Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Niin, kalliita ovat, mutta sellanen lievästi korotettu neliveto pitkällä ohjaamolla vaan olis niin hieno ;)
    Jaa bensan kulutus, siitä mä en tiä mitään, Dieselillä sen pitää olla, joko 6.2 tai sitten joku olis jo vaihtanu cumminsin pellin alle :)
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Itte ajatellut lähestyä nelikko asiaa osilla Suomessakin on järkevän hintaisia takavetoja ja jenkeistä tuottamalla nelikon osat ei hirveitä maksa.

    Prosentteja menee hieman ja jos sopivan katsastus aseman löytää niin jakolaatikostakaan ei mene prosentteja koska sellaista ei autossa ole uutena ollut.
     
  3. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    [​IMG]

    Laitoin omastani jotain kuvia,aikaisemmin sivulla 44 oli kun
    auto minulle tuli ja nyt sitten mihin asti olen tässä päässyt.
    Aikaisemmin kerroin että kone vaihtuu,noh hommasin kyllä tekniikan
    luovuttajan mutta totesin pienien huoltojen jälkeen tuon 307 riittävän,
    yllättävän ripeä tuollakin koneella.Rungon takaosaa joutui hitsaamaan aika reilusti sekä hyttiä jonkin verran.Muuten tuollaista perus madallusta ja sen sellasta.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. usvamoppe

    usvamoppe 1st gear

    Dakotalla Mennään. Vakiona pidän. Vähän 80-lukuisia lisävarusteita etsitään. Runko vaatii pikkukorjauksia.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Nyt rungon vikoja korjailtu, vielä vähän laittoa ja leimakin pitäsi hakea.

    Alkup. erikoisvanteet pitää soodata.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. speedy

    speedy Double Gearhead

    Munkin mielestä whisky sopii paremminkin nuotion sytyttämiseen :)
     
  6. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Itseasiassa nelikko saattaa olla jopa hiukan notkeampi takavedolla ajettaessa, koska pyörät kääntyvät, eiku kaartuvat, muutaman asteen takavetomallia enemmän. Järkyttävän kankeitahan noi on joka tapauksessa, jos vertaa vaikka "ihan oikeisiin" kuorma-autoihin :odroll:


    Vanhakoppasen Crew Cabin bensankulutuksesta on aika marginaaliset (muutama sata kilometriä) kokemukset: 17-30l/100km maantiellä. Dieselistä takavetoisena onkin vähän enemmän, kahdellakin eri yksilöllä: pidemmän ajan (9 vuoden ajalla yli 400tkm ) maantiepainotteinen keskikulutus hiukan alle 14, pahimmillaan talvella nurkka-ajossa n.25 ja pienimmillään maantiellä karvan päälle 11l/100km
     
  8. T5

    T5 Gearhead

    Tänään trippimittarin näyttäessä 98 mailia napsautin toiselle tankille. Meneillään olleeseen tankkiin jäi kutakuinkin 1/4 re85:sta.

    Talvella tuota mittailin enemmänkin ja re85:llä kulutus oli siinä 40l/100km ja bensalla sit karvan alle 30l.

    Mut eihän silti millään tupaöljyllä tarvi alkaa lotraamaan :rotfl:
     
  9. kole92

    kole92 1st gear

  10. T5

    T5 Gearhead

    Kannattaako tämmöisellä budjettisetillä madaltaa vai pyydänkö vaimolta enemmän viikkorahaa ja säästän vaikka tämmöisiin?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mitäs sillä madalluksella ollaan niinku hakemassa, aerodynamiikkaako? Kysyn kun en tiedä :eek:
    Autohan on hieno, nelivetoset tommoset onkin todella harvinaisia, jenkeissäkin.
     
  12. T5

    T5 Gearhead

    Rispektiä Esson baarissa :wink:
    No mutta oikeasti, omaan silmään tuo on madallettuna paljon hienompi.
    Ja tuolla madalluksella saa tuota autoa hiukan enemmän "tasapainoon" etukenosta.
     
  13. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Ite laitoin Scottariin belltechin 4" droppaavat olka akselit ja taakse 4"droppaavat riipukkeet se nitrodrop 2 iskarit joka kulmaan. Auto tuli mukavasti alaspäin vaikkakin on hieman takaa korkeampi. Ajonautintoa en ole päässyt vielä testaamaan kun ei ole vielä kilpiä. Olka-akselin vaihdon myötä ripustukset tuli sen verran alaspäin että ei sillä kummosille mökkiteille enää mennä. Saisihan tuota jousia lyhentämällä ja takapakasta pari laittaa poistamalla vielä pikkasen puotettua mutta flipkittiä en jaksa laittaa kun vaatii runkopalkin rukkausta.
     
  14. Late77

    Late77 1st gear

    Sanomattakin selvää, että pudotussarjan hinnan lisäks pitää laskee pyöräkulmien säädön hinta, ni sit on kokonaiskustannukset selvillä. Aika tehokkaasti lähtee eturenkaista pinta, jos ei heti kulmia säädä...
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    jaa rispektiä...
    Etukeno johtuu tietty siitä että takana on kuormavaraa. Saishan sen suoraksi etupäätä nostamalla. Noissa on tosi cuulin näköinen etuakselisto, tulis sekin sopivasti oikeuksiinsa. Noh, miten vaan, on ne kieltämättä matalanakin hyvän näköisiä kun ovat niin helvetin pitkiä. Maavarat jää vähiin tolla akselivälillä.
     
  16. smuige

    smuige Gearhead

    [​IMG]


    Tuollainen mulla, spindelit ja jouset katkottu edestä, takana akseliflippi. Etupää jotakuinkin niin alhaalla kun lokarit antaa myöden. Tekniikkan lievästi piristetty 350tbi ja th700.
     
  17. Mika R

    Mika R 1st gear

    meikäläisen pikapista on madallettu takapää vaan poistamalla yhdet lehdet ja sitten loppupakka kävi vallilan takomossa eikä maksanu montaa kymppiä. nyt ei oikein pysty enempää tiputtaa ilman että runkoa alkaa muokkaamaan. edessä onkin sitten belltechin 3" tiputtavat spindlet ja madallusjouset, en ihan varma kyl oo onko 1 vai 2"
     
  18. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Komia pirssi!
    Saapa nähä joko sitä oman sais vietyä leimalle ensikuussa...
     
  19. T5

    T5 Gearhead

    Jaha. Ilmeisesti crew cab on hiukan erilainen kuitenkin, mitä pikkuveljensä samalta aikakaudelta.
    Sen takia pistin kaikki osat myyntiin ja pidän auton orkkiksena.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ riippuu vuodesta, siis '88-'91 oli kaikki suburbanit ja 1-ton crew cabit vielä vanhalla hyvällä korilla/alustalla, mutta muut pikupit (1/2 ja 3/4 ton) uudella kopalla/alustalla. Saman nootin voi ottaa huomioon myyntiosastolla...
    Mut parempi näin, tommoset tingeltangelit on pärssiistä muutenkin.
     

Kerro tästä muillekin!