Piäkaupunk seuvun nopein auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jukka63, 24.12.2008.

  1. pötkö

    pötkö Gearhead

    Et ole ainoa, kohta loppuu seinätila :rotfl: :rotfl:
     
  2. nikke

    nikke Gearhead

    Nopeimmat MELKEIN katuautot top 3:
    1.VIP/Jykä
    2.Camaro/Luigi
    3Chevy II/Seppo

    Nopein katuauto useampana vuotena peräkkäin Pötkö, toinen ja kolmaskin sija on jaettu. Ja jaetaan vastaisuudessakin :rotfl:
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyl se on VIP/Jussi vissiin se nopein, mä en päässy sillä kun 8.9 viime kesänä. :rotfl: VIPillä muuten ajettiin viimeks viime lauantaina, tallin pihalta sisään, tosin vasta märkien tulppien kuivemmiksvaihdon jälkeen. :rotfl:

    Mut joo, aika kaukana rupee noi nopeimmat katukilpurit olee siitä "täräytänpä duunimatkalla himaan konttuurin kautta hakemassa tuoreen leiman" - kunnosta.

    Noita suorituksensa virallistamassa käyneitä ja säännöllisesti esimerkiks cruisingeissa käyviä autoja on muutama pk-seudulla 10 sekunnin kunnossa radalla. Katuolosuhteiden parhaita virallisia mittareita lienee noi Kiikalan ja Hyvinkään preppaamattomilla radoilla ajettavat skabat. Etenkin kisojen alussa tahto ainakin multa olla liki sekunti hukassa noista liimaratojen ajoista, mutta kumin lisääntyessä ja radan putsaantuessa pidot paranee. Jukan autoakin pari kertaa ajaneena lasken sen tyystin vielä "oikeeks katuautoks" ominaisuuksiltaan, sillä on ihan mukava ajella ja on varmasti sieltä nopeimmasta päästä.

    Mut kohta ollaan taas kevään puolella jolloin "luonto kutsuu", ja saadaan taas näihin asioihin lisävalaistusta ainakin omassa kategoriassaan. Jatkaako Pötkö keräilyä vai tuleeko muilta kapuloita rattaisiin? Onko pätevimmät korit edelleen parsaita, vai kyetäänkö parhaisiin poimintatuloksiin homopropellien vetäminä? Vai löytyykö totuus kenties kaukoidän teknisistä ihmeistä? Jännittyneinä jäämme kuulolle.....
     
  4. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eihän tossa oikeestaan mitään muuta oo kun se että jos tänä päivänä haluaa pärjätä sen verran kohtuullisesti kisoissakin ettei ihan jää jalkoihin niin kun koneen koko on rajattu siihen 480 cid niin vaparina siitä on sit tehtävä sen verran kiukkunen että sillä ei oo enää niin mukava ajella kadulla sen koommin ominaisuuksiensa kuin etenkin kalliin racebensan kulutuksen suhteen.
    Muutoinhan vaikkapa toi meidän kippokin on ihan leimakunnossa sen kun viittis käydä konttorilla :wink:
    No, ehkä tosta sen koneestakin tulee vielä joskus rakenneltua siihen sit joku miedommin puristeltu mut suunnilleen saman tehoinen mukavamman kokonen koneversio (jotain 570-600 cid 8) ) jolloin silläkin on sit mukavampi ajella vaihteeks nykystä enempi taas kadullakin :poff:
     
  6. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Niin tai näin, Paavolan audin katuajot on tainneet vähentyä oleellisesti nyt jonkin verran, mutta esim. Hyvinkään katuradalla, ensimmäinen lajitteluaika tais olla heti alle kympin. Näinköhän yhtään muun auton alle kympin vedettyä aikaa siellä 2008? Kertooko kuitenkin jotain suorituskyvystä kadulla.

    Lahden yli kun mennään niin ei tollasilla matalan ysin neljäweedee autoillakaan ole mitään jakoja päästä ekalta rundilta jatkoon, paitsi tuurilla. Puhuttaessa siis suorituskyvystä kadulla. Kun vehkeet menee korkeeta seiskaa stripillä. VIP:pi vois jopa pärjätä.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Täytyy tunnusta, etten oo Hyvinkäällä käynyt muutamiin vuosiin edes kattomassa, ilman en kummempaa syytä kun, ettei oo sopinut aikatuluihin.Mut muistakseni en oo Hyvinkäällä alle 10.5:n ikinä ajanut millään. Toi neliveto , osaavat hemmot ja tehokas kalusto on kyllä aika vakauttava, seikka joka on itsekin tullut joskus todettua ihan tuolla hernessaaressa. :rotfl: Ei tullut miellnkään, etä Sierrojakin on nelivetoisia. 11.7 meni parhaimmillaan takavedolla 2105/75/14 radiaaleilla. :rotfl:
     
  8. 383

    383 Gearhead

    2105/75/14 kyllä tollasilla kumeilla ehtii :rotfl:
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, ei noi oo enää mitkään radiaalit vaan ne on kyllä jo radikaalit :rotfl:
     
  10. 69

    69 Gearhead

  11. 496SS

    496SS 3rd gear

    Jumaliste :eek:

    Mullakaan ei töissä ole ku 710/45/26,5 kumit :rotfl:
     
  12. iji-69

    iji-69 1st gear

    Onhan noita vaikka mitä, ja Etäläafrikassa on saanut jopa 5.0L kasilla.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra
     
  13. AGT200

    AGT200 1st gear

    Vuosi vaihtuu, kesä lähenee.

    Itse en sortuisi ahdasmielisyyteen vaan pitäisin yksinkertaisuuden vuoksi nopeimpana sitä joka sen kadulle tulee osoittamaan. Oli siinä kilpiä tai ei. Stripillä on luokat, kadulla ei ja vain yksi voi olla nopein.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: Vuosi vaihtuu, kesä lähenee.

    Eikös kadulla kilpaileminen ole laitonta, moraalitonta ja typerää pikkupoikien pelleilyä jossa joku näitä idiootteja fiksumpi ja vielä kehittymistään odottava saattaa loukkaantua tai jopa kuolla :mad:

    Tommonen kadulla pelleily on kuitenkin ihan yhtä laitonta kun se, että ajaisi kännipäissään kortitta katsastamattomalla, kilvettömällä, vakuuttamattomalla ja varastetulla autolla ylinopeutta vaarallisessa paikassa kuten yleisillä paikoilla. :mad:

    Mä ainakin sanoudun irtoi moisesta typeryydestä :soosoo:
     
  15. Make2

    Make2 3rd gear

    pk-seudun nopein katu Ferku lienee vakio ? F430 Challenge Stradale jolla huippunopeus noin 320. Neljännesmailinkin pitäisi mennä muutaman kympin päälle 11, mutta toki se on tehty ihan muuhun käyttöön kun suoraan ajoon.
     
  16. jknR

    jknR Gearhead

    Taitaa kadulla toi neliveto + suht kevyt auto meinata aika paljon tuohon paikaltaan lähtöön. Hyvä vetopito ja liikuteltavaa massaa vähän.

    Vaikka tämä ei kadulta olekkaan, niin kohtalaisen hyvin pakenee 99 saabas. http://www.youtube.com/watch?v=6MXs8NDaDNk
     
  17. AGT200

    AGT200 1st gear

    Tottakai. Näinhän se on. Mutta millä muulla sen katsoo mikä on nopein kadulla? Sehän jää vallan spekulointien varaan jos strippiaikoja vaan katsotaan? :eek:

    Ylinopeus on aina tuomittavaa!! Myös ilman noita mainitsemiasi lieventäviä asianhaaroja. :soosoo: :soosoo:
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä taas olen kuullut ja elänyt sellaisessa luulossa, että tommosia Verrareita ja muita kansanautoja on viime kesinä motareilla nöyryyttänyt muuan 124 koppainen Mese. Kyselkää vaikka yhden tommosen Verrarin omistavalta nosturiauto-kombinaation omistajalta :poff:
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Arvasin, että olet tätä mieltä :rotfl:

    Kunhan vaan kiusallani kokeilin :poff:
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ne oli/on Inkoosta ja joo, eipä paljoo sitä mossea nopeampia katuautoja jolla rullataan työ/kauppa/tms-matkat tuu mieleen.
     

Kerro tästä muillekin!