PG vs. TH350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bätmobiili, 15.8.2002.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kumpi on parempi katuautoon jolla ajetaan pikkukisoja? Kone 350cid/400hp ja perävälitys 3.70:1. Laatikkoon ei tule transbrakea vaan nopea shiftkit ja n.3000rpm:n turpiini.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite laittaisin TH-350 lodjun tiheällä ykkösellä kun sun perävälitys on aika harva ja toi stall speed "toive" kin on aika matala.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Asiaanhan vaikkuttaa myös takarenkaan halkaisija, auton paino ja vääntökäyrä, etenkin sen maksimipiikki, veikkaan että n. 4000-4500 rpm?

    Mutta aika harva välitys on PG:lle jos auto painaa yli 1200kg joten TH350 lienee oikeampi noille tehoille ja välityksille. Ehkä jopa TH700?

    Kato myös: http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... orum=11&17

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2002-08-15 19:57 ]</font>
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Takarenkaat 10.5X26X15 kisoissa ja kadulla 245/60/14. Vääntöpiikki osui oikein n.4000rpm ja paino n.1250kg. Sitä TH350 olen ittekin ajatellut, mutta pitäiskö vakio välityksiä muuttaa ainakin ykkösen osalta tiheämmäksi???
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    En tiedä miten helposti TH350:seen saa tiheemmän ykkösen, kai se mahdollista on mutta saataapi maksaa jonkin verran. TH700:ssa olis jo tosi tihee ykkönen (3.06) ja sit vielä ylivaihde joka mahdollistais tiheemmän perävälityksen (4.11, ehkä jopa 4.30)

    PG:llä auton paino putoo varmaan jotain 30kg lisää verrattuna 350:seen, siis alumiinikopalla. Jos turbiini olis 4000+ niin sit se PG vois olla ok, mutta taitaa tolla 3000 stallilla olla se TH350/TH700 toimivampi. Toisaalta uudet high-stall (4000-5000) turbiinit ei luista läheskään niin paljo ku kymmenen vuoden takaset, onhan Mopemanin dartissa stall yli 4000 (kai?) ja kovaa katuajoa silti joka kesä.

    Eli PG:n etuna olis painonpudotus ja pienempi tehonryöstö. Saa siihen sen brakenkin sitten samalla jos perä kestää sen. Haittapuolen pitkä ykkönen joka toisaalta huonommilla radoilla saattaa parantaa 60ft aikoja kun sutiminen rauhottuu. Jos koneena olis vääntävämpi isolohko niin sit PG olis ehdoton, mutta tolla sun koneella en oo kyllä varma.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2002-08-16 09:11 ]</font>
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä siihen TH350 lootaan saa tiheämmän ykkösen(2.75)aika helpolla eikä maksa maltaita. Jos joku haluaa tarkempaa tietoa 350/400 lootien välitysten muutoksista niin kysyä voi vaikka yksityisviestillä.
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mudracer lueppa viestisi
     

Kerro tästä muillekin!