PICK-NICK 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja 56sportcoupe, 30.7.2014.

  1. M

    M Gearhead

    Hienoja kuvia taas. Löytyihän sieltä molemmat meidän autokunnista.
     
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Nyt kyllä itseänikin kiinnostaisi, missä moinen rivi oli ?
    Laitatko pari kuvaa aiheesta, kun taisi itseltä jäädä toteamatta vaikka kuinka yritin kiertää ja kuvata ...
     
  3. ata

    ata Gearhead

    Sohastaans nyt sitten kanssa... olen itse Pick-Nickissä käynyt lähes joka vuosi yli 30 vuoden ajan, sieltä ihan alkuajoista lähtien, nyt tällä kertaa tuolla 10-vuotiaalla australianjenkillä, joka poikkeaa siitä perus citymarketin parkkiksentäytteestä ainakin omasta mielestä. Harrastuneisuutta tuollainen automalli, jota ei ole Euroopassa koskaan myyty virallisesti vaatii noin uutenakin, osiakaan kun ei löydy ihan joka tarvikeliikkeestä... Toinen oma tämän hetken harrasteauto olisi 22-vuotias euroauto, mutta eipä niistäkään kukaan muu juuri välitä... Kaikki ei noista autoista tykkää kun ovat väärän ikäisiä ja mallisia ja ties mitä, mutta jos harrasteautonsa valitsisi sen mukaan mikä muita miellyttää, niin silloin oltaisiin jo väärällä tiellä... sen kun pitää kuvastaa omaa makua ja valintoja. Itse en seuraa muiden makua autoissa enkä musiikissa tai muussakaan, vaan teen omat valintani oman maun mukaan... Kävin Opelilla edellisenä päivänä "tuning"-harrastajien tapahtumassa, ei sekään siellä tuntunut ketään kiinnostavan, kun oli väärän merkkinen ja ikäinen ja ties mitä vissiin... Forssan Pick-Nick:hän ei ole varsinainen näyttely, joten vaihtelevaa kalustoa siellä näkyy ja se on mielestäni hienoa. Tänä vuonna jäi kyllä iso osa autoista näkemättä kun aikaa meni niin paljon rompetorin puolella.

    Monessa paikassa on aina ties minkälaisia rajoituksia sille, minkälaisella autolla paikalle saa tulla, on ikärajoja, korimallirajoja, valmistusmaarajoja, merkkirajoja ja ties mitä. Forssan hienoimpia piirteitä on se, ettei niitä ole juuri ollut. Toki ne peruskäyttö-Avensikset on hyvä ajaa sinne yleisöparkkipaikan puolelle. Itsekin joissain tapahtumissa joudun ajamaan sinne perus-Avensisten sekaan, vaikka en samaistu kyllä niihin autoihin yhtään omilla valinnoilla...

    Kiitos Forssan järkkäreille, kun tuolla mun autollakin on sinne päässyt. Olen joskus yli 10 vuotta sitten siellä kyllä ollut mun kolmosautollakin (joka ei ole mainittuna tuossa signaturessakaan) joka oli enemmän sellainen ratapäivälelu aikoinaan, tavallisen näköisellä perheauton kopalla kyllä, jolla en nyt sinne enää nyt menisi, vaikka ikää sillekin autolle on tullut melkein 15 vuotta lisää siitä kun sillä Pick-Nickissä olin... ja vaikka niitä ei ole enää Suomessa liikennekäytössä kuin 6 kpl yhteensä, niitä ei vain mielletä harrasteautoiksi. Ehkä joskus, kuka tietää...
     
  4. petpi

    petpi 3rd gear

  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hyvä rajanveto voisi olla pakollinen pick-nick kori sekä viltti, muut ulkopuolelle parkkiin.
    ;)
     
  6. m-obil

    m-obil 1st gear

    ...hieman hassultahan se autojan karsiminen tuntuu kun kyseessä nimen mukaan Pick-Nick eikä näyttely, toki jokainen voisi maalaisjärjellä ajatella onko panostanut autoon ja millaisessa käytössä se on, että luokitellu "harrasteajoneuvo" täyttyisi ennenkuin pyrkii alueelle.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    pari linja-autoa kyllä ihmetytti siellä keskialuella, ei ne mitään harraste ajoneovoja ole, ennemminkin harrastajien joukkokuljetus välineitä??? Miksi niitä päästetään alueelle "harrasteajoneuvoina", eikö samlla logiikalla voisi päästää perus avensiksetkin kun kuljettavat harrastajia ?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikö kuorma-auto voi olla harrasteajoneuvo?

    Mikä se harrasteajoneuvo sitten on ellei jonkun rakentama linja-auto?

    Oliko Hagsn Villen kilpuri ja sen kuljetuskalusto myös jotenkin epä-harrasteita?
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    voi kuorma-auto olla , ainakin jos se on entistetty museokilpliin, heh heh. Ei muussa kunnossa kuorma-autoja näy.
    noh kai se kilpuri oli harrasteajoneuvo, mutta ei sen kuljetin... Mun edselin vieressä oli joku 80-90 luvun loppuun ajetun näkönen linja-auto, ei mielstäni mitenkään harrasteajoneuvo.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead


    Hyvä pointti, näissä muutamissa kommenteissa se asian ydin tuli esiin, harrasteajoneuvo Pick-Nick on tosiaan eri asia kuin autonäyttely. Itse en Forssaan lähtisi, jos se olisi ajoneuvonäyttely.

    Tiedän useampia 80-luvun puukylkien harrastajia jotka niitä autojaan suorastaan rakastavat ja varaa ei ole näyttelyautoihin, kuten ei minullakaan.
     
  11. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear



    Juurikin näin :D
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Sori kun lainasin/kopioin tuosta yltä muutaman sanan ja nyt ne ovat varmasti irti alkuperäisestä asiayhteydestään. Eli omavaltaiseti sain tuosta kuitenkin siis aasinsillan seuraavaan:

    - eräs jo varttuneempi harrastekaverien porukka kurvasi paikalle juurikin tuommoisella ´80-´90 luvun ei-ollenkaan-loppuun-ajetun-näköisellä linja-autolla
    - siis sillä kellertävällä jenkkilän koulubussilla. "TV:n jenkkileffoista tuttu laitos", heh
    - ja laittoivat leirin pystyyn ja grillin kuumaksi parhaaseen Pick-Nick -tyyliin
    - mielestäni se oli harrasteauto ja kuului tuonne keskinurtsille
    - mihin siis voi vetää bussin kuulumisen harrasteautoksi tai ei?

    Lisää vaikeaa rajanvetoa:
    - harrastekaveri ei tullut italialaisella harrastevehkeellään Pick-Nickkiin. Oli kyllä jenkillä paikalla, siis.
    - ratkaiseva syynsä italo-orin tuomattomuuteen tuonne EI ollut, mutta ehkä yksi syy kuitenkin: "...ja tämä nyt kuitenkin on perinteisesti JENKKIautotapahtuma...",
    - hyvä noin, kannatan ja ymmärrän. Mutkumutku...:
    - voisiko tuon yllämainitun bussiongelmankin ratkaista kivan rasistisesti valmistusmaan perusteella: Scaniat ja Kuplat sun muut Mersut sivuparkkeihin, amerikkalaiset keskinurtsille ja kaviouran varsiin?

    Äh, menikö jo keinotekoiseksi? Oikeasti mulle on ihan sama, kunhan ne ryssäläiset Laatokat ei ny sentään tule haisemaan siihen mun pyhän oikeaoppisen kiiltävän jenkin viereen. Hyhhyh, raja se nyt on mun suvaitsevaisuudellakin... :eek:
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    joo se jenkki koulubussibussi oli haarasteauton näkönen, ihan oikeassa paikassa oli. Mutta Edselini vieressä oli joku joku 80-90 luvun miljoona kilmometriä ajetun näköinen scania bussi,
    se oli kenties harrastelijoiden kuljetus väline, normaali yleisön parkkipaikka olisi ollut sille oikea paikka mielestäni.
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hyvin sanottu. 100% samaa mieltä.
     
  15. CoolKustom

    CoolKustom 3rd gear

  16. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Tommosen bussin bongasin katolta otetuista kuvista, mun mielestä on jo sen ikäinen, että kyllä toi tonne sopii.

    [​IMG]

    Oli tuolla taas semmostakin kalustoa mikä ei tuonne kuuluisi, mutta sen päättävät järjestäjät.
     
  17. usu

    usu 1st gear

    Järjestävä kerho taitaa olla ns.jenkkiautokerho, mutta tapahtumaa mainostetaan harrasteajoneuvo tapahtumana. Ei siis vain uuden mantereen tuotteille. Minusta se että jenkit on radalla, on ihan jees, kyllä mä euroillani voin sivuun ajaa, ei kolauta itsetuntoa. Ja ihan kiva että on eritelty, näin näkee varmemmin kaikki autot ja ehkäpä samanhenkiset pyörii sitten omien joukossa. Kaikki ollaan autoharrastajia ja yhteinen vihollinen on lainsäädäntö ja Trafi ja kaikkien pitäisi vetää sitä samaan köyttä ja vielä samaan suuntaan, oli alla 40-luvun Ford tai 2000-luvun Audi.
     
  18. Spiral

    Spiral Gearhead

    [​IMG]

    Tämä ryhmä Turun suunnalta päätti sitten loppupäivästä asettua ulosajotien varteen arvostelemaan muita pois lähteviä autoja. Siinä sitä sitten osoiteltiin sormella ja huudeltiin negatiivisia oman maun mukaan kaljapullo toisessa kädessä. Todella sivistynyttä toimintaa ja varsinkin vielä tällaisessa koko perheen tapahtumassa! Itse en paljon lähtisi huutelemaan vieläpä tuollaisen vessanpöntön näköisen Impalan viereltä. Terveisiä vaan lihavalle pojalle vasemmalla.
     
  19. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

  20. caveman

    caveman 1st gear

    olisit kysyny paksultapojalta mitens tep:sillä menee nykyään :poff:
     

Kerro tästä muillekin!