Pick up projekteja

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. 496SS

    496SS 3rd gear

  2. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear

    Tuommoisen projektin hommasin pihamaalle, saas nähdä mitä siitä ajan myötä kehkeytyy. Vielä on pääkoppa suht tyhjä ideoista...[​IMG]


    [​IMG]
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tommosen minäkin tahtoisin... Mutta kun pitäis ensin saada entisiä pois... Ja sit rahaa uusiin investointeihin.
    Onko muuten 4X4?? Muuten tekniikasta???
     
  4. mke77

    mke77 3rd gear

    kaverilla oli tommonen duali, diseli , manuaali ja takaveto :rotfl: kauhee laite!

    oma piccappi on edenny vuoden aikana sen verta et lisäjarruvalo ja sen asennus teli tuli löydettyy...ja sit tankin korkki avaimet ja muut asennus hilppeet....

    jahka sitä sit heinäkus jatkais :wc:
     
  5. sami-v

    sami-v 1st gear

  6. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear

    Takatuuppari tuo on. Kone on ihan bensiinikäyttöinen 454cid, th400 laatikko ja dana 70 perä. Ja vuosimalli on 1973.
    Nyt kun vaan löytäis käytetyn katteen lavan päälle, Uudet kun maksaavat aivan meisseliä.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Onkos tossa ^ toi lava hytin levyinen vai semmoinen "stepari-levyinen"(kuvan perusteella en ihan varma)?
    Kuitenkinhan pituus lienee sen täyspitkän eli 235 cm...?
     
  8. TTA

    TTA 1st gear

    Ainakin näyttäisi ihan täysleveältä on vaan paripyörien levitykset lisänä.
     
  9. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear

    Lava on hytin levyinen ja muistaakseni 250cm pitkä.
    Auton leveys takalokareiden kohdalta on 237cm.
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead


    Crewcabia on saanut VAIN täyspitkällä lavalla.
     
  11. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear


    Tässä sit lienee YLIPITKÄ lava, koska mittaan sitten miten hyvänsä niin aina se on 250 cm .

    Tai sit Wyrthin rullamitta valehtelee...
     
  12. JanneB

    JanneB Gearhead

    Pitkä on 8 jalkaa eli 243cm, taitaa olla sisämitta.

    Lyhyt 6,5 jalkaa eli 198cm
     
  13. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear


    Tuo mun on lavan pohjasta mitattuna etuseinästä peräluukkuun 252 cm, laidan tasolta 5cm lyhkäsempi ja tuon lyhkäsempää kohtaa ei lavasta löydy.
     
  14. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Niin muuten olikin ton 2,5 metriä.... Kun kolme metriä oli perälauta auki tasaista alustaa...

    Tota täysmittaista lavaa minäkin enemmän arvostan kuljetustilan takia...
     
  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tommonen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Edit: Ja ihan sattumalta 1000:s viesti. :eek:
     
  16. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Asiallisen näköinen pikkis 8)
     
  17. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear

    Täytyy hattua nostaa ihmisille, joilla riittää hermot tuollaisiin suorituksiin...

    [​IMG]
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead


    Vinkkiä: http://67-72chevytrucks.com/vboard/show ... p?t=219786

    Miamissa 10 vuotta sitten näin tommosen ekan kerran, Crew cap dually tontitettuna ja matalalla katteella, tumman sininen ja pikkulamppuja helmat täynnä. Neonvalojen loisteessa Miamin illassa jämähti takaraivoon niin, että piti Seattlestakin etsiä sopivia. Muutama hyvä löytyikin, mutta sitten voitti järki kuitenkin kun ei olis mahtunut edes konttiin...
     
  19. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear

    Kate on mullakin ollut jo jonkun aikaa hakusessa ja jotain tuohon suuntaan siitä sit voiskin tulla...

    [​IMG]
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jaa, pannaas nyt tanne pikku projekti juttua.
    Dodge A-100 -68 (65??) tuli tossa kevaalla otettua tyon alle. Auto on mulla ollu n.13v, ruottista sen aikoinaan hommissa ollessani ostin ja jonkun vuoden silla ajelinkin. Sitten jai seisomaan ja hiukan tuli hometta pintaan :rotfl: Kaupan paalle naapuruston mustalaiskakarat rikko siita ikkunat pari vuotta sitten :mad:

    No nyt kevaalla rehasin sen talliin ja vaansin kaymaan. Jarrujen elvytysta ja uus soppapumppu ja virkeempi startti niin kommeesti rupes 273 pistelee. Tuli kyllakin siihen ennen seisomaan jattamista tehtya tays kansipoka niin ihmekos tuo.
    Rehasin matot, ikkunan roiskeet, sisustat ymym ylimaarasta poijes ja puhaltelin hiekalla melkein koko vankkurin.
    Nyt se on pellisepalla, yllattavan vahan on marantynyt, ottaen huomioon etta missaan ei ole mitaan ruostesuojausta. Siis toi nyt ei tarkottanut sita etta siina ei olis ruostetta, varsinkin katon ja hytin ylaosat vaatii ''pikkusta'' elvytysta. Mutta muuten suhteellisen pelastettavissa oleva laitos.
    Kyseessahan on ultraharvinainen tuplahytti malli, mita ei ole amerikan tehtaalta ikina tullut. Etuloksussa on AB Nykobings Automobil Fabrikin kyltit, etta mita luultavammin se on tehty siella. Toihan oli 50-60 luvuilla Dodgen kokoonpano tehdas, sittemminhan siita tuli SAAB-ANA.

    Alunperin toi on ollut normi P-U,ja siita on sivallettu hytin takaosa irti ja siirretty n. 60-70cm taakkeppain. Valiin on laitettu suoraa peltia, ja jaykkarit on pikkusen olleet asentajan mielesta turhaa herkuttelua. Niin kyljissa kuin katossakin. Pikkusen on muuten lyhyt toi lava osasto, ei sitten paljoon metria pidempi :lol:

    Svante oli siihen asentanut aikoinaan kattoikkunan ja kylkiin takapenkin kohdalle pyoreat ikkunat. Ensin suunnitelmana oli etta kattoluukku piti vaan ummistaa ja noi pikkuikkunat jattaa, mutta viimeks sepan tykona kaydessa tultiin siihen tulokseen etta se vaihtaa koko kattopellin ja ummistaa noi kylkiklasit.
    Katto kun on todella reilulla kitilla ''oikastu'', ja kyljet on niin stanan kiharat. Pikkusen enemman pellihommaa mutta paasee sitten kittausvaiheessa huomattavasti vahemmalla tyolla.

    Perkules kun en osaa noita kuvia tanna laittaa niin nakis arvon raati missa mennaa :-?
     

Kerro tästä muillekin!