Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. Mothertrucker

    Mothertrucker 3rd gear

    Tsiigaa ny unski! Ovetkin aukee väärään suuntaan.
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    no voi voi, ollaan sitä herkkiä :D
     
  3. Mjj

    Mjj 1st gear



    No mitä järkeä on haukkua toisten tekemisiä, jos ei innosta niin sen voi pitää omana tietonaan. Vaikka saattaa se tietenkin sun oloa helpottaa jos pääset arvostelemaan toisten asioita. :odroll:
     
  4. Bols

    Bols 1st gear

    hei te viisaammat.. :D kertokaa miten mä saan tollasesta 89 vuosimallin sportsidesta tuon keulan madallettua. siihen on vaihettu jo eteen "olkavarret" millä keula kyllä pikkasen tippu. mut ku pitäis saada vielä vähä matalemmalle se. jos löytyis joku aika halpa versio. ilmajousisarjallahan sen sais mut ku ei ole vielä vara..

    Kiitos jo etukäteen.. :)
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No eipä tuon suuntauksen vehkeet minuakaan juuri kiinnosta (omaan käyttööni), mutta en silti tuomitse...
    Samallahan voisin haukkua kaikki sportti-vehkeet, avot ja suurimman osan normaaleista sedaneistakin (ainakin 2-oviset)...
    Mutta vaikken yleensä ole tunnettu älystäni (se on piilevää, ja erittäin hyvin piilossa :) ) enkä huomaavaisuudestani, niin yleensä en hirveästi mene muitten oman makunsa mukaisia rakennelmia haukkumaan (siis kun kyse on Autoista).
     
  6. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    taka vai neliveto?
    jos takapotku niin saahan siihen madallusjousia..
    tai jos halvemmalla haluaa selvitä niin sipasee orkkisjouset poikki.
    kierros pois ja putoaa jo melko reippaasti.


    omaani laitoin 2" droppi spindlen ja kieppi jousista pois, tuli tuollanen:
    [​IMG]

    maavara etuspoilerista mitattuna jotain 6cm..
    mutta se on kumia ja kestää kolhuja ihmeesti.

    nelivedossahan taitaa olla sauvajouset edessä?
    ja niissähän on säätö, en tiedä sitten kuinka alas sen saa..
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Uudet jouset

    Nelivetoon saa samalla tavalla madallussarjoja esim Bell Tech:lta...kannattaa selailla Summitin sivuja,sieltä löytyy kaikki palikat.
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    piti jo lopettaa tää kommentoiminen mut......

    .....en nyt juurikaan haukkunu!! mainitsin vaan!!!!
    ja eikös se juur ole keskustelu palstojen tarkoitus et saa kommentteja/ ja /tai mielipiteitä muilta.... ei se oma näkemys ole aina se "juur oikea" ....

    . .......mua toi ei säväytä, ja tuskimpa tommoseks rakentaminen mitenkään ton auton ajettavuutta/ominaisuutta on parantanu, eihän auto tehtaat osaa autoja tehdä, koti talleissa ne parhaimmin ajettavat laitteet "korjataan"!!

    joten tuosta se "toivottavasti ei tule rekisteriin/liikenteeseen" .......

    .......tämmästähän tääl alhal joten raketaakaa vaan ei se muo haittaa!!

    "loukkaannutaan" taas ensi kerralla.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä joku ilmajousijuttu olis kuitenkin varmaan ainoo järkevä ratkaisu jos haluaa mennä välillä oikeesti matalalla. Kaverilla on tolleen jousilla hienolla korkeudella menevä laitos mut esim. Stadin cruisingissa oli jo melkomoisia ongelmia päästä edes kauppatorille ja ajella siellä kuoppasella kivetyksellä :p
    Tossa nimimerkki mopoilijan ikuistama foto siitä ko. paikassa viime kesänä:
    http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... C_4384.jpg
    Ja tosta kuvasta missä sama auto tuli meidän vankkurin perässä näkee aika hyvin että aikas matalalla se keula on tossa pikupissa ajettaessa kun se on ulkonäöllisesti komiassa asennossa 8)
    http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... C_4383.jpg
    Ton vanin etuspoilerin kanssa ei ollu koskaan mitään ongelmia mut sehän onkin melkein "metrin" korkeella :poff:
     
  10. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ei mulla ainakaan mitään valtavia ongelmia ollu tuon edellisen pickupin kanssa: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img318014.jpg
    ihan normaali touhua matalan auton kanssa, tottakai joutuu hiukan katsomaan mihin ajaa ja mistä kohdasta..

    se poikittainen pätkä (laatikon edestä menevä) orkkis pakoputkesta siellä on alimpana, ja siinä oli muistaakseni nostovaraakin useita senttejä. ei vaan tullu nähtyä semmosta vaivaa, kun ei ollu isompia ongelmia.
    maavara oli muistaakseni 8cm siitä putkesta mitattuna.
    etuspoikka oli kyllä vielä alempana, mutta se on kumia ja kestää ihmeesti osumaa.

    tottakai juu, ilmapussit ois hyvät. sais tarvittaessa korkeemmallekin, mut jos halvalla/helpolla haluaa selvitä.
     
  11. roadrainer

    roadrainer 1st gear

    Tervehdys!
    Allekirjoittanut sekä Samuel "Sampo" Sjövall teimme tämän tukholman tallissamme joskus 85 tienoolla yhtenä torstai iltana kun piti lähteä perjaintaina Vaasanlaivoilla Sundsvallista kotiin Vaasaan pyhäksi. Poikkeavasti minulla ei ollut mitään 2-ovista hardtoppikoria tuliaisiksi joten päätin tehdä omasta käyttöautosta suomeen tullattavan version. Eihän kotiin voinut tulla ilman tuontitavaraa! Pakettiautohan oli sellainen. 1,85 metriä lavaa ja vaasan tullin kautta katsastuskonttorille. Auton mallinimen sain päättää itse. Plymouth Valiant 2d Utility Pick-up.

    Kuvan väliseinä, lasi ja takaluukku eivät ole "alkuperäisiä".

    terveisin Rainer Grandell, nykyään mopoharrastaja
     
  12. roadrainer

    roadrainer 1st gear

    Tämä UTE rekisteröitiin maalauksen jälkeen suomen kilpiin viipymättä.

    Mielenkiintoista että auton suhteen on puhuttu veronkiertämisestä.

    Midwest racing / Imperial Motors olivat Vaasan, Kaskisten ja Turun tullin parhaimpia ja luotettavimpia käteis-asiakkaita. Toin hardtop-koreja ruotsista peräkärryllisen joka viikko parin vuoden aikana, jopa turistibussin perässä (SE-RESOR) tukholmasta turkuun jos itse kuljin toista kautta esim. sundsvall-vaasa toisella kopalla.

    Kerran sattui niin että yhtaikaa tuli kaksi 67 Fairlane XL coupe-koppaa, toinen poriin ja toinen Lappeenrantaan, Porin kopasta piti tulla kisapeli ilman papereita ja Lappeenrannan värkistä korinvaihto.

    Porilaiset saivat omansa ensimmäisenä, ja Lappeentrantalaiset vasta parin päivän päästä. Ongelma esiintyi pari päivää myöhemmin kun runkonumerot/tullatut paperit olivat vaihtanut paikkaa keskenään.

    Ei muuta kuin takaisin Lappeenrantaan hakemaan koppa poies. Vaasan tulli kävi kattomassa että onko nyt oikein päin.....

    Rakensin silloin myös melkoisen -69 roadrunnerin stokiksessa. Se on nykyään Uumajassa rekisterinumerolla BRK-645.

    Yhteensä autoja/koreja tuli tuotua yli 340 kappaletta, ruotsista, sveitsistä ja lopuksi suurin osa South Carolinasta.

    Voin valaista asiaa sen verran että silloiset säännöt vaativat että lavalle piti saada/mahtua vaakasuorassa 1,85 pituinen "rautakanki" , sellainen putki/pätkä/tanko joka pysyi esimerkiksi yhden käden kourassa ja mahtui suoraan ajosuuntaan nähden lavan laitojen väliin.

    Eräs kaveri joka oli Vaasassa armeijan konttuurissa hommissa valaisi asiaa myös näin. Hän oli myös yksi suomen tärkeimpiä henkilöitä juuri tuontiautojen suhteen; valitsi tullin tuoreista tuontilistoista mitkä takavarikoidaan puolustusvoimille sota-aikana ja mitkä ei.

    Eräs D200 Dodge Club Cab -78 sinkkupyörä jonka toin Göteborgista joutui hänen listoilleen.

    Myytti, että lavalle pitää mahtua ruumisarkku on perätön.
     
  13. signet

    signet Gearhead

    ^Hienoa että löytyy faktaa.Kaikennäköisiä väittelyitä auton alkuperästä,tekijöistä ja historiasta on kuultu.Milläs koneella oli kun tuli Suomeen?Parhaita väitöksiä oli että olis neliovisesta muutettu;vin koodi kertoo kuitenkin totuuden.Mullahan on myös 2d -68,joka on myös tullut Ruotsista vuonna -83,kuka lienee tuonut,eka omistaja jolla on Suomen kilvissä ollut on Porvoosta.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  15. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

  16. trumppat110

    trumppat110 3rd gear

  17. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

  18. old cutlass

    old cutlass Gearhead

  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, siihenhän se rojektiloota tuli eli sama peli, tarpeeks kauan kun oli siinä Lahden tien varressa aina ohi ajellessa houkutteilla niin kun se tuli myyntiin niin pitihän se kotiuttaa :poff:
     
  20. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Jees 8) pickupit on vaan niin asiallisia 8)
     

Kerro tästä muillekin!