Pick-up ja suv merkinnät 1500,2500,3500 ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jenkkijuuso, 27.12.2006.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Niin olen miettinyt mitä nämä pikapeista ja Suburbaneista löytyvät numero sarjat tarkoittavat,ei ainkaan painoa.
    Kun jotkut suv:t on merkitty 1500 ja toiset 2500 mitä eroa näissä on? henkilöauto,kuorma auto?
    Sitten ainakin paripyörä crewcab pickupista löytyy 3500?
    Olen ehkä ensi kesänä ostamassa suburbania henkilöauto mallina joten olisi kiva että asia aukeais ennen sitä :lol:
    Mitenkäs nuo koneet noissa lähinnä 6.5td ja 6.2td kannattaako ostaa yli 300000-400000 vedettyjä koneita kuinka pitkään pysyy huollolla kunnossa?
    Käsitin että noissa on siirto pumppu aika heikko ja on alttiina lämmölle niitä kuulemma on paljon vaihdettu pitääkö paikkansa?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noi luvut meinaa kantavuutta.
     
  3. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Kiloissa vai libseissa?
    Eli 2500 on siis kevyt kuormaauto ja 1500 on henk.auto?
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    4x4 1500 8-pulttisilla navoilla menee jo kuorkiksi, 2500 set kaikki subuista mut 2500 takaveto pikkis ei mene, nelikko menee.
     
  5. Blösö

    Blösö 1st gear

    Eli siis jos vaihdan akselit 8-pulttisiin, niin voi rekisteröidä Blazerin kuorma-autoksi, niinkö?
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No voi ..... ET TODELLAKAAN!
     
  7. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Eiköhän nuo numerot jollain tapaa aikojen alussa ole tarkoittanut kantavuutta, mutta erilaisten akselisto-, runko-, rengas ja konevariaatioiden myötä ovat jääneet elämään omaa elämäänsä. Nykyisin noista numeroista ei voi päätellä kuin lähtökohdan mistä autoa tehtaalla on alettu tekemään ja mitkä osat voivat ehkä olla vaihtokelpoisia saman sarjaisen kanssa. Mitä isompi numero, sen suuremmasta kokonaispainosta ja järeämmästä laitteesta on yleensä kyse.
     

Kerro tästä muillekin!