Piäkaupunk seuvun nopein auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jukka63, 24.12.2008.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Meinaakkonää Stockholm Openia?

    Ainakin mulle ihan mysteerikisa. Eihän tuosta tapahtumasta ole yhtään sen enempää videota tai aikoja tai muutakaan tarjolla kuin tässä ketjussa muistakaan katukisoista.

    Olisi kyllä hienoa jos tuollaisista kisoista olisi joskus jotain materiaalia vaikka tarjollakin. Kuvaa tai videota tms. Näkisi vähän mistä on kyse. Sentään jostain titteleistähän tässä ketjussa on kuitenkin kyse?
     
  2. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Birka Cup, Stockholm Open videoita on youtubessa aika runsaasti tarjolla, eri vuosilta ja eri kisoista.

    Aikoja niissä ei näy, eikä mitata. Mutta kuitenkin matkassa on virallisemmista kisoista tuttuja pirssejä.

    Birka Cup foorumilta löyty myös tietoa k.o. kisoista.
     
  3. 383

    383 Gearhead

  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    No missä noista on se seiska ajettu?
     
  5. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Ei kai missään. Mutta eikös toi Turbofriik tahtonut sanoa, että kisoissa on mukana autoja joilla on ajettu oikeilla radoilla seiskoja.

    Alkaa olla noi pelit sitä luokkaa, että kohta saattaapi sattua. Viime suvenahan yhtä näyttäjää jo vähän kolhaistiin burnista ottaessa ja päättihän se mp-poliisikin ajaa kohti kisaavia autoja Umeå-Openissa.
     
  6. AGT200

    AGT200 1st gear

    Matkahan on SO,Birka,moni muu, sen about 201m. Eli eiköhän se nyt niil monstereil ainaki seiskaan mene. Stockholm Openist on myös stripil ajettu laillinen kisa, ei pidä sotkea siihen toiseen.

    Umeån poliisi teki työtään mut aika kylmäpäinen valinta lähteä moottoritiellä ajamaan vastapalloon toisen kisa-auton valoihin tähdäten.
     
  7. AGT200

    AGT200 1st gear

    Aihetta sivuten, niin kyllähän noi isot pojat Tukholmassa näkee vaivaa sen pidonkin eteen. Säädetään, testataan et alustat,renkaat, voimansiirto yms toimii kadulla sujuvasti eikä noit swedukisoika kadulla ajeta ihan millaisel asfaltilla tahansa. Juniorisarjat ei sit ole iihan niin tarkkoi sielläkään.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Hyvinkää olosuhteiltaan katua vastaava? Ehkä jotain hiekkatietä, joo. :rotfl:
    Oikeesti, mä tykkään noista Kiikalasta ja Hyvinkäästä kun siellä ei jyllätä pelkillä tehoilla, ihmiset tulee rohkeemmin mukaan kisaluokkiin kun eivät jää sekuntitolkulla ja yllätyksen mahdollisuus on aina olemassa. Näkee sellasta kalustoa joita ei paljon muten näe. Esimerkiks viimekesänen kasin kaavio D:ssä oli Hyvinkäällä yks parhaita ikinä. Joku mm. muistaakseni pudotti siellä jatkosta stadin nopeimman ekalla rundilla? :rotfl:

    Ruåttalaisten touhusta oon kyllä videoita nähnyt, ja on siellä käsittääkseni käynyt suomalaisiakin ajelemassa. Se on tietty oma maailmansa, ja jos täällä noi perusjärjestelyt ja organisointi olis samaa luokkkaa, niin touhu olis paljon puoleensavetävämpää. Mut mieluusti tietty tollaset tapahtumat pitäis lentokentillä ja radoilla, niin mahdollisen onnettomuuden sattuessa säilyis vähemmällä jälkipyykillä. Ja tietty sanktioita ei tulis virkavallankaan taholta.
     
  9. Käkö

    Käkö Gearhead

    ^ Heh joo, stadin nopein jäi kaksioviselle urheiluautolle todella selkeesti, jopa yhden sekunnin tuhannesosan erolla... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Kuljettajana urheiluautossa toimi vähemmän prokuski joka kokeili toiimiko rajottaja oikein... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Ja todella hienot kisat olivat, siis todella hienot!! :D
     
  10. dd64

    dd64 Gearhead

    Helvetin makeita kisojahan noi on periaatteessa, mietityttää vaan miten hyvää mainosta noi on harrastukselle itselleen. Mites ne ilokaasut kiellettiin kadulta... oliko jotain vastaavaa?
     
  11. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Hyvinkää on kisana tosi makee, ei niin vakavaa meininkiä. rata on liukkaampi kun joku hyvä yleisellä tiellä oleva asfaltti mutta paraneehan se pito kun kumia alkaa rataan jäämään. tuolla omalla kikottimella ei viimeks ollu kyl ongelmia pidon kanssa eli vissii sit ongelma on voimapuolessa :rotfl:
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samoin Kiikala, paranee päivän mittaan. Päivän alussa yleensä 60 jalkaset huiteli 2 sekan pinnassa ja kun rata puhdistu ja kumia oli pinnassa parani ajatkin, kattelin tossa ni 60 jalkasen enkka Kiikalassa olis niinki kova kun 1.658 vuodelta 98, Hyvinkäällä taas 1.826 vuodelta 01. Hyvinkäällä oli aina hankalaa päästä kympin puolelle, paras oli 10.74 kans 01, ja Kiikalassa taas 10.345 vuonna '98. Silloin muistaakseni rata oli liimattu.
    Toi "oikeiden kisojen" vakavuus on vaan mielikuva, joka on väärä. Kyllä mä muistan ajat jolloin henkilökunnassa oli käytökseltään mulkkuja ja leimaan piti mennä pelko perseessä, et mitähän ne nyt keksii. Mut nykyään tuollakin on henkilökunta kilpailijoita varten, eikä päinvastoin. Kilpailijoiden kesken taas ei oo sen kummempaa vakavuutta kun noissa kyläkisoissakaan, päin vastoin, kakspäiväset kisat antaa mahdollisuuden enemmällekin sosiaaliselle kanssakäymiselle.
     
  13. AGT200

    AGT200 1st gear

    Tässä juttu jonka olen joskus kirjoittanut Birkasta 2006. Sana ei ole hallussa mutta jotain selvinnee niille jotka ei ole moista koskaan nähneet. Joitain termivirheitä voi olla kun en ole varsinaisesti autoharrastaja. Mutta näin näin asian 2006 kun eka kertaa näin Birka-kisan.
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Sarkasmi ei tainnut tulla riittävän hyvin esiin tuosta mun aiemmasta viestistä.

    Kyllä sen huomaa, että ruotsalaisilla on selkeästi suomalaisia korkeampi elintaso, kun ovat hankkineet videokameroita ja meidän kaikkien iloksi vieläpä laittaneet street racing -videoita Youtubeen.
     
  15. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  16. sbc350

    sbc350 Gearhead

    kiikalassa en oo vielä käyny mut olis kiva kyllä lähteä sinnekkin ajamaan.
    hyvinkäällä saatiin parhaaks 60ft ajaksi loppujen lopuksi 1.79 ja vikat lähdöt pysty jo lähtee suoraan kaasu pohjaan tyylillä 8)
     
  17. AGT200

    AGT200 1st gear

    Tuossapa tuo lainauksessa, ketään osoittamatta niin kyllä nimenomaan stadin openin ongelma vaan on kun sinne joku tulee hang-aroundiksi, ei ajaa siis. Vaan ylimääräiseksi, ns yleisöksi. Niin ei ne lähde mihkään kilsan parin päähä liikennelaskureiksi. Niille pitää tuoda telttatuoli lähtöpaikan viereen, antaa kylmä kalja ja vielä sytyttää sikari valmiiksi. Ehdotappa muuta niin jo tarjotaan tunkkia perseeseen ja kattellaan kuin mielenvikasta. Ne tulee sinne kuin niitä varten järjestettyy huvitlaisuuteen. Jälkeepäi voi kyllä tulla kommenttia miten homma pitäs hoitaa, mut itse ei kyl olla käytettävis mihkään tarpeelliseen. Niille vois, ehkä(?) olla parempi mennä toisenlaisiin tilaisuuksiin yms kaljapusseineen.


     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Aika rehvakasta tekstiä mieheltä, tai mistä helvetistä mä tiedän onko toi edes mies, jonka ainoa meriitti näissä Streetrace hommissa näyttää olevan voitto jossain takapihan kujilla ajetussa hämärässä "tää on sopivan mittanen rata" kisassa poskensoiton lisäksi. :rotfl:

    Enhän mä oo missään vaiheessa edes ehdottanut itseäni teidän pikkuriikisten leikkienne voittajaksi tai edes nopeimmaksi missään muotoa. Sinähän täällä uhoat ja mesoat vaikka mitä ilman sen kummempia näyttöjä mistään. Vertaukset Poskisolistiin kyllä alkavat jo olla enemmän kuin kohdillaan sun kohdalla. Naurettava pullistelija :poff:
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    AGTlle vielä:

    Tää on nyt kolmas kerta kun mä kysyn sulta, miten määritellään mielestäsi Pääkaupunkiseudun nopein. Yrittäisit edes vastata ton poskettoman osaamisesi ja uhoamisesi lomassa. Vai etkö osaa lukea muuta kuin sen mikä sulle on tärkeää :poff:

    Koita nyt edes ja pelastaa itsesi itseltäsi :poff:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toi on jo paljon tehoa toi. Kaikki kunnia siitä. Ja siitäkin kun sun autolla oikeesti ajetaan myös radoilla, joissa sen ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa. Näillä AGTeilla, Poskisolisteilla ja muutamalla muulla pullistelijalla kun ei näytä olevan kanttia kuin retostella täällä, Esson baarissa tai pimeillä kujilla ettei kukaan vaan pääse toteamaan asioiden oikeaa laatua :-?

    Saattaapi olla, että joutuu tuleen kokeilemaan Hyvinkäälle. Mutta onneksi nopeammalleen ei koskaan ole häpeä hävitä, sen mä tällä kokemuksella oon jo onneksi oppinut :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!