapahtumista ja omistaja vuokraa tilat siihen.

    toivon itsekkin että joku sopu löytyisi tähän ja päästäisiin vielä sinne pörräämään... sikäli mikäli nuot autot joskus valmistuu...
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Enpäs häipynytkään vielä :lol:

    Jaettu riski on tietty ihan ihailtavaa toimintaa, mutta jos en vieläkin ymmärtänyt päin peetä, tossa on jännää se,
    että vuokran-antaja kerää yleisöltä parkkimaksun ja palauttaa vuokraa sillä perusteella että kerää yleisöltä parkkimaksun ja ottaa osan rahastaan sieltä,
    mutta "boonukset" lasketaankin kilpailijamäärän mukaan?

    Toi tosiaan voi johtaa sellaiseen tilanteeseen, että vuokran-antaja maksaa vuokralaiselle vaikka yleisöäkään ei ole, toisaalta vähällä kilpalukalustolla, mutta suurella yleisöllä vuokran-antaja suhteessa hyötyy.
     
  18. 54 Oval

    54 Oval 1st gear

    Kyllä taas tapellaan "isoista" asioista! Sen enempää en kantaa ota sopimuksen neuvottelijapuolien asioihin, koska niistä en mitään tiedä.

    Mutta moni ajamaan tuleva olisi varmaan valmis jopa maksamaan hieman enemmän jotta on edes mahdollista tulla ajamaan varsinkin kun ottaa huomioon lähialueiden ajo mahdollisuudet yleisesti ja sen paljonko näihin vehkeisiin on yleensä sijoitettu (no mulla ei niin paljoo =))!

    Kauhajoki on ollut hyvän matkan pääsä ja perjantai ilta on muutenkin ollut osuva ajankohta. Olisi erittäin suotavaa jotta tämä homma jatkuisi ainakin meidän harrastajien kannalta!
     
  19. JOuMan

    JOuMan 1st gear

    Yhdyn täysin tähän!
    Toivottavasti ei lyödä noin pikaisesti hanskoja tiskiin,vaan löydettäis joku järkevä yhteis ymmärrys tähän asiaan.Uskoisin myös siihen että ,jos raha ratkaisee niin ajomaksua vois kyllä nostaakin,kun ei tuo 15€ ainakaan henk.koht ole summa eikä mikään näin harrastajan näkökulmasta.Kun pääsee testaan omia vehkeitään virallisesti ja näinkin läheltä!
     
  20. pile

    pile Gearhead

    meinasin vieläkin kommentoida ja antaa hyviä neuvoja. mutta ehkä on vaan paree ku antaa asian omaisten vääntää itse veistä haavassa.
    ja sydämmessäni vaan toivon että homma jatkuu entistä ehompana.
     

Kerro tästä muillekin!