Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. lalacurf121

    lalacurf121 1st gear

    Mutta eikös ne hydraulit ole laittomia suomessa?
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ei ole.
     
  3. rade

    rade Gearhead

    kiitos kommentaista powerstroke! Rakentaminen jatkuu talvelle taas, pitää ainakin muuttaa rengaskokoa suurempaan, näyttää aika pieniltä noi nykyiset. Tänään sain autoon leiman ja tässä on viälä pari kuukautta ojoaikaa :D Tää patina tyyli jakaa varmasti mielipiteitä, mutta itse pidän tästä tyylistä.
    tässä viä pari kuvaa madalluksen jälkeen!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    Täähän tuli nähtyä livenäkin tänään ja hyvältä näyttää! Älä ny Otto sitte heti myy tätä.. ;)
     
  5. jan13

    jan13 2nd gear

  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Melkosen kyrväkkään näkönen laitos! Ei muutaku lisää rälläkkää ja räkäsaumaa, et ton saa asvaltillakin tonttiin kiinni, siinä samalla kun niitä pusseja laittelet.
     
  7. jan13

    jan13 2nd gear

    Droppiolat kun laittaa eteen niin tuo pitäs ylettää rungosta maahan kiinni, etuiskareiden kiinnikkeet siirretty ja takarunko on tehty 25cm ylemmäs. Nyt ennen pussien asennusta ei viittinyt kauheen alas tiputella että sillä voi ajellakkin. Bodydroppi tuolle varmaan tehdään jossain vaiheessa kun muilta projekteilta kerkeää.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Projekti tai ei, niin tommonen siunaantui tontille värikkäiden käänteiden jälkeen, joihin kuuluu mm poliisi, palokunta, hinausliike ja romuttamo. Kyseessä siis -85 Ford F-250, 302 kone, 4-speed manuaali, NP208 jakotoosa, Dana 70 perä, Dana 50 etunen.

    [​IMG]

    Kyseessä on siis ihka oikea "junkyard rescue", lunastettu romuttamon porttien takaa. Auto kuului eräälle tuttavalle joten tunsin sen jo jossain määrin ennestään. Pahaksi onneksi bensatankki oli alkanut vuotamaan katastrofaalisesti kun auto seisoi parkissa keskellä kaupunkia. Sivulliset soitti poliisi, poliisi palokunnan jne, poliisi oli katsonut ulkoasua ja tilannut hinausfirman viemään auton romiksen häkkiin ja otteeseen merkintä että auto on korjattava kaikin puolin kuntoon tai paalattava. Noh, ei sitä paaliin voinut päästää, joten maksoin säilytys- ja hinauskulut (300e) ja auto pihassa.

    Nyt sitten olen siivoillut sitä ja ihmetellyt mitä kaikkea onkaan paskana.

    [​IMG]
    Lava on kuhmuinen mutta ruosteeton, kunhan siivosin pois pari säkillistä jätteitä, ja puolikkaan sora/multakuorman.


    [​IMG]
    Sisältä vettyneet eristeet, matot, hiirenpesät ja kusiaspesä pihalle.

    [​IMG]
    Kynnyslistan alunen on Ford pikupeissa aina täys paskaa. Alta loytyi kuitenkin terve pelti. Pintakuppa johtuu vettyneistä matoista.


    [​IMG]
    Apumiehen puolen lattia on sekin kunnossa. Tuon maton jämän alla oli tosin pintaruostetta kun sain sen irti.

    [​IMG]
    Penkki on sentään ihan istuttavissa...


    Että semmonen tapaus. Liikenteeseen jos meinais sen uudestaan rekata, niin pitäis läpäistä ihan suomen tyylinen katsastus. Listalla ainakin: pyyhkijät ei toimi, perälaudan lukko ei toimi, pakoputket/sarjat vuotaa, jarrut on kysymysmerkki, bensamittari ei toimi, yksi bensatankki puhki (tyhjensin siitä loputkin paukauttamalla pohjaan reiän naulalla ja vasaralla niin se ei vuoda miten ja minne sattuu), pissapoikkaa/säiliotä ei ole olemassakaan, taustapeili puuttuu, käsijarru ei toimi, ilmapumpun putki katkaistu, renkaat loppu, ohjauskulmat/suuntaus silminnähden vituillaan ja kone vuotaa kaikkia mahdollisia nesteitä.

    Hyvää on että ruostetta ei ole ainakaan kriittisissä paikoissa, kone, manuaalitoosa ja neliveto kaikki toimii, nivelet ja akselit kunnossa, kaikki valot toimii/muovit on ehjät, lämmitys ym toimii, ja klasit on ehjät.

    Polttopuiden ajoon tontin puitteissa se kelpaa tollaisenaan, yksi täys kuorma jo tuotukin. Saa nähdä mihin suuntaan tämä nyt sit lähtee menemään.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tästä rojektista on muotoutumassa oikeen canadan joen taidonnäyte :wc: :rotfl:

    Virranjakaja (uusi) on ilmeisesti asennettu päin persettä koska ajoitusmerkki on strobolla katsottuna suunnilleen 180° astetta pielessä, ja jakaja omituisessa asennossa. Joka tapauksessa ajoituksen tarkistus on mahdotonta. Samoin johtosarjan irrotettava ajoitusliitin (vrt chevy) on poistettu ja tilalla kiinteä jatkoliitos.

    Katalysaattori puuttuu, mikä ei liene tavatonta, paitsi että ilmapumppu rätkyttää ilmat takas ilmakehään, mutta myös happianturin johdoista on jäljellä vain nysä. Täähän vois jo vaikuttaa käyntiinkin. Kai.

    Huohotus on sitä luokkaa että PCV systeemi ei pysy tahdissa mukana, vaan kone pukkas öljyä öljykorkin tiivisteen alta ulos. Tein uuden tiivisteen ja vuoto lakkas, ainakin siitä kohtaa. Toki voi olla että jossain, esim venakopan tiivisteessä, on sellainen vuoto että PCV vetää ilmat sieltä eikä koneen sisältä.

    Mikä pottumaisinta, imusarjan tiiviste vuotaa imusarjan molemmista etukulmista noronaan. Olisko silikonit päässeet unohtumaan...

    Mutta hey, laturi on uusi, ja syyläri!

    Niin, ja jostain öljypohjan alueelta kuuluu klonk klonk klonk......klonk lonk klon...varmaankin jokin pelti tai putki vaan siellä vaan lonksottaa, ei syytä huoleen.

    Siltikin, lähtee sentään viikonkin seisomisen jälkeen yhdellä pyöräytyksellä käyntiin ja pelaa ok. On nää voortit ihmeellisiä.

    Kuitenkin pitää sanoa, että kaikkein kamalinta jälkeä tulee kun lahjattomat, tyhmät tai laiskat ihmiset yrittää kiireessä korjata jotain.
     
  10. rade

    rade Gearhead

    onko kellään menossa mitään projekteja? tää on ollut niin pitkään hiljainen osio? olis kiva lukea ja katsella pick up projekteja.
     
  11. wilburi

    wilburi Gearhead

    Tuolla pihalla rämmöttää yks vaan on sen verran hidas tekijä ettei oikein edisty :(
    Tarttee oottaa että lumet sulaa ni pääsee hiekkapuhaltaa runkoa
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Täytyy varmaan pistellä kuvia tänne vähän omasta projektista, mitä oon nyt hinkannu reilu 1.5 vuotta. Kova tavoite saada ladulle ens kesäks jos aika, raha ja leimasetä ovat samaa mieltä.

    Autona siis 1963 f100 flareside.

    Kuvia otettu pitkin projektia.. Liian vähän tietty..
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jotain on menossa, -53 tuli texasista , resepti:, tonttiin, pussitus, ja 5.3LSx
    - 94 C3500 dually saa uuden maalin,
    -69 K2500 on tulollansa
    [​IMG]
     
    camaro95, Powerstroke, Inlinee ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. rb

    rb Double Gearhead

    /\ Okei!!!

    Hyvä kun jollain on virtaa....
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ sinäpä sen sanoit.

    Hyvä että tuli tuossa puoltoista vuotta sitten kirjoitettua noinkin hyvä yhteenveto omasta "projektista", en muistanut tosta enää yhtään mitään :rotfl:. Auto on seissyt heinikossa/kinoksessa koskematta. Tuli hieman muuta puuhaa...

    Noh, ehkä joku päivä....muistan lopputuleman olleen sen, että kone (302) tarttees nostaa poijes, purkaa ainakin kansia myöten ja tutkia tilanne mm tivarien osalta, ja kasata vaihteeksi oikein. Sitten vois jo ajatella sitä esim lumenauraukseen jossei muuta.
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kuin pantera ton -53 tehot vertailutehot ja lsx osuu suomen katsurilla yksiin? Tai kun itse menin vähän eripolkua sitten ton 63 kanssa. Riipasin sinne cumminsin keulille.. 160 heppaa paperilla.. Painoa tietty enemmän, mutta kun 135 hp oli vertailumoottorin nettotehot max.

    Voin meinaa sen verran kertoa että olis ollu napsun tai pari helpompi työntää Lm7 tuonne pellin alle, kun tuo suora kiisseli on aikas iso pata...
     
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Muokattu: 11.3.2017
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ei mitenkään.
    Trafilta lupa
     
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu juu, eli poikkeuslupaa vetämään ja ne on ihan myötämielisiä aiheen suhteen? Itteä houkuttais toi Lm7 omaan k1500 1991. Vois tarjota paremman ajonautinnon ku tän hetkinen 4.3...
     
  20. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Hmm... Kaikki alustasta menee uusiksi, runko pitää vahvistaa, boksata ja X tuki. Mulla ainakin oli ehtona vaikka laitoin vain 305 mopon moottorin.:confused::eek::(.
     

Kerro tästä muillekin!