Piäkaupunk seuvun nopein auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jukka63, 24.12.2008.

  1. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Nii siis KATSASTETTU vapari ja tälläviikolla taas leimalle :D
     
  2. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    En tiedä mihin otsikko perustaa ja kun päästiin pilkunnussimiseen,otsikkohan on pääkaupunkiseudun nopein auto?Eli autossahan on ovet?Sampsa siis nopein hki-espoo-vantaa!Nopein katsastettu ja niillä varusteilla taitaa olla toi mun vallu?Fyyran kisoissa vippi ja sit uho.
     
  3. AGT200

    AGT200 1st gear

    Onnittelen kaikkia kolmea! FHRA on oikealla tiellä kun streetryhmät on ilmeisesti yhdistetty, enää loput oviautot samaan ja tilanne on kuin kadulla. Eihä sitä kadullakaan tiedä kuka sieltä siirtolapuilla ryömii vierelle.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kylhän Miami vice valiantille sillee tarvii hattuu nostaa, et auto tosiaan leimataan ihan siinä kuosissa kun sillä ajetaankin. Vaikkei se toki mitään mukavuuskisoja voitakaan, mut se kai ei oo se kategoria millä nopeella katuautolla kisataan. Toki ylitarkkaavainen saattais tostakin löytää jotain huomautettavaa, tais olla 318:lle leimattu? Mut huomatukset kuitenkin pienimmästä päästä tossa kategoriassa. Ja taas sitte toisaalta, kadulla sillä ei oo väliä ajatko ahtimella, naurulla vai millä, ei niitä siellä kysellä. Kaikilla on omat kriteerinsä sen suhteen et mikä on katuauto, mun mielestä se on leimattu, sillä ajetaan ja se tankataan normi huoltiksen pumpusta. Eli meidän vippi ei niitä kriteerejä täytä tällä hetkellä knu ei oo ollu mielenkiintoa sitä vääntä rekisteriin. Kylmä fakta nääs on, et sil ei kadulla tee yhtään mitään, kun ei meinaa tehdä radallakaan. Sen todisteleminen et sillä pystyy ajamaan kadulla olis hukkaan heitettyä energiaa. Mut toimii se noissa kisoissa vaikka varikkokulkuneuvona matkalla baariin. Joko rataa pitkin, tai sit toista kautta.
     
  5. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Racelohkossahan on 318 kyljessä..:))
     
  6. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Ja kyllähän tää homma on niin et vippikään tai uhon musti ei oo mahotonta leimata ja samalla lailla niilläkin pystyy cruisingeissa ym käymään.
     
  7. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Katuauto-määrittelyjä taitaa olla yhtä monta kuin on katuauton omistajiakin + virtuaalivirittäjät tähän vielä päälle. Jonkun mielestä on ok että motti on jotain muuta kuin papereissa, jonkun mielestä on kemiallinen ahtaminen ihan ok, joku "pussihousu" saataa ajatella että kaikki pitäis olla kuin se oli tehtaalta lähtiessä jne..
    Periaatteessa jos muutokset on otteessa ja ne on totuudenmukaisia (esim. koneen koko), auto on ko. muutoksilla leimattu ja sillä ajetaan ns. leimakunnossa, niin silloin ollaan varmaan aika lähellä "oikeaa"katuautoa.
    Mun mielestä sillä ei tässä kohtaa ole merkitystä, käydäänkö sillä cruisingeissa vai ei. Jokainen tietää että melkeen millä vaan kilpurilla voi heittää pienen lenkin kaupungilla ja ajaa sit takas talliin tai trailerille. Toinen juttu on ajaa esim. duunimatkoja 60-100km päivä. Sekin onnistuu nopeallakin autolla mutta onko se pitemmän päälle mukavaa tai kestääkö lompakko ostella bensoja? Tässä kohti tulee mieleen et sellanen turboeurokinneri vois olla aika vahvoilla..
     
  8. AGT200

    AGT200 1st gear

    Katsastusasia, ja muutokset otteessa vaatimus, kohtelee niin epätasa-arvoisesti eri ikäkausien autoja sekä siihen konttorikohtaiset kirjavuudet että sillä saa kyllä rajattua aika pienen kohderyhmän.
     
  9. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Mä oon leimalle vaihtanu ainakin normi katurenkaat, ei oikeen kaikki katsurit tykkää noista Et streeteistä leimalla. Etu vakaajan myös oon laittanu paikalleen ja pakoputket loppuun asti. Otteessa lukee omapaino 1800 kg, tosta on joutunu 100 kg tinkimään :rotfl: Jotain alkuperäisosia puuttuu... esim puskurit. 10.34s. nyt finaaleissa tyhjäkäynniltä eli ilman breikkiä ja 10" street turbiinilla.
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Olikos se musta Supra jostain stadin nurkilta mikä ajo lentokentällä 347kmh mailin vedossa viimevuonna? Se ajo ysin ajan tänä kesänä vartille. Se on ainakin puhdas katuauto mun mielestä (tietty se katsastus rumba?). Löytyy ilmastointi, kunnon stereot ja taitaa tienpäällä viedä alle kympin satasella gasoa, vai liekö se nyt oli sitte e85 millä se kulki.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    347 on hurja tulos, mut meniks myös alle kympin? Potentiaaliahan on varmasti, mut se mitä oon tuota vartilla nähnyt ni ei oo ollu kovin vakuuttavaa, alusta, loota jne vaan ei oo sitä varten. Mut hurja peli on, katto miltä kantilta hyvänsä.
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    Lieneeköh Supra turuuust tai lähistöltä?

    Fordvessan Ford vessa on kyllä kohtuu katuautomainen, tuohon löysempi limppu ja transbrake niin jos ei vetarit pauku niin ennätykset sitten.
     
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Motoparkissa ajo se supra.
    "Mailivedoista tuttu musta Supra teki oman ennätyksensä alittamalla kymmenen sekunnin rajan tuloksella 9,876s huimalla 246kmh loppunopeudella ja 1,6 sekunnin 60-jalkaisella."
    Kaveri oli vaan siellä omaa vessaansa riivaamassa niin jäi mieleen että se toitsi olis jonkun 9,8 ajanut. Ei ollut mitään tasaisia ne vedot mitkä oli ajanut, että kyllä kait tuo hieromalla autoa ja kuskin kehittyessä hippasen kovempaakin menis?
    Oli siitä ihan videotakin juutuupissa, sieltä sen varmaan joku näppärä löytää.
     
  14. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Tossa Finnsharkista mm. Supran veto, aika hyvin lähtee.

    http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=20442

    --
     
  15. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Vetarit on 35 rihlaset, kait ne kestää... Mitä lie toi 28 rihlanen pinion sitte kestää?
    Saas nähdä pitääkö luopua tehostimista jos on liian mukava ajaa kadulla :rotfl:
     
  16. hannkul

    hannkul 1st gear

    Heips! Olen seurannut mielenkiinnolla vellovaa depaattia pääkaupunkiseudun nopeimmasta katuautosta, joka luonnollisesti on karkaamaisillaan käsistä- hyvä näin. Olen seurannut läheltä ja kaukaa katuautokisoja vuodesta 76, eli lähes alusta lähtien. Olen jenkkiautofanaatikko, mutta nyt alkaa näyttää pikkuhiljaa siltä, että vaaka nopeimmille katuautoille alkaa notkua Japanian suuntaan. Youtuubista saa osviittaa Ruotsalaisista ja Suomalaisista turbokinnereistä, ja täytyy sanoa, että on siinä jenkkiautolla tekemistä, jos meinaa päihittää moottoritiellä tai mutkaradalla kiinalaisketkuttimen. Täysverisen kilpurin roudaaminen kadulle on vähän kuin pistäisi Suvi Teräsniskan Klamydian rumpaliksi, eli teoriassa on mahdollista, mutta mielekkyys on kyseenalainen. Muistoissa on kultaiselta -80 luvulta parisataa metriä pitkiä mustia viivoja Paraisten alueella,joita käytiin kumartelemassa. Silloin turboautoja ei juurikaan ollut, mutta ajat muuttuvat..
     
  17. Puuhis

    Puuhis Gearhead

     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyse lienee enemmänkin halusta ja resursseista kun siitä mistä maasta tipu virtsaa. Tos on esimerkiks 7 vuotta takaperin ajettu varttimailiveto autolla jolla edellisenä päivänä vedettiin Alastaron ratakierros alle 1.30. Mottisäädöt oli vielä unohtunut "ratasäätöihin", ja seuraavassa vedossa sylkäski sitte kardaanin. http://www.youtube.com/watch?v=aKU0aLSwX1o&feature=plcp
    Muutamaa vuotta aiemmin tuli ite vedettyä 9.69/227 katuautolla joka katsastettiin just siinä kunnossa missä aikakin on ajettu, ja sillä vehkeellä tuli kilometriä pk-seudulla tuhansia vuodessa, myös talvella. Hyviä vehkeitä noi nykyisetkin on, mut sillee raakaan suorituskykyyn panostavia jenkkirakentajia vaan ei oo kauheesti näkynyt. Rata-ajosta en mitään tiedä enkä ymmärrä, mut kyllä tänä päivänä sais aika säyseen isolla motilla tehdyn siviilivehkeen joka menis, etenkin pikku supsulla.
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Karkaamaisillaan?!? :rotfl: On menny lepikkoon ja pyöriny katon kautta ympäri jo monta kertaa,hinattu ylös ja paalattu,kierrätetty jämät,tehty uus ja sekin on spinnannu monesti.

    Veivi-ikkunat ja tuhkakuppi!!!
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Tää aihe on vähän sama kun koittais väitellä että kuka on pääkaupunkiseudun kovin jätkä, eli taitaa jokaisella vähän vaihdella noi kovan jätkän kriteerit :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!