PG:n vahvistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja laakkius, 8.11.2006.

  1. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ostin tuossa laatikon joka piti olla Skinnarssin tekemä, ja varmaan olikin siihen ehkä öljyt joskus vaihtanut, sillä sisuskalut olivat aivan vakiot!
    Osaakos kukaan sanoa suuntaa antavasti mitä kaikkea menee vaihtoon jos ajatuksena on että loota kestää yli 1000Nm vääntöä.
    Lähinnä onko joidenkien osien kohdalla jotain erityistä huomioitavaa, ym. vinkkejä.
     
  2. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Eihä se Skinnarssin syy ole jos sua raukkaa on jymäytetty,toisekseen,voi sen laatikon laittaa vakio osillakin.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Soita vaikka Kivinummelle, ja kysy milasta laatikkoa moisen perään pitäis laittaa. Veikkaan, että tarvii jo aika paljon, ja aika hintavaakin muutosta. Eli isompia kytkimiä, mahdollisesti vahvempaa planeettaa ja sisäänmenoakselia, isompaa öljypumppua jne.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi tarvii niin ihmeellistä palikkaa vielä tollasella väännöllä. Vahvempi sisäänmenoakseli, 6levynen etupakka ja hyvä venttiilikoneisto riittää aika pitkälle yli tuon. Ennemmin kannattaisi satsata vahvempiin kuoriin.
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    juu, skinnarssiahan mä tässä olenkin moittinu, vai olenko? Kaikenlaisia urpoja...Myyjä kertoi vaan että se olis vahvistettu kinnarssin toimesta.
    Eikä tässä ole ketään jymäytetty, oliski ollu lottovoitto että halvalla olis saanu jotain hyvää...

    Nyt ei tartte enää arvailla mitä loota sisältää, ku tehään sellanen ku tarve vaatii...
     
  6. laakkius

    laakkius Gearhead

    Missäs kohtaa noiden kuorien kanssa tulee ongelmaa, kun katsoo noita valmiita lootia maailmalta, niin näyttävät pitkälti olevan vakiokuorilla, vaikka tehonkestoa olis enemmänkin?

    Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä :)
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kyllä noi kuoret on melko heikko kohta tommosen väännön omaavan moottorin perässä. Kokemuksesta voin sanoa, että isoilla renkailla ja jo 800nm väännöllä Breikki-laatikon vakio-kuoret ovat kovilla. Halvin tapa tehdä siitä kestävämpi on katkaista se loota öljypumpun kohdalta ja asentaa turbiinikopaksi JWn koppa. Samalla eliminoidaan tarve käyttää hankalaa vetolevykilpeä. Just tosta kohdasta on ainakin allekirjoittaneella kolme vakiokuorista laatikoa hajonnut.

    Lisäksi mielestäni täällä suositeltu 6-levyä ei riitä. JWltä saa myös etupakkaan ohuempia 8.levyn satseja, jotka menevät suoraan tommosten vakiodeen 5-levyn tilalle. Lisäksi tolla väännöllä suosittelisin jo jonkinlaisen aftermarket planeetan hankkimista. Kai siinä "prepatussa" laatikossa muuten on edes se 1.76 planeetta. Aika usein on tullut vastaan laatikoita jotka on ammattilaisen toimesta "viritetty" kestämään vaikka mitä, ja kun ne on mulle tulleet avattaviksi ja tarkastettaviksi olen joutunut heittämään jopa yli 60 % osista kaatikselle.

    Tommosella väännöllä olevan motin perään suosittelen myös sisäänmenoakselin vaihtamista TH-tyyppiseen ja materiaaliksi Vascoa.

    On noissa muitakin pikku juttuja, mutta en halua viedä leipää kenenkään suusta, ja kertoa niitä kaikkia täällä, mutta suosittelisin lämpimästi vaikka hankkimaan Rallikaupasta seuraavanlaisen kirjan: How to build a Racing Powerglide. Siitä noi kyllä selviää.

    Ja jos vielä tunnet mut, itse en sua nimimerkistä tunnista, palaa asiaan YVllä tai soita 0440727454 niin voin ehkä auttaa :rotfl:
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead


    Juu, loota katkeaakin juuri tuosta öljypumpun kohdalta kun kerran koppakin on tilauksessa jo :D Lootahan tulee vielä Fordin pikkulohkon perään, siksikin tuo kopan vaihto oli perusteltavaa.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos toi 1000Nm on katuautossa jolla ei ajeta pääsääntöisesti kilpaa kunnon pidolla niin ei niitä kaikkein rallimpia osia tarvii hommata. Niinkuin kaikki tietää niin tehoa on kohtalaisen helppo ostaa mutta hyvää pitoa on paljon vaikeampi taikoa.
     
  10. laakkius

    laakkius Gearhead

    Autolla ajetaan pääosin varttia, mutta katuauto kuitenkin joten kadulla ajoakin tapahtuu. Painoa n. 1300kg, 28x11.5 sliksit...

    TCI:ltä löyty 10 levyn pakkakin...
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    Tossa nyt mitä on tutkittu niin uutta osaa tulis seuraavaa.

    -10-levynen pakka ja rumpu
    -kevlar panta
    -teräksinen sisäänmenoakseli
    -paksumpi teräksinen ulostuloakseli
    -öljypumppu
    -HD planeetta
    -transbrake, manuaalikoneisto
    -servo

    Mitä muuta vielä olis vaihdettava, jos nyt kuoret jää kuitenkin ennalleen?
    Kaikki info otetaan vastaan...Lootan tekijä on vanha kettu, mutta olis hyvä saada sopiva resepti jolla laatikko varmasti kestää...
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jos tollasta lootaa alkaa tekemään noin kunnolla niin missään nimessä en jättäis kuoria ennalleen vaan tekisin niinkuin DS 325 tuolla kirjoitti. Tuoltahan niitä JW:n koppia voi tutkailla: http://www.racewithjw.com/JW_catalog.pdf ja esim. toi turbiininkoppa on hinnaltaan jotain vähän päälle 250€ ja on taatusti kestävä.
    Tollanen olis nyt tarkoitus hommata omaankin PG:hen, näin niinkuin nimimerkillä "ekana kesänäkin jo yhden kuoren halkaissut" :wink: Tolta JW:ltähän löytyis vahvistettuna vaikka koko kuoret alusta loppuun mut se alkaa käydä jo vähän hinnakkaaks eikä lie vielä esim. meidän tapauksessa kovinkaan välttämätöntä. Tosin sit siinäkin lootassa olis varmaan ikuiset kuoret 8)
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Jos olet valmis sijoittamaan jo tohon kaikkeen melko kalliiseenkin palikkaan, niin osta nyt oman ja ystäviesi mielenrauhan takia sellainen JWn ralli kuori ja häntä myös. Noihin menee ehkä Tonni, mutta aikaa ja vaivaa säästät kyllä. Sitäpaitsi joudut ostamaan tommosen joka tapauksessa jossakin kohtaa, joten mikset samantien. Sisäänmeno-akseliksi ehdottomasti Vasco-akseli, joka maksaa hiukan enemmän mutta kestää sitten kyllä paremmin. Tosta on olemassa myös ns. Ringless malli joka lienee vahvin mitä saa TH akselille. Servoksi tietysti Dual ring malli ja Öljypumppuksi suosittelen ATIn super pumpia, jollainen itsellänikin on. Noi kaikki ei oo ihan halpoja, mutta paljon halvemmaksi ja vaivattomammaksi tulee kuitenkin tehdä tommonen kerralla kunnolla, jolloin se ei ole koko ajan palasina. Jos hankit ton tuolla lailla osina, tulee se paljon kalliimmaksi, kun esimerkiksi ostaisit Racers Placelta valmiin laatikon, joten jos noita osia ei vielä ole unohda ne ja käy juttelemassa Laakkosen Maken kanssa. Jos tommosen nimittäin tekee HYVISTÄ osista, maksaa se yli 5000, mutta samanlaisen saa valmiina Kaupasta 4000-4500 egun hintaan, joten kannattaa kyllä harkita.

    En osaa sanoa, millainen Projektiloota toi sun nykyinen on, kun en sitä ole nähnyt, mutta tuo se näytille, niin katotaan, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Soita 0440727454 ja sovitaan jotain. En tee noita ammatikseni enkä edes työkseni, jolloin autan ihan harrastamisen takia :rotfl: Luigi
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä ton omani ostin aika kelvolliseen hintaan www.racingjunk.com 'ista, sieltäkin ehkä kannattaa vilkasta.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Inhottava linkki, siellä on taas niin kauheesti kaikkea kivaa :poff:
    Ja hinnatkin vaikuttais halvoille jos ei olis näin persaukinen :p
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead


    Noille osille laskin hintaa 2800$ ja ne oli TCI:n kamoja aika pitkälti.
    Loota on tällä hetkellä siilinjärvellä osina. Tietty joku sanoo et noi on paskoja osia, mut on kai ne kuitenkin vahvempia kuin alkuperäiset...

    Kyllä noita valmiitakin lootia on tullu katottua, esim. http://ckperformance.com/ford_pwrgld.ht ... owerglide_

    Vipottajan linkistähän löyty kiva ilmo:
    http://www.racingjunk.com/post/690876/N ... SSION.html
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    turbiinikoppahan mulla vaihtuukin, sillä saadaan tuo loota sopimaan fordin pikkulohkoon kivuttomasti...
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    Enää ei puutu ku sisuskalut... :odroll:

    [​IMG]
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No se ei oo paljoa se. Meillä näyttää olevan tallissa kutakuinkin sama järjestys.
    [​IMG]
     
  20. laakkius

    laakkius Gearhead

    teillä on vaan noi aftermarket kuoret... Ja tosiaan toi orggis ei ole paksuudeltaan kovin häävi... :oops:

    Kuva on kaverin verstaalta, mun verstas on paljon sotkusempi... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!