Toin tuollaisen 2008 Tundran 5.7L V8 bensa Pick-Up:in ja nyt mietityttää miksi se kannattais rekisteröidä? Henkilöautoksi olisi helpointa ja saisi 1000€ avustuksen CNG kaasuille, toisaalta vero olisi huimat 48%. Tämä olisi se halutuin vaihtoehto eli ns "täyden veron" paku, ( tämä siis ensi rekattu ennen 1.4.2009 ) niin vero olisi se kiintee 25%, mutta CNG kaasuista ei saa enään 1000€ tukea ja kuinka käy takapenkkien... tämä kohta on mielestäni verossa "epäselvä" varsinkin nyt kun repivät tuon veron auki, mitään vaneri virityksiä en penkeiksi laita. Ainakin näitä 1.4.2009 jälkeisiä on saanut täysillä 5hlö istuimilla "vakio penkeillä" rekattuu, mutta autovero on sama kuin hlö autolla, mutta miten nää vanhemmat? Jos jollain on "varmaa" tietoa miten tuo "täyden veron" pakun rekkaus penkkien osalta menee, niin olis kullan arvoista tietoa, lavahan tässä täyttää heittämällä tuon vaaditun m2 tilavuuden ja kantavuutta on yli 600kg ( Omamassa 2661kg ja kokonaismassa 3265kg ) Kuormaautoksi Tundraa en halua... Kiitos jo etukäteen - Tomi
Ainakin kun Googleen laittaa 5 paikkainen pakettiauto niin tulee vaikka miten monta myynti ilmoitusta. Katso sen rokkarin perusteella vielä trafin sivuilta onko varmasti paku ja 5 paikkainen? Joo tuo kaasumuutostuki jää saamatta pakun osalta. Tekee itse sen niin säästää sen ja vähän enemmän muutoksessa
Miten käyttäytyy "täyden veron" pakettiauto ( ennen 1.4.2009 ) vs kakskäyttö ajoneuvo? Jotenkin tuntuu erikoiselta että normi pakun voi kuka vaan ostaa yksityiskäyttöön mutta täyden veron pakua ei??
Aahh... tämä oli mulle ihan uutta tietoa, käsitin ettei kaasu muutoksia saa rekisteröityy kuin valtuutetut CNG asentajan tekemänä?? Mitens muuten tuo lavan kate, luin laista ettei sais olla kova tuo "kansi" , vaan esm pressua??
Tuolla kakskäyttö ajoneuvolla saadaan täys alvi etu auton hinnasta, käytöstä ja kuluista. Senhän takia maastureita on just kakskäyttö ajoneuvona. Ja niissä normi takapenkki eli ovat 2+3 paikkaisia. Tavaratilan kantavuus piti jäädä suuremmaksi kuin laskennallinen henkilöösikö.
Kovan kannen kielto perustuu näihin vanhoihin verovapaisiin pakuihin. Ei taida täyden veron vehkeisiin enää olla merkitystä.
Niin siis jonkun pitää asennus hyväksyä. Jos sopii laitteita myyvän ja asentavan tahon kanssa että tekee muutoksen itse ja vie sitten auton säädettäväksi ja tarkastettavaksi niin saa paperit katsastukseen.
Kysy terragasilta myykö se "tee se itse" pakettia. Mä olen siltä ostanut muutamat, mutta tein aikanaan toiminimellä muutoksia niin tehtiin silloin yhteystyötä ja se varmaan helpottaa minun osien ostamista. Laita muuten kuva autosta ihmeessä tänne
Kyllä olis makea peli tollanen Toyota Tundra, kelpais kyllä. Vielä kun olis TRD 5.7 Supercharged paketilla...yhtä grafiitin harmaata kuolasin kerran täälkä Turuntien taukopaikalla. Lavan takaposkissa oli kyllä kaivatut TRD lätkät, mutta se ehti lähteä ennen kun ehdin jutuille, joten arvoitukseksi jäi mikä pannu ?