Piäkaupunk seuvun nopein auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jukka63, 24.12.2008.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ahaa :eek: Nyt jokin muukin alusta kuin katu kelpaa. Päättäisit jo :poff:

    Mä heitän sulle haasteen. Jos mä tuun tonne Hyvinkäälle ajamaan ja vertaillaan sitten aikakortteja häviäjän tarjotessa kaffet voittajalle, niin sä lupaat tulla edes yhteen FHRAn kisaan kunnolliselle radalle vaikkapa Alastaroon.

    Uskallatko, vai vetäydytkö kuoreesi ja takaisin takapihojen häpeälliseen pimeyteen :poff:

    Tää oli siis haaste :soosoo:
     
  2. pötkö

    pötkö Gearhead

    Eipä nuo fyyran radat viimekesänä hirveesti vakuuttanut :wc:
    Tais tapahtua muutama haaveri ihan sen radan heikkoiuden takia.Taitaa olla ihan sama liukasteletko kadulla vai fyyran luistelukentällä :poff:
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei ollu liimatti Kiikala. Mä vedin tuolloin tolla samalla radalla 10.17/ 229 ja voitin Vipottajan kun hän otti punavalon. Samoin kävi muuten myös hyvinkäällä seuraavana vuonna kun oltiin finaalissa Vipottajan kanssa vastakkain. Mulla hajosi burniksessa turbiini ja peli alko olla selvä, mutta Vipottajalla peli hälveni punavaloon kun hän yritti ottaa hyvää lamppua mun ollessa kuitenkin sen pari kymppiä nopeampi. Kivaa kuitenkin oli, se on varma.

    Nopein aikani Hyvinkäällä on muistaakseni 10.31 jolla hävisin Helmannin Hannun Corvettelle pari satkua hänen ajellessaan 10.29 :-?
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Paitsi, että radalla voit tapaa vaan itsesi ja kadulla jopa kymmeniä muita omaisuusvahinkoineen kaikkineen :soosoo:

    Syykin fyyran huonojen ratojen kuntoon on selvillä, mutta se jääköön niiden tietoon joille se on.... :wink:
     
  5. pötkö

    pötkö Gearhead

    Joopa joo silloin jos "kadulla" sattuu liukastelee :eek: niin ei siellä kyllä mitään kävelijöitä ole saati sitten katselijoita :rotfl: kello 03:00
    Muistaakseni moottoriväylillä ei saa kulkea jalan :eek:
     
  6. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Huh huijjaa...dissataan historiaa ja sit vaaditaan elään tätä päivää :mad: . Kuitenkin ihannoidaan käsilähtöö joka jäi jo -50 luvulle :soosoo: ja nyt kun ois tarjolla tän päivän kuusi lähtöjä ni ei millään... :odroll:? Ja eiköhän noita Tsadi...eiku Stadilaisia streetkuskeja just nimenomaan aika kattavasti kisoissa (joissa oikeesti nopein ratkastaan) näy,ja itseasiassa aika kattavasti kaikkialta muualtakin mut Lahtelaiset aika vähissä :poff: ...anteex Villähde :wink:
     
  7. AGT200

    AGT200 1st gear

    DS325 KAIVA TÄÄLTÄ OVERDRIVELTÄ SELLAINEN KOHTA MISSÄ MINÄ VÄITÄN OLEVANI NOPEIN TAI NOPEIMPIA, tai mistä vaan netistä. Kaiva ,näytä mulle! Missä vaan ikinä? Noh??

    Sä tiedät että mulle nopein Helsingissä on Helsinki Openin voittaja ja vuonna 2009 se on 440.

    Kuitenkin herra SBC350 on Lahti Openissa 2009 voittanut sekä 440 että pötkön samassa osakilpailussa(Lahden finaalit). Hän on Lahden nopein.

    Mulle nopein katuauto on se joka noissa kadulla ajetuissa kisoissa on nopein, eiköhän se ole tullut selväksi tän ketjun aikana. Nopein Hyvinkäällä on nopein Hyvinkäällä ja 2009 se oli Mosse eikä mikään amerikoista. 2008 nopein oli Audi S2(coupe quattto).

    Sulle DS325 on kulkenut tieto Helsinki Openista, sä et ole tullu. Yhtenä vuonna ajettiin yksi osakilpailu Kiikalassa valvotuissa olosuhteissa kelloinen, kuusineen, sä tiesit siitäkin, etkä tullu SINNEKKÄÄN!! Että sellasta, mitä ulvot asiast kun ei sulle mikään kåy.

    Hyvinkäällä voidaan nähdä , ei mulla ole mitään sitä tai sua vastaan. FHRA kilpailuhin en aio osallistua ikinä,en aio maksaa ajamisesta niin paljoa koska en halua liittyä mihinkään autokerhoon. Ne on nähty.
     
  8. pontso

    pontso Gearhead

    :( no niitä stadilaisii striittikuskei on vissin yhtä paljon ku niitä lahtelaisii . kun kattoo esim noita hyvinkään tuloksii , mut sitten kaikista ympäristökunnis tulee paljon kuskei ja osa on vieläpä vitun savolaisii . ite ex lahtelaisena on vissiin jääny aukko sivistykseen kun en ole muistaakseni kuullu yhdestäkään openista lahes , turku openii käytii kaverin kanssa ajaa ite vaan viihde puolella , mut se oli sillon ku vitus oli viel sangat. :pinup: . no mitäpä mä tiijän ajamisest ku oon ollu 12v vaan mekanikkona ja oma auto telakalla , mut ehkä saan sen jonain päivänä kasaan ja tuun viilisteleen niin kuin silloin -84 kun ite alotin 8) sitä päivää odotellessa koittakaa teletapit pysyy kaistalla :poff: :argue:
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    AGT200, muuten ihan hyvä mut ei voi olla nopein jos ei aikoja mitata. En mäkään varmaan ollu silloin '94 tai '95 nopein. Mut voittaja voi olla, ja se mäkin silloin olin. :rotfl: Samoihin aikoihin muuten järjestettiin sellanenkin kisa jossa ei ajettu parilähtöjä, mutta mitattiin aikoja käsiajanotolla. Siinä kisassa oli siis nopein, ja se oli ton näkönen auto:
    [​IMG]

    Nyt siis meillä on tuolla virallisella puolellav yks striittitiimi, jossa on sekä saman vuoden stadin nopein, että voittaja; vaviskaa! :rotfl:
     
  10. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    :rotfl:

    Totani, jos toi aika määreenä kiinnostaa niin:
    * Aika on ihmisen luoma käsite tapahtumahetkien suhteista.
    * Fysiikassa perussuure aika (lat. tempus, tunnus t) määritellään tapahtumien välisenä etäisyytenä aika-avaruuden neljännellä akselilla.
    (Wiki)


    Muttakun nyt ei ole kyse ajasta. Sitä ei mitata. Ensimmäinen maalissa on nopein, oli kello vaikka seitkyt yli sata. Ei oo mitään aikavertailua tai hyvityksiä. Eka maalissa on nopein. Yksinkertasta, ei joko tai kun jos, vaan nopein tai ei.

    Voi olla tietty hankalaa mieltää jollekkin koko elämänsä valokennojen, lamppujen ja reaktiaikojen tuhannesosien kanssa eläneelle, mut unohtakaa ne jutut kadulla.. :wink:
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se voi olla sen parilähdön nopein kun katotaan raktio ja aika, mut ei välttämättä kisan nopein, siis absoluuttisena nopeutena. Ihan samalla tavallahan se voittaja ratkastaana vaikkapa fyyran street D:ssä, et se joka on eka maalissa varastamatta viimisessä parissa on voittaja. Mut nopein se auto ei välttämättä ole edes ratkaisevassa lähdössä, muista puhumattakaan. Mun mielestä se, et mitataanko tossa aikoja vai ei, ei muuta tota asiaa mitenkään oleellisesti, sarjasta jossa pisteitä jaetaan ja niiden mukaan tulee sitten koknaismenestys puhumattakaan. V8-GTI päivän listat taas muodostetaan puhtaasti nopeuden perusteella, niissä ylimpänä seisova laite on tosiaankin nopein. Sinänsä kai tolla asialla ei niin suurta väliä ole, mieltäköön ne asiat kukin kuten haluaa, mut tollee se joka tapauksessa mun mielstä menee.
     
  12. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Siis jos aikaa mitataan niin sillonhan se menee niin että paras aika = nopein.

    Mutta jos ei mitata. Jos mitataan sitä kuka on ensin maalissa. Siinä ei oo sekunteja, se joko on tai ei. Sillon se nopein on yksinkertasesti se joka on ollu aina ensin maalissa, sen vastustajat ei oo ollu nopeampia kuin se, vai onko susta, minkäs takia ne on sitten hävinneet jos on ? :rotfl:
     
  13. AGT200

    AGT200 1st gear

    Arvon herra Vipottaja. Mielipidekysymys. Ja mielipidettä olen tuonnut julki. Huomaamma ettei mielipiteeni monenkaan mielestä ole oikea. Toki voidaan mitata aikoja,nopeutta, vaikka Eläintarhan ajojen reitillä, joku haluaisi ehkä niinkin.

    Mutta noin mä sen henk koht näin niinkuin tolle DS325 vastasin, sinänsä en tiedä haluaako herra DS325:kaan muuta!, kuin purkaa aggressionsa euroautoiliaan niinkuin moni muukin tässä topikissa. Haukkumasanoja ainakin riittää, antaa tulla vaan.

    Minusta tuo Openien tapa mitata nopeutta katuautolle on hyvinkin selkeä, se on kadulla, alusta on kaikille sama, luokka on kaikille sama. Samoin yllätysmomentti kaaviossa, ei ole mitään lajittelua minkä tuloksena ne kaksi ajallisesti nopeinta? lähes pomminvarmasti on aina finaalissa.

    Ja koska mä kunnioitan yli kaiken noiden katukisojen tuloksia niin...

    Mulle herra 440 on Stadin kuningas(nopein) 2009
    ja sbc350 on Lahden valtias(nopein) 2009.

    Muut saa olla erimieltä ja purkaa agressiotaan muhun täällä mutta toi on mun mielipide ja se ei muutu!
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olisko sitten oikea termi vaikka näin:

    - stadin ensimmäisin maalissa
    - lahden ensimmäisin maalissa

    :)
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei ainakaan mulla oo mitään aggressioita sen enempää eurovessoja, japseja kun jenkkejäkään kohtaan tai paljon muuallekaan. Mielipidehän meillä on jokaisella, tai ainakin useimmilla, ihan omansa ja harvoin ne täsmää. Oikeesta puhumattakaan. Mut mun mielestä siis jos joku on nopea, niin se mitataan kellolla, metreissä tms. Tos pari vuotta sitten esimerkiks street D:ssä finaaliin pääs kaavion hitain auto jonka ajat oli myös pudotuskisassa hitaimpia. Tekiks se siitä kisan toiseks nopeimman tai jos se olis ton finaalilähdönkin voittanut, kisan nopeimman? Mun mielestä ei, sen sijaan kisan voittajan tai tässä tapauksessa runner upin se teki. Kyse on tässä vain nyansseista ja siitä miten asiat mieltää, ei mistään hirveen oleellisesta, eikä sen tarkotuksena ole ottaa keneltäkään pois mianetta tai kunniaa. Niinku jo aikasemmin sanoin, nin silloin vuonna keppi ja kivi mä voitin noi kehä III openit eikä mulla mun eikä kellojen mielestä ollut "stadin nopein auto", ei edes kisaan osallistujien joukosta. Mut olin niinä iltoina, niissä pareissa joissa ajoin ensimmäisenä maalissa ja sitä kautta voittaja.
     
  16. ata

    ata Gearhead

    Eihän tässä olla vielä päästy edes siihen, että puhuttaisiin siitä mikä on nopein auto, tehän olette kokoajan puhuneet vain kiihdytyksestä paikaltaan... :) Pitäisi olla joku 10 km suora tai joku ovaali, missä testattaisiin mikä on NOPEIN auto, siis huippunopeudeltaan. Mulla ei itsellä ole kuin pari autoa jotka saavuttavat 260-270 km/h huippunopeuksia pitkällä suoralla ja vain korkeita 13s aikoja vartilla, joten oma lehmä ei ole ojassa, mutta se voi olla ihan erilainen auto jolla saavutetaan niitä yli 300 km/h nopeuksia, joita lentokentillä testaillaan, siinä kisataan siitä kenellä on NOPEIN auto, eikä kenen auto kiihtyy rivakammin, sehän on ihan eri asia... siis jos tuohon otsikkoon katsoo.

    Omasta mielestäni "nopein katuauto" pitäisi saada selville sellaisella kisalla, jossa olisi useita osa-alueita, maksiminopeuden mittaus esim. mailin tai parin matkalla, varttimailin kiihdytys, mutkarata-aika sekä kierros kaupungilla liikenteen seassa, ilman mitään muutoksia välillä autoon. Samat renkaat, samat säädöt jne. eli pointti on että kadulla liikenteessä oleva auto sellaisenaan erilaisissa tilanteissa. Voisi olla oikeasti mielenkiitoisia tuloksia ja ihan eri autot varmaan kärjessä kuin pelkässä kiihdytyksessä... Ei missään optimi, mutta jonkinlainen kompomissi kaikkeen ja ennenkaikkea pointtina että just siinä kondiksessa kuin autolla voi ajaa vaikka päivittäin.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Ja seuraavaksi jäämme odottamaan jonkun rallikuskin mielipidettä.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Joopajoo. Jos oikein saivarrellaan, niin tolla logiikalla toi titteli vaatisi jonkunlaista enduroajamista myös kaikilla alustoilla. Lumella, soralla, metsässä, asfaltilla, märällä, kesällä, talvella...

    Mutta kun se ei kiinnosta ketään :lol: ja vartti lienee jo aikalailla maailmanlaajuinen traditio.

    Suomessa on vähän huono erotella tota nopeinta sanasta, kun se voi tarkoittaa sekä quickia, että fastia.
     
  19. ata

    ata Gearhead

    USA:ssahan järjestetään näitä open road racing-maantiekisoja, joissa pitkä osuus yleistä maantietä suljetaan ja sitten siinä päästetään niin kovaa kuin vehkeet kulkee ja selviää kuka on oikeasti nopein... siinä ei pelkkä kiihtyvyys auta...
    http://www.openroadracing.com/

    Tuommoisellakin se nopein auto voisi selvitä... :) ja tuommoisen kisan kun saisi Suomeenkin... :)
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kiviäkin kiinnostaisi a) osallistuminen ja b) katsominen :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!