Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Terveiset kulkee hyvin, kantavuutta 930kg eli n. 100kg enemmän kuin kaksiakselisena... C10 Custom Deluxe... Koneena alkuperäinen 350D ajettu noin 130000km, vanha matkailuauto, telitetty jenkeissä...
     
  2. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Olisiko puskurien väritykseen ja muotoiluun vinkkejä ja kuvia? Tarkoitus olisi lyhentää, viedä koriin päin ja muotoilla hieman korin mukaisesti. Eli noin 5 mm raolla ympäri ja mahdollisesti tehdä vain raita kromilla ja loput värillä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    ...tai saa tarjota hyvää etukromipuskuria ja kromipeilejä mallia pienempi...
     
  3. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Jostain syystä melkein kaikissa suomeen tuoduissa pikkareissa tuntuu olevan noi lapion kokoiset truck-peilit? Harvemmin näkee niitä kromisia neliskanttisia pikkupeilejä.
    Laitoin omaan sellaiset jokatoisesta 70-80 luvun taitteen GM:stä löytyvät pisarapeilit. Ei niistä oikeen mitään nää, mutta kai ne paremmalta näyttää.

    Löytyiskö täältä mitään ideoita tuohon puskuriasiaan:
    http://67-72chevytrucks.com/vboard/show ... p?t=204533 ?
     
  4. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Tuossa velsukin Stepparissa näyttäisi olevan takapuskuri -81 tai nuoremmasta ja peilit Vanista (P-U:ssa peilin varressa ei ole tuota koukkausta sisäänpäin.). Monessa autossa aikoinaan oli niitä risuvarsipeilejä, jotka oli vielä paljon isompia kuin noi "norsunkorvat".

    Mulla voi olla pari alkuperäisiä pikku-peilejä tallilla, tarkistan tilanteen ja ilmoittelen vaikka savumerkeillä.
     
  5. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Noista Gearjammerlinkin kuvista näkee, että näiden pikkareiden ulkonäön saa pilattua helposti. Muutoksia ei voi tehdä ilman mallia tai varmaa visiota. Omassani 80- luvulta olevat Gragarit ja 90- luvun liekkimaalaus määräävät auton korkeutta ja puskurityyliä. Alustaa on pudotettu takaa tuuman verran verrattuna kuviin ja puskureiksi on otettava kromia. Tai kuitenkin testaan rosteriputkea ja rolled pania ensin. Ja nämä nykyiset leikkelen yhdeksi versioksi. Jos pitäisi maalata vehje, tulisi vaihtoehtoja lisää. Amerikassa nämä välimallin pikapitkin ovat jo suosittuja ja arvostus nousee. Suomessa pakettiautoverotus pilasi näihin päiviin asti arvostuksen, mutta ajat muuttuvat. Tarvitaan vain hyvällä maulla tehtyjä versioita näyttelyihin ja lehtiin.
     
  6. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

  8. jylhä

    jylhä 1st gear

  9. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Tästä vähän vielä inspiraationlähdettä lopputalveen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    ai... palkki oikeen?? ite meinasin tehdä korvat!! saako kuvia!! vois olla kiinostusta.. pist yv ni lähetän sähköpostinosotteen ni katotaan!! camaron "kelkkoja" pyörän ripustuksineen on rapakontakana puolessa moisista autoista!!
     
  11. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Toi ei vaadi kun tontituksen, ja tollaset 17" alu/kromikiekot (esim torq trust 2:set, tahi z28 cloonit) ja pienemmät peilit ja on erittäin bueno! 8) 17" isommatkin pyörät saa laittaa...
     
  12. Caballero

    Caballero 1st gear

    Löytyy täältäkin suunnalta suht matala Pickis.. Ei oo ilmajousii eikä hydrauleja.. Auton rakentamisesta en voi ottaa kaikkea kunniaa, oli jo ostettaessa ulkoisesti suunnilleen tollanen. Tosin koneswappi+pienempiä muutoksia on luvassa..
    Jos joku tietää auton historiasta/rakentajasta jotain niin kaikki info on tervetullutta..

    http://jesse-piipari.magix.net/
     
  13. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Etupuskuri lyhennetty ja muotoiltu päistään likasuojiin, eli 50 mm lähemmäs koria ja 70 mm lyhempänä. Takalerpan katkaisin lavan levyiseksi ja sovitan sen luukun alle lähelle lavaa. Taakse maalaan korin väriseksi mutta etulerppaan on käynyt mattamustan ja kromin yhdistelmäkin mielessä. Tai sitten uusi kromipuskuri...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Oletteko vastaavia virityksiä tehneet? Maskipellin kanssa voisi vielä konhottaa joskus. Se kun jää nyt puskurin päälle, koska puskuri tulee alemmas kuin ennen. Kaikella tällä haen laatikkopikapin raskaalta näyttävän keulan kevenemistä. Samalla korkealta näyttävä takapää kaipaa jotain pelkän lavan lisäksi.
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hieno toi Chevy '53:n linkittämä 8)
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Arvasin että tykkäät! Katos B.B. tämä. Alkaa jo mietityttämään että pitäiskö jo alkaa ostelemaan tavaraa seuraavaa matkaa varten... Kai sitä nyt yks tommonen vois olla seisomassa tuolla saaristossa Kanadan rajalla... :rotfl: http://seattle.craigslist.org/see/car/285221082.html
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Autonkuljetukseen aihio :D Sais olla vielä pykälää isompi malli ja pitkällä hytilla niin :D :D
     
  18. WTF

    WTF Gearhead

  19. mke77

    mke77 Gearhead

    ny sain aikaseks http://kuvablogi.com/blog/5533/

    siitä sitä yritetään työstää....
     
  20. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    El Caminon lattia on kutakuinkin paikattu, meni n. neliö peltiä. Nyt mahtuu pakoputket kulkemaan ylempänä suoraan sarjoilta taakse päin. Penkkien kiinnikkeitä olen värkännyt viime päivinä ja kardaanilenkki pitäis saada kiinnitettyä. Etupuskurille pitää rakennella kiinnikkeet jahka lasikuituinen tulee. Siinäpä ne suurimmat, jotain pientä kivaa tietysti on tuon lisäksi vielä jäljellä.
     

Kerro tästä muillekin!